Gå til innhold

"han derre muslimen der ass"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå brukt en god del tid å streifet gjennom hele tråden og alt som er blitt sagt.

 

Jeg deler synspunkt med begge parter på forskjellige måter.

 

Jeg skjønner godt at noen folk kan ha en liten rasist inni seg....jeg synest selv det er gale at noen av de som kommer inn i norge som faktisk stjeler og gjør skade står nesten som et eksempel på alle innvandrere. FEIL

 

Det er for gale at et par gjør noe dumt og deretter skal alle bli stemplet som "voldelige og uønskede folk"

 

Kjenner selv mange i real life som ikke er fra Norge og ser på de som jeg ser på dem som jeg gjør på alle mine andre norske venner og tenker aldri tanken på han som "utlending" det faller rett og slett ikke i smak for meg.

 

Det er rett og slett ikke til å unngå...synd å skam spør du meg :grumpy:

 

Selv er jeg ingen super anti-rasist eller rasist for den sak, men tar avstand fra rasisme der jeg heldigvis ikke har vært oppi slike situasjoner før, og håper jeg aldri kommer opp i noe heller ;)

 

-slabbedasken-

Lenke til kommentar
Kebab GUD: Hvorfor skrev du dette nå?? med "jokke" regner jeg med at du mente JoachimR.... Hvis Joachim (han har ikke gjort det) hadde sagt det du siterer hadde det vært helt vanlig å sagt "landet", hva skulle man ellers sagt? "plassen" din? "stedet" ditt? idioti.

"der du kommer fra" passer bedre å bruke da..

enten er det jokke eller fiske idioten ..

Lenke til kommentar

Er det en verre handling å kaste vann på noen på grunn av hudfarge enn å kaste vann på dem av andre grunner?

Etter min mening: Ja

OK, formuleringen var litt dårlig, for vi er jo alle enige i at det er greit å kaste vann på hverandre hvis det er avtalt på forhånd. La meg reformulere:

 

Er det en verre handling å gjøre et overgrep mot en person i den hensikt å plage noen med vedkommendes hudfarge enn å gjøre samme* overgrep mot en person i den hensikt å plage noen av en hvilken som helst hudfarge?

 

* med "samme overgrep" mener jeg at skadene på vedkommende (fysiske eller psyskiske) blir de samme.

 

Jeg mener at det er akkurat like ille, for jeg ser ingen grunn til at det ene skulle være verre enn det andre. Men når jeg leser i avisa om folks reaksjon på hendelser som Holmlia-drapet og når jeg leser denne tråden, får jeg inntrykk av at mange mener noe annet. Mon tro hvorfor...

Lenke til kommentar
Er det en verre handling å gjøre et overgrep mot en person i den hensikt å plage noen med vedkommendes hudfarge enn å gjøre samme* overgrep mot en person i den hensikt å plage noen av en hvilken som helst hudfarge?

 

* med "samme overgrep" mener jeg at skadene på vedkommende (fysiske eller psyskiske) blir de samme.

 

Jeg mener at det er akkurat like ille, for jeg ser ingen grunn til at det ene skulle være verre enn det andre. Men når jeg leser i avisa om folks reaksjon på hendelser som Holmlia-drapet og når jeg leser denne tråden, får jeg inntrykk av at mange mener noe annet. Mon tro hvorfor...

Prøver du å si at rasistisk motivert vold er like ille som blind vold? Etter min mening er rasistisk motivert vold mye verre. Om du bare er ute etter å skade folk er du lettere forstyrret. Om du er ute etter å skade folk av en viss hudfarge er du lettere forstyrret, OG du har en agenda, en svært tvilsom sådan.

Lenke til kommentar
Om du bare er ute etter å skade folk er du lettere forstyrret. Om du er ute etter å skade folk av en viss hudfarge er du lettere forstyrret, OG du har en agenda, en svært tvilsom sådan.

I det første tilfellet har du en også en agenda, nemlig å skade folk. Hvorfor er rasistens agenda mer tvilsom en dette?

Lenke til kommentar
Om du bare er ute etter å skade folk er du lettere forstyrret. Om du er ute etter å skade folk av en viss hudfarge er du lettere forstyrret, OG du har en agenda, en svært tvilsom sådan.

I det første tilfellet har du en også en agenda, nemlig å skade folk. Hvorfor er rasistens agenda mer tvilsom en dette?

Mener du dette seriøst?

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Er det en verre handling å kaste vann på noen på grunn av hudfarge enn å kaste vann på dem av andre grunner?

Etter min mening: Ja

Selvfølgelig er det en mye verre handling. Man kan ikke noe for hvor man kommer fra. Altså, han kastet vann på han bare fordi han er født på feil sted. Hvor patetisk er ikke det? Det sier seg selv at sånt GJØR MAN BARE IKKE - i hvert fall burde det en ringe en bjelle hos nogenlunde oppegående mennesker.

 

Rasisme er godt skjult i Oslo... På tide å få den opp til overflaten.

Endret av Candyfloss
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...