nor50 Skrevet 9. november 2015 Skrevet 9. november 2015 Bestilte hjullager på Bilxtra. 15/4 kom det. Hentet det og fikk en skrukyndig bekjent til å skifte det for meg. Fikk demontert det gamle lageret, pakket opp det nye, og fikk se at det var 4 ganger så stort som det som ble tatt av. Hadde fått feil. Fikk så nytt en ukes tid etter, og fikk byttet det. Nå er det lageret utslitt igjen. Irriterer meg voldsomt alt ekstrajobb/utgifter dette medfører. Først demontering for å finne u av at det er feil lager, så montering igjen siden det var feil. Så kjøring for å levere tilbake lager, så kjøre for å hente nytt når det kom. Så må jeg gjennom samme leksa en gang til nå. Men å få noe for "tort og svie" er vel kanskje som å tro på julenissen...?
Isbilen Skrevet 9. november 2015 Skrevet 9. november 2015 Kanskje la noen andre enn din "skrukyndige bekjente" gjøre jobben denne gangen?
Ar`Kritz Skrevet 9. november 2015 Skrevet 9. november 2015 Kanskje la noen andre enn din "skrukyndige bekjente" gjøre jobben denne gangen? Dette.
nor50 Skrevet 9. november 2015 Forfatter Skrevet 9. november 2015 Er det så mange måter å bytte et hjullager på...?
Mannen med ljåen Skrevet 9. november 2015 Skrevet 9. november 2015 (endret) Jo mer arbeid det er å bytte en del, dess høyere pris er jeg villig til å betale for kvalitet som varer lenge. Merkeverkstedet håndterer slikt om jeg ikke har muligheten selv. Endret 9. november 2015 av Mannen med ljåen
Ar`Kritz Skrevet 9. november 2015 Skrevet 9. november 2015 Er det så mange måter å bytte et hjullager på...? På noen biler er det litt nøye, ja. 1
Isbilen Skrevet 9. november 2015 Skrevet 9. november 2015 (endret) Er det så mange måter å bytte et hjullager på...? Nei, men det skal ikke rare skjevheten til før det spises opp. Dette er ikke en sånn ting som kan gjøres halvbra, og så går det seg til. Endret 9. november 2015 av Isbilen 2
Luske_Ludvig Skrevet 9. november 2015 Skrevet 9. november 2015 Dette skjer pga at det har kommet forurensning inn i lageret. Klassisk resultat av skruekyndig bekjente 3
nor50 Skrevet 9. november 2015 Forfatter Skrevet 9. november 2015 En entreprenør med masse biler, lastebiler og maskiner, og med eget verksted, har gjort mere innviklede jobber enn dette...
xClaymanx Skrevet 9. november 2015 Skrevet 9. november 2015 Kan godt hende han er kyndig og har lang erfaring, men til og med de kan gjøre feil i blandt.
nor50 Skrevet 9. november 2015 Forfatter Skrevet 9. november 2015 Kan godt hende han er kyndig og har lang erfaring, men til og med de kan gjøre feil i blandt. Ja og det gjør de aldri på "vanlige" verksted...?
Kikert Skrevet 9. november 2015 Skrevet 9. november 2015 Hvorfor klager du da? La vennen din prøve igjen, har han blingsa ved et uhell så skjer det ikke igjen, skjer det igjen så kan du teste et merkeverksted eller noe slik.
nor50 Skrevet 9. november 2015 Forfatter Skrevet 9. november 2015 Jeg "klager" fordi folk er så forutinntatt her. Det er kun A eller B som er mulige svar her, ingen mellomting. 2
Ozelot Skrevet 9. november 2015 Skrevet 9. november 2015 Kan det være dårlig vare?Har du kvittering så kan du sikkert klage på det
nor50 Skrevet 9. november 2015 Forfatter Skrevet 9. november 2015 Kan det være dårlig vare? Har du kvittering så kan du sikkert klage på det Har snakket med dem, men riktig mann var ikke på jobb. Har sendt alle papirer via mail til rette vedkommende.
Kikert Skrevet 9. november 2015 Skrevet 9. november 2015 Jeg "klager" fordi folk er så forutinntatt her. Det er kun A eller B som er mulige svar her, ingen mellomting. Ja, der traff du vel spikern på kornet når det gjelder alle diskusjoner her Håper hvertfall du får fikset dette, kjipern å bytte hjullager 2-3 ganger i året.
xClaymanx Skrevet 9. november 2015 Skrevet 9. november 2015 Kan godt hende han er kyndig og har lang erfaring, men til og med de kan gjøre feil i blandt. Ja og det gjør de aldri på "vanlige" verksted...? Har selvsagt vært borti verksted som har "fikset" på noe, så kommer det tilbake og biter de i ræva fordi det ikke var godt nok utført. Men håper du får løst dette og at det muligens var snakk om et dårlig lager og ikke dårlig montering.
Ar`Kritz Skrevet 9. november 2015 Skrevet 9. november 2015 Jeg "klager" fordi folk er så forutinntatt her. Det er kun A eller B som er mulige svar her, ingen mellomting. Det kan være dårlig hjullager eller dårlig montering (A eller B). Høyst sannsynlig ikke begge deler (A + B). Det kalles logisk resonnement, ikke forutinntatthet. 1
kremt Skrevet 9. november 2015 Skrevet 9. november 2015 Brukte vedkommende presse for å montere nytt lager? Viktig å gjøre dette riktig da lageret må komme helt korrekt i bane inn i hjulspindelen. Skal ikke mye skjevhet til før det går i stykker etter kort tid. Dårlige deler hender jo også, men forbausende sjelden faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå