Gå til innhold

Dansk gutt knivdrept av innvandrergjeng


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

Det er da ingen hemmelighet at innvandrere fra islamske land har en betydelig høyre utøvelse av vold enn alle andre. De neste to tre årene kommer vi til å se flere drap på tilfeldige personer i Norge som en konsekvens av alle islamistene som strømmer til landet i disse dager.

 

Når det er sagt, så fremstår drapssaken i Danmark som et oppgjør mellom kriminelle og ikke som rasemotivert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da ingen hemmelighet at innvandrere fra islamske land har en betydelig høyre utøvelse av vold enn alle andre. De neste to tre årene kommer vi til å se flere drap på tilfeldige personer i Norge som en konsekvens av alle islamistene som strømmer til landet i disse dager.

 

Når det er sagt, så fremstår drapssaken i Danmark som et oppgjør mellom kriminelle og ikke som rasemotivert.

De landene med flest drap per innbygger er faktisk kristne land i Latin-Amerika.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate#By_country

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Det er da ingen hemmelighet at innvandrere fra islamske land har en betydelig høyre utøvelse av vold enn alle andre. De neste to tre årene kommer vi til å se flere drap på tilfeldige personer i Norge som en konsekvens av alle islamistene som strømmer til landet i disse dager.

 

Når det er sagt, så fremstår drapssaken i Danmark som et oppgjør mellom kriminelle og ikke som rasemotivert.

De landene med flest drap per innbygger er faktisk kristne land i Latin-Amerika.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate#By_country

 

Disse menneskene slutter å drepe når de kommer seg bort fra sin lokale elendighet. Av ukjente årsaker gjelder ikke dette for befolkningsgrupper fra muslimske land.

Lenke til kommentar

 

De landene med flest drap per innbygger er faktisk kristne land i Latin-Amerika.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate#By_country

Disse menneskene slutter å drepe når de kommer seg bort fra sin lokale elendighet. Av ukjente årsaker gjelder ikke dette for befolkningsgrupper fra muslimske land.

 

Jeg antar at volden blant alle som kommer fra voldelige land synker når dem kommer til et fredelig land som Norge. Med kjappe Googlesøk klarte jeg ikke finne noe statistikk på det, dessverre. Det vil alltid være slik at "en del" av menneskene, som selv etter å komme til et fredelig land, vil fortsette å yte vold som de gjorde i sitt eget land. Men det tror jeg ikke bare gjelder folk fra muslimske land. Jeg tror grunnen til at du tror at det er sånn, er fordi de fleste innvandrerne som kommer til Norge fra lite utviklede, og ekstremt konfliktherjede land, er folk fra muslimske land.

Endret av Olabukse3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse menneskene slutter å drepe når de kommer seg bort fra sin lokale elendighet. Av ukjente årsaker gjelder ikke dette for befolkningsgrupper fra muslimske land.

I Syria er ca 340 000 drept de siste par årene. Det betyr at hver 50. Syrer er drept de siste par årene, eller ca 1% av befolkningen per år. Jeg vet ikke hvor mange Syrere er det er i Norge nå, men det er ikke akkurat et drap per 100 syrer per år. Med andre ord, påstanden din om at drapsraten ikke faller når de kommer hit er feil. Grovt feil.

 

Det virker som du ikke skjønne hva krig er for noe, hvorfor folk flyter fra det og at denne drapssaken sannsynligvis ikke har noe med Syrere å gjøre. (De tre var innvandrere, ikke flyktninger/asylanter)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Gått litt mer enn en 1 time? Hva med ett par dager?

 

:)

En time etter nasjonale nyheter som jeg nevner, da dette vil være internasjonale nyheter for oss. Artikkelen du referer til er postet "7. nov. 2015 - kl. 11:43"

 

 

Bare for å korrigere 

 

Drapet skjedde sist torsdag, ikke på lørdag. Det har vært i BT her i Danmark over flere dager og ikke akkurat vanskelig å finne, så at norske medier er trege synes rimelig berettiget. Per hva jeg kan finne ble den ene siktede fengslet 07.11. Normalt greier vi da formidle nyheter når det skjer, ikke tid etterpå...just saying.

 

Med andre ord savner C/M mer presseomtale i Norge bare 46 minutter etter at nyheten ble publisert i den danske avisa. La meg bare minne om at Norske media holder øye med utenlandske aviser, men de sitter ikke og trykker F5 kontinuerlig på en hver utenlandsk avis. Det tar også tid å samle fakta, sjekke kilder, skrive saken og få kvalitetssikret den hos en annen i redaksjonen.

 

Det tar ikke den tiden, saken er ca 1/2 uke gammel i det tilfellet Norge skriver noe så vidt jeg finner. Minnesermonien som første linken viser til var forside i 2 aviser i går tross alt..

 

Skulle noen tvile:

 

http://www.bt.dk/krimi/roerende-afsked-med-knivdraebte-mads-haaber-du-er-et-bedre-sted

 

http://www.bt.dk/krimi/16-aarig-faengslet-for-at-stikke-handelsskoleelev-ihjel

 

http://www.bt.dk/krimi/anklaget-for-drabet-paa-mads-16-aarig-gik-med-kniv-paa-skolen

 

http://www.bt.dk/krimi/mads-far-ryster-efter-knivdrabet-han-blev-henrettet-det-var-en-likvidering

Lenke til kommentar

Huff..det tok da lang tid før norske medier fikk med seg drapssaken i Danmark?

 

Eller sitter de å verifiserer kilder enda?

 

De bruker jo som regel ett par dager på å sjekke kilder osv sant?

 

ROFLMAOLOLZ

Jeg spurte deg et helt konkret spørsmål. Gitt at det har skjedd rundt 150 drap i Danmark siden 2012 har du lest om mellom 0 og 150 i norsk media. Hvor mange?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt mulig..men så er også trackrecorden der for at det du beskriver med større sannsynlighet kan legges i posen over stråmenn. Jeg har stadig en følelse av at når det er snakk om fremmedkulturelle og dagens situasjon så bringes ikke disse hendelsene opp på lik linje som om etniske. Du kan mistenke meg for hva du vil men pressen har ikke akkurat bevist seg objektiv i spørsmålet og en dum konsekvens er at man kanskje ser spøkelser på høylys dag..men det blir del av et større problem slik jeg ser det :)

Lenke til kommentar

Hvis alle i saken hadde vært hvite etniske dansker, burde norske medier fremdeles dekke det? Hadde det vært en forumpost på Diskusjon.no om det? Interessante spørsmål som kanskje setter lys på det egentlige problemet her?

 

 

Jeg synes drap på skole i Danmark er en sak verd å dekke uavhengig av etnisitet.

 

I mine øyne er både Norge og Danmark alt for snille med folk som begår alvorlige forbrytelser og at de to medskyldige slipper helt fri er skammelig.

 

Litt på siden, men for noen uker siden var det ei norsk jente som fortalte på Skavlan om da hun ble voldtatt i USA. De tre gjerningsmennene fikk livstid, livstid og 25 år. Da hun sa det jublet publikum. Ingen problematiserte selvsagt at i Norge får du ca 4-8 år for brutale overfallsvoldtekter...

Lenke til kommentar

I blant min vennegjeng er flere som er innvandrerekritiske - men de er ikke rasitiske. Vi har lært oss å vudrere hvert enkelt individ, men nå er det også slik at innvandrere har gått gjennom flere traumer, og kan være traumatiserte. Det er akkuratt dette som kan være farlig.

 

Når hvite folk knivstikker er det gjerne andre grunner i forhold til når innvandrere gjør det. Etniske norsk, gjerne nasjonalister er raske til å legge mer fokus på når en innvandrer voldtar i forhold til når etnisk nordmann voldtar. Er dere ikke enig? Det er kanskje derfor at media la være å skrive om innvandrere-sakene for hindre at folk sprer hat, frykt og vold. Da har vi mistet de flotte "innvandrere" personer, slik som tidligere kulturministeren Hadia Tajik, varaordføreren i Oslo, venstre politikeren, noen av norges landslagspillere i fotball, osv..

 

Jeg er personlig enig at innvandrere kan være vanskelig å forhold seg til tider - men etter min erfaring, det ordner seg med tiden. Forresten jeg er selv innvandrerekritiker - se min tidligere tråder (om du er usikker).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvsagt mulig..men så er også trackrecorden der for at det du beskriver med større sannsynlighet kan legges i posen over stråmenn. Jeg har stadig en følelse av at når det er snakk om fremmedkulturelle og dagens situasjon så bringes ikke disse hendelsene opp på lik linje som om etniske. Du kan mistenke meg for hva du vil men pressen har ikke akkurat bevist seg objektiv i spørsmålet og en dum konsekvens er at man kanskje ser spøkelser på høylys dag..men det blir del av et større problem slik jeg ser det :)

Om følelsen din er sann eller ikke vet jeg ikke, men kan det hende at det er en følelse som er nærmere en konspirasjon enn sannheten? Den virker litt konspirasjonsaktig fra min side hvertfall :p

 

La meg bare komme med et scenario:

La oss si at pressen faktisk "nedprioriterer" etniske hendelser, hvis det er riktig måte å si det på. Er det da galt, uansett grunn? Hva hvis det har positive konsekvenser? Hva hvis det f.eks. skaper en mindre rasistisk befolkning?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis alle i saken hadde vært hvite etniske dansker, burde norske medier fremdeles dekke det? Hadde det vært en forumpost på Diskusjon.no om det? Interessante spørsmål som kanskje setter lys på det egentlige problemet her?

 

 

Jeg synes drap på skole i Danmark er en sak verd å dekke uavhengig av etnisitet.

 

I mine øyne er både Norge og Danmark alt for snille med folk som begår alvorlige forbrytelser og at de to medskyldige slipper helt fri er skammelig.

 

Litt på siden, men for noen uker siden var det ei norsk jente som fortalte på Skavlan om da hun ble voldtatt i USA. De tre gjerningsmennene fikk livstid, livstid og 25 år. Da hun sa det jublet publikum. Ingen problematiserte selvsagt at i Norge får du ca 4-8 år for brutale overfallsvoldtekter...

 

Ja, jeg er enig, skoledrap er viktig å dekke, men jeg tror du er litt for rask til å dømme de to "medskyldige". Jeg tror ikke politiet ville latt dem gå uten god grunn.

 

I Norge er det i all hovedsak fokus på rehabilitering fremfor fengselstraff. Jeg tror amerikanske straffer kan virke mer rettferdige, men til syvende og sist føre til et dårligere samfunn sammenliknet med norske straffer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Selvsagt mulig..men så er også trackrecorden der for at det du beskriver med større sannsynlighet kan legges i posen over stråmenn. Jeg har stadig en følelse av at når det er snakk om fremmedkulturelle og dagens situasjon så bringes ikke disse hendelsene opp på lik linje som om etniske. Du kan mistenke meg for hva du vil men pressen har ikke akkurat bevist seg objektiv i spørsmålet og en dum konsekvens er at man kanskje ser spøkelser på høylys dag..men det blir del av et større problem slik jeg ser det :)

Om følelsen din er sann eller ikke vet jeg ikke, men kan det hende at det er en følelse som er nærmere en konspirasjon enn sannheten? Den virker litt konspirasjonsaktig fra min side hvertfall :p

 

La meg bare komme med et scenario:

La oss si at pressen faktisk "nedprioriterer" etniske hendelser, hvis det er riktig måte å si det på. Er det da galt, uansett grunn? Hva hvis det har positive konsekvenser? Hva hvis det f.eks. skaper en mindre rasistisk befolkning?

 

 

Det som er søtt er labelingen din bare fordi du ikke ser det samme :) Litt det samme som venstresiden mot høyresiden...ikke rart vi får polarisering i debatten.

 

Forøvrig - første link jeg fant http://journalisten.no/2015/11/harreisende-lite-opptatt-av-fakta-og-kildekritikk

 

Men er gjennomgående viste en analyse eller hva det var at når det kom til avisene og dette så var journalister veldig dårlig på kildekritikk. Ser man over til Sverige så har vel tilbakemeldingene gått i at etnisitet har vært sensurert vekk av ymse årsaker. Og hvis en skulle sett på hva journalistene skulle stemt ville vi hatt en ganske rød regjering, så de er ganske i utakt med resten av befolkningen. Alt dette er selvsagt av kilder som jeg nok ville ta med en klype salt, men de er stadig langt unna tin foil hat folk. Og jeg tror fremfor å spekulere i konspirasjonsteorier som labeling, så gjør en best i heller motbevise og være åpen, mer enn ty til den type :)

 

Hva gjelder:

 

La meg bare komme med et scenario:

La oss si at pressen faktisk "nedprioriterer" etniske hendelser, hvis det er riktig måte å si det på. Er det da galt, uansett grunn? Hva hvis det har positive konsekvenser? Hva hvis det f.eks. skaper en mindre rasistisk befolkning?

 

La meg snu det og dra ditt eksempel ekstremt langt

 

Om media var å droppe eller nedprioritere folk som gikk til borgervern, og etterhvert drepte folk i den tro at de kanskje hadde gjort noe galt. Fordi de anså politiet som inkompetent, og borgervern eneste løsning, det de valgte å formidle var de fine historiene men ikke de som døde underveis, ble invalid, skadet e.l. pga folk tok til gatene med street justice..

 

Ville det vært like bra om det skapte illusjonen at samfunnet er tryggere enn det virkelig var?

 

Nei, poenget er ikke en stråmann, men jeg "angriper" din noe pussig holdning. Veien til helvete sies å være brolagt med gode intensjoner, disse gode intensjonene om å skape mindre splid, men dermed dekke over bristene i samfunnet er en fin måte å gjøre det på. Å kalle det å gjøre samfunnet mindre rasistisk er en dum måte å formulere seg på - vi er ikke tjent med medier som dyrker en bestemt politisk agenda når det påvirker livet til de som skal ha trygghet og 5 millioner andre som skal leve her. At noen en gang ser en slik fremgangsmåte som tjenlig for samfunnet in the long run får meg til å undres på deres evne til å tenke lenger enn nestetippen på konsekvenser.

 

Jeg ønsker en fri debatt, ikke en som knebles på måter hittil gjort - vi skal beskytte de som trengs, men ikke på bekostning av samfunnet bedre menn enn oss har bygget, og skal vi komme oss dit så får vi vitterlig greie å holde oss til sannheten mens vi gjør det  ikke lyve vår vei dit...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...