Gå til innhold

Nvidia utilgjengelig for alle, eller kun meg?


G

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar med det som et tips. Men, har jeg ødelagte Visual C++ systemfiler på min Win7? Eller er det noen VC++ fra selve driverpakken som lager feilmeldingen? Andre som har opplevd tilsvarende feilmelding?

 

Ellers så ser jo resten ut å være innstallert/oppdatert av nVidia-innstallasjonen, ihvertfall med første øyekast.

Lenke til kommentar

Kan være at du ikke har installert VC++ eller noe feil med en av filene. Men det er nok bare experience som trenger det, ikke selve driveren.

 

Det er en gratis pakke du kan hente hos microsoft.

 

GFE er sannsynligvis programmert i Visual C++, og trenger noen filer fra det for å kjøre installeren. Hvis du ikke har dem blir det kræsj.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Du er inne på noe Malvado. Kanskje du har sett i en annen tråd om at jeg har hatt harddisk trøbbel. Vel, nå har jeg nå både fått byttet harddisken, og fått klonet over den gamle Win7-innstallasjonen.

 

Kan hende det er noe med det som har herpet litt til. Jeg er ikke Windows-guru. Men har fått med meg en gang for svært svært lenge siden noe med SFC, men sist gang jeg kjørte noe slik på Windows XP eller hva det var, så krevde det å ha klar innstallasjonsmediet. Dette synes jeg er noe skikkelig herk av mer enn en grunn:

 

1. Man må lete fram DVD-mediet

2. DVD-mediet har ikke noe som helst slipstream'ede nye oppdateringer ved seg, så hvordan skal man forholde seg til det dilemmaet, nå flere år etter Win7 kom på markedet, og på en PC som har de fleste oppdateringer av Windows ved seg allerede?

 

Burde ikke Microsoft strengt tatt hatt en modus hvor man i våre dager kan peke henting av frisk systemfil fra Windows Update, ved kjøring av kommandoer som SFC ?

Så får man det nyeste, samt slipper å lete etter noe nedstøvet medie.

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvordan tolker man hva den praktiske gjennomførelsen blir til?

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/System_File_Checker

The System File Checker component included with versions of Windows 2000 earlier than Service Pack 4 are known to override patches distributed by Microsoft. %5B4%5D This problem has since been rectified in Windows 2000 Service Pack 4.

 

If it finds a problem, it will attempt to replace the problematic files from the DLL Cache (%WinDir%\System32\Dllcache\). If the file is not in the DLL Cache or the DLL Cache is corrupted, the user will be prompted to insert the Windows installation media or provide the network installation path. System File Checker determines the Windows installation source path from the registry values SourcePath and ServicePackSourcePath. %5B5%5D It may keep prompting for the installation media even if the user supplies it if these values are not correctly set. %5B6%5D

In Windows Vista and onwards, files are protected using Access control lists (ACLs), however the above command has not changed.

System File Checker in Windows Vista and later Windows operating systems can scan specific individual files. Also, scans can be performed against an offline Windows installation folder to replace corrupt files, in case the Windows installation is not bootable. For performing offline scans, System File Checker must be run from another working installation of Windows Vista or a later operating system or from the Windows setup DVD which gives access to the Windows Recovery Environment.

In cases where the component store is corrupted, a tool called CheckSUR can be installed on Windows Vista and 7, which checks the store against its own payload and repairs the corruptions that it detects. Windows 8 and later integrate the functionality of CheckSUR into DISM.

Endret av G
Lenke til kommentar

Så får vi se hva dette leder til da

 

post-30484-0-19211700-1446818546_thumb.jpg

 

 

Den fant korrupte filer, men var ikke i stand til å fikse dem. Det må gjøres ved å boot'e fra DVD/USB-penn det da?

 

post-30484-0-88030700-1446819317_thumb.jpg

 

Prosessen spurt meg aldri om stien til DVD. Snodig, mener den gjorde det på WinXP for mange år siden, sist jeg prøvde kommandoen.

Endret av G
Lenke til kommentar

Du har korrupt utc.app.json ikke reparert av sfc scan.(tips les bakfra og oppover i CBS log på reparasjon resultatene)

Forårsaket av kB 3022345

 

 

Please do the following.

 

Open the Control Panel and click on Programs and Features.

 

When this is ope you will find an option View Installed Updates in the upper left portion of the page. Click on this and see if you have KB3022345 update installed. These should be listed in numerical order.

 

If you find it, right click on it and uninstall it.

http://www.bleepingcomputer.com/forums/t/575721/some-files-cannot-be-repaired/

 

 

Ellers så HAR sfc rettet masse feil i winsxs hos deg. Men klarte ikke denne ene.

 

Kjør så sfc scannow pånytt etterpå du fjerner den kB update nevnt for Windows 7.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...