Gå til innhold

Vurdering av nye smileyer


Anbefalte innlegg

Begrunnelse til mrgreen og sånn?

- Den er legendarisk

- Den er allsidig

- Den er liten nok

- Den får fram meningen

- Den har ingen feil, IMO

- Den er ikke gul

- Den har ikke sånt ekstremt 3D-look

- Den har ikke stygge øyne som de andre smileyene

- legendarisk for hva?

- er nye mrgreen mindre allsidig?

- ugyldig argument da poenget er å få samme stilsett

- hvilken mening?

- jeg er helt uenig. les min mening om den ovenfor. har nye mrgreen flere feil?

- det er heller ikke nye mrgreen

- ugyldig argument da poenget er å få samme stilsett. dessuten mener jeg selv at gamle mrgreen er minst like "3d", hvis ikke mer. dette pga skyggeleggingen.

- nye mrgreen har identiske øyne

 

Hvis dere ikke liker den, ikke bruk den. Enkelt og greit. Hvis dere fremdeles ønsker å bruke den gamle, bruk img. Hvis det er for mye arbeid kan det umulig bety så mye for dere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er vel at mr.green er tradisjonsrik! Den er liksom forum, ihvertfall for meg, og mange andre. mrgreen har, og vil alltid være, en fast del av min post-stil, OG mange andres. Den cheesy 3D-looken burde aldri vært innført heller, gir forumet en SVÆRT useriøs look, det vil vi ikke, vil vi? Dessuten burde dere tenke på smileys i RIKTIG størrelse, det er så fantastisk plagsomt når en smiley gjør linjeskiftet 3 ganger så høyt, gir rett og slett elendig oversikt. Dette er også med på å senke seriøsitets-faktoren.

 

Skal også nevnes at de animerte jævelene gjør dette forumet til et sant h*lvete å browse for modemfolket (ja, det er en del av de fremdeles) (btw: hva i svarteste er poenget med å banne "h3lvete"?)

 

Vær så snill, ta erfarene forumbrukere (les: sosohal, ecthelion, SnowDOG_ and so on...) på deres ord. VÆR så snill!

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Hvorfor gidder dere å diskutere smileys at all?

 

Dere (brukerne) får det ikke slik dere vil. Det er tidligere diskutert mange sider opp og ned om å fjerne postcount, mekke lan kategori, få med registeringsdato for medlemmer osv osv. hvor moderatorer har sagt JA til brukernes ønsker flere ganger i tråden, og lovt at det kommer til å bli gjennomført. Vi har forøvrig også eksempler på tråder hvor brukernes ønsker har blitt ignorert, som f.eks. fjerning eller forbedring av sensur. Ufarlige ord er sensurert, mens langt mer alvorlige ord ikke er sensurert. Har dere forøvrig fått med den nazistiske retningen forumet har tatt i det siste? Nok om det.

 

In the end blir ingenting gjort. Så ikke kast bort tiden på ønsker til hw.no forumet, bruk heller forumet til diskusjon av hardware...

 

Forøvrig er det samme for meg hvordan smileys ser ut her :)

Endret av shahin
Lenke til kommentar

hør nå. tråden med forslagene ble postet for 2 uker siden. vi ba om forslag til smileypakke, men fikk bare inn noen få. vi fikk dessuten veldig mange gode feedbacks på forslagspakken vi la ut. dere har hatt 2 uker på dere med forslag o.l., men vi har ikke sett noe til det før nå den siste timen. dessuten er antall klager i forhold til den positive feedbacken ganske minimal. Dette er på ingen måte en overraskelse da det alltid er veteranene som klager hvis det skjer en endring i forumet.

 

shahin: du tar helt feil. ang sensur har lite gått gjennom, men vi får hele tiden inn forslag som blir vedtatt. eksempel er dette med smileyer (ja det var brukerønsker som ble vedtatt), personlig foto, større avatar (50x50 -> 80x80), og lan forum er under diskusjon. I tillegg tikker det inn PM i hytt og pine med brukere som ønsker å få gode poster prioritert. Dette blir veldig ofte utført. Videre har vi diskusjoner på gang ang punkter i retningslinjene det har kommet inn forslag om å endre. postcounten hadde en veldig stor diskusjon hvor det ble vedtatt å fjerne postcounten. ved overgangen til nye forumet fikk vi en ny mulighet, nemmelig å fjerne off-topic poster fra counten. dette var en løsning som falt i smak hos enda flere og virker faktisk utrolig bra.

 

I bunn og grunn vil alltid noen være misfornøyd, og det er _ingenting_ vi kan gjøre for å endre det.

Lenke til kommentar

kanskje det er en grunn til at de klager? Kanskje de har en del ERFARING med forum, og har litt mer grunnlag en "aaahh denne <40kb animert>-smileyen er SÅ fet assa, den har jeg på msn også."

 

Det virkelig store problemet med denne typen smileys er rett og slett størrelsen, det er kjipt med trippelt linjeskift.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Sant, jeg liker de nye smileys'ene og 3d looken, men de er jo så forbanna store at det blir helt sykt med linjeskift problemer. De hadde muligens passet i et forum som er laget for 1600x1200 fremfor 1024x768.

 

Ellers er det rart at veteranene blir fremstilt som noe møkk vi må få ut ASAP, de bare klager og syter... usj... Det er trolig bare de du her kaller "veteranene" som virkelig bryr seg om forumet, de bruker det hver dag, og da er det ikke rart de misliker feil/problemer/endringer til det dårlige.

Lenke til kommentar

habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba :yikes: habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba

 

habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba

habba habba habba habba habba habba :yuk: habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba

 

habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba :rofl: habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba

 

habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba :mrgreen: habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba habba

 

 

 

 

 

Ja, jeg vet det ble mye spam, MEN dette er en god illustrasjon av hva som skjer, nå -> SAMMENLIGN.

 

Skjønner hva jeg mener?

 

EDIT: Og ja, det er benyttet den ca. samme mengden habba i alle fire.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Ellers er det rart at veteranene blir fremstilt som noe møkk vi må få ut ASAP, de bare klager og syter... usj... Det er trolig bare de du her kaller "veteranene" som virkelig bryr seg om forumet, de bruker det hver dag, og da er det ikke rart de misliker feil/problemer/endringer til det dårlige.

Jeg har aldri sagt dette. Jeg tar det som uthenging at du påstår jeg har sagt noe slik. Jeg anbefaler deg å roe ned uttalelsene _litt_ ettersom jeg blir ganske sliten her nå. Det er ikke nødvendig å være så utrolig kvass hver gang du snakker til en moderatør. *irritert over alle som er nødt til å ha en slik tone ovenfor moderatørene ved enhver anledning*

 

Antagligvis har du noe å lære av de jeg refererer til som "veteranene". Legg nøye merke til hvordan de legger frem ting rolig og sakelig uten å prate til oss på en sint måte. Dette er personer jeg har stor respekt for på alle mulige måter, delvis fordi de de vet hvordan de skal oppføre seg f.eks. i situasjoner som dette.

Lenke til kommentar

Invictus,

 

Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke endrer min tone til det positive/negative utfra hvem jeg snakker med og om de er HMK eller bruker med 1 innlegg.

 

Men du utrykker at veteranene er et "problem" for hw.no's gjennomføring av oppgraderinger/utskiftinger og endringer generelt. Det må være en eller annen fredelig løsning på dette, hvor vi kan velge mellom "classic look" (selvforklarende) og "xp look" (utseende som appelerer til fjortisser. ikke nedtalende ment da det er stor andel av dem her). Tenker da spes. på store smileys, mye farger, animasjoner osv.

Endret av shahin
Lenke til kommentar
Invictus,

 

Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke endrer min tone til det positive/negative utfra hvem jeg snakker med og om de er HMK eller bruker med 1 innlegg.

 

Men du utrykker at veteranene er et "problem" for hw.no's gjennomføring av oppgraderinger/utskiftinger og endringer generelt. Det må være en eller annen fredelig løsning på dette, hvor vi kan velge mellom "classic look" (selvforklarende) og "xp look" (utseende som appelerer til fjortisser. ikke nedtalende ment da det er stor andel av dem her).

Isåfall kommer du fort til å få opptil flere advarsler. Du holder en helt ufyselig tone noen ganger, SPESIELT mot moderatører. Jeg tolker siste innlegget ditt som at du ikke tror du gjør forskjell, men det gjør du. Les godt gjennom dine egne innlegg og se forskjellene for når du snakker til en moderatør og når du snakker til andre brukere.

 

Jeg har ABSOLUTT ikke påstått at gode gamle forumbrukere er det problem for hw.no, og jeg skal ha meg frabedt at du påstår denslags.

 

Forøvrig har ikke denne diskusjonen noe med denne tråden å gjøre så jeg velger å avslutte den her. Et innlegg til fra deg av denne typen og du vil straffes (les retningslinjenes punkt 1, 3, 4, og 10). Vi kan derimot fortsette denne diskusjonen på PM hvis du ønsker dette.

 

Som sagt har jeg stor respekt for veteranene her i forumet. Case closed.

Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig nettopp laget en ny woot også:

 

Gamle: :woot: (huff)

 

Nye: woot.gif (forslag)

 

Skal se på det med munnen, men den ER allerede større enn i første forsøk.

 

Edit: Og da er Mr. Green v3 ferdig: mrgreen3.gif Det var ikke så dumt å gjøre den enda et hakk større. Ser ikke helt hva som er vitsen med å beholde den gamle nå. De virkelige puritanerne får begynne å ha -tagg til den lett tilgjengelig. :roll:

Endret av EJH
Lenke til kommentar
Meget bra. Så lenge de nye smileyene ikke hindrer linjeflyt er det greit for meg. Jeg skjønner forresten ikke hvorfor de nye smileyene er større enn maksgrensen for avatarer. Utseendemessig er de helt greie.

 

Btw: Kan dere få med denne: bounce8.gif Den ruler!

en smiley er ikke en avatar.

 

den smileyen du kommer med der har allerede blitt foreslått, og er avvist. Den er for stor og "masete".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...