Gå til innhold

"han derre muslimen der ass"


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kanskje dere det fra før av at jeg er en kurder, og en muslim.

 

Jeg fikk iden til å starte denne tråden, og jeg vil at den skal handle om rasisme og hat og fremmedfrykt.

 

Det begynte en tirsdag, da vi hadde gym. Det var en vanlig dag, da jeg kommer ned til garderoben og skal til å kle av meg og gå til dusjen. Jeg setter meg ned og løsner opp knyta til skoene og tar av meg sokka. Vi gutta lo og snakka som en vanlig. Plutselig stikker en gutt (han hadde "glemt" gymtøy som alle andre ganger.) inn i dusjen, med søplebøtta. . Plutselig kommer han ut med bøtta, fylt med kaldt vann og spruter på meg. Derreter kaster han bøtta på meg. Jeg sto stille, og spurte han: "HVa ****** var vitsen med det???"

"Du tar plassen våres, ******* utlending. Du burde å dø, ******* verdigløse drittsekk. Se den plassen du sitter på, den er våres. Den plassen er min, og hva skal du i landet vårt?"

Før rekker å si noe, slår en norsk venn av meg til han, og når han ligger nede, sparker han til magen hans mange ganger. Jeg ville ikke gjøre noe, men bare slå han ned, så jeg tar og sparker til han. Jeg gjør ikke mer, men vennen min snakker til han: "Hva ****** er det du gjør? Hva er vitsen med det? Hva ****** har han gjort deg?" (osv.) Til slutt stikker jeg hjem. Jeg drar hjem med våte klær. Neste dag er det like kaldt som dagen før. Gutten er bak meg,og litt etter roper han til slutt "Hei, pakkis, åssen står det til?" Jeg bryr meg ikke, så jeg går videre alene. Så sier han videre: "Han ******* muslimen der burde å slaktes og gis til krokodiller ass" Nå ble det nok. Jeg gikk til læreren ba han om å be gutten skjerpe seg. Læreren sier: "Hmmm... Etter den versjonen jeg har hørt fra de fleste guttene i klassen, så er det du som begynte!"

 

Hvem hadde skyld her, og hvem starta?

Jeg tror noen av "dere norske" ikke vet at selv om det f. eks. var muslimer som sto bak terroraksjonen 11. sept 2001, så er ikke alle terrorister.

 

Jeg snakka med en bruker i dette forumet på msn, en ganske rasistisk en, og sa (utklipp av samtalen jeg har lagra):

jeg sier: Ja, men hvorfor sier du det?

'''' sier:Fordi de(altså utlendinger) raner oss.

jeg sier: Ja, men det er ikke alle av oss som er ranere?

'''' sier: Ikke alle, nei, men dere burde likevel å sendes ut, fordi Norge er for nordmenn.

jeg sier: Takker for den, men du bor jo ikke i Norge, så hva har du med det å gjøre?

''''' sier: Jo, jeg er fra Norge. Men jeg bor ikke i Norge.

jeg sier: Du selv er innvandrer i USA, så hvorfor holder du ikke kjeft?

''''' sier: Hold kjeft selv, og pell deg hjem til landet ditt, du er uønsket!

 

Dette er ikke hele samtalen, og som dere ser, så er den redigert.

 

Hva synes dere om dette, hadde gutten(e) rett, eller overdrev han?

Meningen var nesten bare å skrive hendelsen i garderoben.

Mange av dere har fremmedfrykt, det er nesten tydelig. Men kanskje bruke noen minutter på å bli kjent?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det er så utrolig trist å høre om sånne episoder tarantell, dessverre har det blitt slik.

 

2. Jeg er selv 100% nordmann og utagerende antirasist. Jeg tror jeg vet hvilken forumbruker du snakker om, og ja jeg har vært i lignende disputt med denne brukeren. Dersom du ønsker å opplyse meg hvem det var/er i en PM kan det være verdifullt for å holde denne brukeren unna forumet. DERSOM det er den brukeren jeg tror det er da.

 

3. Dessverre er det mange intolerante, intetanende idioter i Norge. Folk som har blitt lært opp til å tro at folk skal dømmes etter rase, folk som mener enkelte raser og folkegrupper er mer verdt en andre. Det er så fantastisk trist at det skal være slik. Jeg føler virkelig med deg.

 

4. HVA ER DET MED FOLK? En muslim er ikke noe mer terrorist en en kristen. JA, det finnes ekstremister innenfor Islam som så absoullt verden kunne klart seg uten, men pokker heller, det finnes ekstremister innenfor alle betydelige religiøse rettninger. Det å dømme alle muslimer for det en minimal gruppe muslimer gjør/står for er HELT GALT! Det er også i dette hverdagsrasismen ligger, det er en minimal del av det pakistanske miljøet i Oslo som bedriver gjengkriminalitet, likevel har det pakistanske miljøet i Oslo fått et kriminalitetsstempel, er dette riktig?

 

Håper du kommer til bunns i denne saken og rett kommer til rett, det hørtes ut som en kinkig situasjon. Gå gjerne til politiet om det blir nødvendig. Dette kan utvikle seg til å bli en svært farlig situasjon.

 

Mvh HalTan

Lenke til kommentar

Fyren hadde nok gått ganske raskt i bakken visst eg hadde vore der, heilt uakseptabelt å komme med slike bemerkninger. Fyren virka jo totalt blåst, sympatiserer med deg. Kan ikkje forestille meg kor jævlig det må være å bli behandla på dn måten kun på bakgrunn av hudfarge og kulturbakgrunn.

 

Folk må få ha sine eigne meiningar om innvandringspolitikken, det er ein menneskerett å ha sine eigne meiningar. Det som derimot ikkje er ein menneskerett er å kaste ei bøtte med vatn, akkompagnert med ein rekke rasistiske uttalelser, mot ein person kun på bakgrunn av kulturbakgrunn.

 

 

Ein ting eg reagerte på i innlegget ditt: å spenne nokon som ligger nede er feigt, uansett grunn......

Lenke til kommentar

Ja, det er det, særlig når det er i kuldegrader.

 

Trodde ikke jeg skulle få noe "støtte" i det hele tatt. Jeg er mest sjokkert over det læreren sa, for en annen gang, så dreiv jeg og "flørta" med noen jenter i klassen. Han plutselig drar meg i armen, og sier: "VET DU HVA???! DA KAN DU DRA HJEM TIL HJEMLANDET DITT OG KOMME DEG HIT IGJEN NÅR DU HAR UTVIKLA HJERNEN DIN!!"

 

Plutselig, fra en klassrom med mildt sagt fylt med bråk, blir heeelt stille.

 

Det ble en lang diskusjon, og komfram til at det ringte ut. I friminuttet kommer mange og spør om det går bra, og anbefaler meg til å anmelde han til purken.

 

Jeg gjør det, men da purken kommer til meg og sier: "Vi har hørt fra ******* ***** at han sa det til deg, fordi du kalte de norske elevene for 'bleikfjeser'. Dessuten sier han at han ikke mente det, men at han kokte over, fordi du dreiv og kalte "de norske" for at de ikke var ferdigutviklet".

 

Jeg hadde lyst til å besvime, men klarte det ikke. Han hadde forresten gitt meg dobbelanmerkning for rasisme, og dobbel for bråking i klassen.

Dagen etter koker det for broren min....

 

Dessverre har jeg opplevd masse rasisme i Norge, og masse lykkelighet blandt mine mange norske venner. Jeg er tross alt den eneste utlendingen i klassen.

 

Beelsebub, du hadde helt rett i at han lå fort i bakken....

 

Takker for meg!

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Herregud, jeg blir så sinnsykt provosert!!!! :grumpy:

Jeg er med i SOS rasisme, og vi jobber for å endre folks syn på utlendinger, noe som i grunn er verre enn det det fremstilles som.

Ta for eksempel den nye skolen min, der brukes "pakkis" som skjellsord, og de sier at etter "flava-butikken" er resten øst, og øst må man holde seg unna, for der bor det bare søppelmennesker (les:utlendinger). Skjønner ikke at det engang er mulig å lire av seg så mye dritt på èn gang.

 

Det du skal gjøre, er å ikke ta igjen. Det er nemlig sånn at utlendinger får ofte skylden for ting de ikke startet selv, hos politiet også.. Prøv å heve deg over det, og ta vare på de virkelige vennene dine.

Lenke til kommentar
Jeg snakka med en bruker i dette forumet på msn, en ganske rasistisk en, og sa (utklipp av samtalen jeg har lagra):

jeg sier: Ja, men hvorfor sier du det?

'''' sier:Fordi de(altså utlendinger) raner oss.

jeg sier: Ja, men det er ikke alle av oss som er ranere?

'''' sier: Ikke alle, nei, men dere burde likevel å sendes ut, fordi Norge er for nordmenn.

jeg sier: Takker for den, men du bor jo ikke i Norge, så hva har du med det å gjøre?

''''' sier: Jo, jeg er fra Norge. Men jeg bor ikke i Norge.

jeg sier: Du selv er innvandrer i USA, så hvorfor holder du ikke kjeft?

''''' sier: Hold kjeft selv, og pell deg hjem til landet ditt, du er uønsket!

 

Dette er ikke hele samtalen, og som dere ser, så er den redigert.

Kanskje det hadde vært bedre med en uredigert versjon da...

Har skaffa meg loggen fra samtalen...

Er vel ikke akkurat han som har overdrevet da, setningene du siterer er grovere enn de er i loggen...

Kanskje du hadde giddet å sende meg en kopi av din logg, uredigert?

Lenke til kommentar

Det største problemet her til lands er uvitenhet, noe som fremmedfrykt også bygger på, rett og slett uvitenhet! Og jeg skammer meg over å kalle meg norsk når jeg hører om slike tilfeller!

 

En annen ting, alle de som whiner over at innvandrere og utlendinger kommmer her til lands og stjeler jobber og opptar plass, er som regel de som ikke får seg jobb selv, så de er det ikke no å bry seg om egentlig!

 

Synes virkelig synd på deg at du er blitt et offer for den norske fremmedfrykten og rasismen, men slik er nå engang dummer personer, er vel ikke noe å gjøre med de, da det vil ALLTID eksistere folk med null peiling her til lands!

 

Personlig så mener jeg at de burde vært sent på en rundtur et helt år rundt om i verden til fattige og krigsherja soner slik at de kunne fått litt bedre forståelse for andre kulturer og kanskje fått litt medfølelse for andre som har det vondt, men det er vel nyttesløst å kjempe for et slikt tiltak!

Lenke til kommentar

Hei.

 

zip, først msn, så nå!

 

Nå slutter vi, både her og på msn.

Loggen er uredigert, og nå får du slutte. Jeg har da absolut ikke vært rasist jeg, jeg har ikke sagt en dritt til deg. Slutt og legg meg til msn mer. Den personen trenger heller ikke å legge meg til msn mer.....

 

At det går ann. Men nei, jeg hadde ikke gjort den gutten en dritt.

Lenke til kommentar

Vel, har ikke lest alt, men jeg kan si at slike folk som er rasister trenger bank, godt og lenge. Vold avler vold, men i visse tilfeller trenger folk å bli banket grundig før dem faktisk kan forstå noe. Det finns mange eksempler på dette, kall meg trangsynt, men visse folk trenger en god omgang bank.

Og lærerne burde jo se at det er en guttegjeng som står bak og sier alt dette, og at resten av klassen er redd for å være på tarantell sitt parti, håper den gjengen får gjensitting resten av sitt liv.

Lenke til kommentar
Jeg snakka med en bruker i dette forumet på msn, en ganske rasistisk en, og sa (utklipp av samtalen jeg har lagra):

...

Dette er ikke hele samtalen, og som dere ser, så er den redigert.

 

Kanskje det hadde vært bedre med en uredigert versjon da...

Har skaffa meg loggen fra samtalen...

Er vel ikke akkurat han som har overdrevet da, setningene du siterer er grovere enn de er i loggen...

Kanskje du hadde giddet å sende meg en kopi av din logg, uredigert?

Støtter utleggelsen av den uredigerte loggen, da det blir reist tvil om troverdigheten her.

 

Slik jeg foreløpig oppfatter det, er det flere 'uklarheter', som gjør at jeg forestiller meg at det er vanskelig å vokse opp og "se seg selv".

 

1. Du sier du sparket vedkommende da han lå nede.

2. Du sier at en lærer ble så provosert av oppførselen din (hvor du blant annet hevdet noe i nærheten av at "bleikinger ikke var ferdig utviklede") at han "i et klasserom fullt av bråk" ba deg om "å komme tilbake til norge når du hadde fått utviklet hjernen din".

3. Og det siste, nemlig loggen, hvis autensitet blir dratt i tvil.

 

Jeg vil legge til at jeg forestiller meg at det, for såkalte "andregenerasjons" 'innvandrere', kan være vanskelig å takle kulturelle motsetninger mellom normene i hjemmet og normene i resten av samfunnet.

 

Og spekulerer da i om dette kan lede til en bråkjekk, utagerende oppførsel som tar sikte på å klarlegge hvor normene går, ved å fremprovosere reaksjoner på mindre brudd av "akseptabel oppførsel / atferd".

Lenke til kommentar

Hei. Kanskje det med loggen kan virke "som lyving", men tror nok resten av historien kan være sant, for jeg har vitner på.

 

Ja, du sier at han lå nede mens han ble sparka: Jeg sparka EN gang, men vennen gjorde resten... Men likevel, jeg synes også det var feigt at han lå i bakken, men at han plutselig spruter en bøtte med vann, jeg kokte over..... Står heller ikke der og sier: "Nei, det gjør ikke noe."

 

Kanskje jeg burde å ha sagt: "Neida, dette gjør ikke noe, dette er jo tross alt hans land"???

Jeg kom ikke hit på grunn av dette, jeg kom hit for å overleve verden, for jeg så med mine enge øyne, at saddam-regimet ødela huset vårt. Jeg lover å dra hjem til landet mitt, når det er fritt, så slipper alle rasister meg. Vet at enkelte ønsker meg vekk, men jeg er som sagt ikke her fordi jeg vil drive med kriminalitet. Trenger dere bevis av hva som har landet mitt????????? :grumpy:

 

Redigert: Skrivefeil

Endret av tarantell
Lenke til kommentar

Synes dette hørtes gale ut. Prøv å ikke si eller gjøre noe som kan føre til at du får folk "etter deg". Da står du sterkere hvis noe skjer, for da vil det være helt uprovosert om de gjør noe. Du skulle bare ha slengt dritt tilbake til han som kastet vann på deg, evt. kastet vann tilbake da han lå nede. Ved at du sparket tilbake mens han lå nede vil nok mange bare si at da er dere skuls. Men dersom ikke en lærer tar klagene dine alvorlig bør du gå til rektor og forklare hele saken. Samme hvis det er læreren som trakkaserer deg...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

En 14 år gammel gutt skal ikke behøve å ta stilling til eller føle noe som helst slags ansvar for kriminalitetsstatistikk.

 

En 14 åring skal trygt kunne gå på skolen uten å risikere trakasserier.

 

En 14 åring har antakelig plenty med adferd som må korrigeres av voksne på en ansvarsfull måte.

 

En 14 åring må snarest lære seg at å sparke og slå eller være svær i kjeften løser ingenting - det gjør bare vondt værre fordi han utpeker seg som en som er lett å terge.

 

Mobbere tar den de ser de klarer å tirre.

 

Ta med deg far eller mor og gå til rektor og be om en konfidensiell samtale. Rektor har taushetsplikt. Årets store nasjonal skoleprosjekt er Zero - null mobbing, så han/hun bør være lydhør. Kontakt gjerne barneombudet i forkant for å få informasjon om hvordan du bør forholde deg.

 

Evt kan du be om megling i konfliktrådet i din kommune.

 

Ikke brett ut livet ditt på internett. Det er mange r...høl der ute som ikke har noe særlig bedre fore enn å ødelegge for andre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...