Gå til innhold

Get, NextGenTel og Canal Digital på jumboplass i undersøkelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gikk igjennom en langvarig prosess. Hvor jeg byttet om på Nextgentel sitt utstyr. Kjøpte router etter router av forskjellige merker for egen lommebok. Til slutt ga jeg bare opp, da kobbernettet ikke blir bedre enn hva Telenor legger tilrette for. I dag har jeg fiber fra Altibox og det er mye mer stabilt. Og nå blander jeg ikke inn noen som helst WiFi-problematikk. For jeg sverger til å hovedsaklig surfe fra kablet tilkobling, fra grommaskinen i heimen. Og det gjaldt ikke kun denne ene PC'en. Fordi jeg har bygget nye PC'er og kjøpt nye laptop'er, hvor alle har fått prøvd seg med kablet tilkobling.

 

Jeg synes at 5 adresser er nok utprøving jeg. Sier litt!

Jeg endte mitt kundeforhold med Nextgentel omkring år 2011/2012. Tror jeg hadde vært kunde der da en kanskje 14 år elns.

Endret av G
Lenke til kommentar

Slett ikke overranskene, ville vært overraskene at de fleste ville vært fornøyd.

Nå canaldigital kun tilbyr 500 mbit hastighet, og gir dårlig support forstår jeg dette burde gi dårlig karakter.

Hva som gjør telenor bedre vet ikke jeg.

 

Telenor har et bedre tilbud ut mot hvor folk ikke har tilgang på fiber.

Det vil si at Telenor eier mesteparten av det gamle kobbernettet, og står frem som den aktøren som kan tilby flest kunder bredbånd.

Derfor gjør nok Telenor det bedre enn de to som ligger under.

Men så skal det sies at Telenor har vært ekstremt plaget med ustabile tjenester og routere.

Lenke til kommentar

http://www.telenor.no/privat/tv/

 

http://www.telenor.no/privat/bredband/fiber/

Ser ut som telenor har sluttet å levere fiber, men forstår ikke hvorfor de da selger bredbånd siden canaldigital har bedre tilbud.

Kanskje dette gjelder eksisterende kunder?

 

http://www.telenor.no/privat/bredband/bredbandsabonnement/

 

Tror ikke det nytter å spørre telenor når de kommer med enten fiber eller G.fast for å si det slik, de svarer vel med de ikke har dato ennå.

 

Vet noen hva som gjør disse selvskapene får statusen sin i undersøkelsen?

Er det antall klager hver internetlevrandørene får og svar, som er utganspunkt.

Eller er det noen som ringer tilfeldige kunder og spør om undersøkelser etc i så fall sier det ikke mye, for de ferreste gidder å svare på det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Jeg endte mitt kundeforhold med Nextgentel omkring år 2011/2012. Tror jeg hadde vært kunde der da en kanskje 14 år elns.

NGT ble etablert i 2000, så du kan umulig ha vært kunde der i mer enn 11-12 år hvis du sa opp i 2011/2012.

 

 

Er jeg blitt så "muggen" at jeg ikke klarer å huske fortiden? Mulig det. At jeg før år 2000 var på ISDN-dialup internett ja. Men, jeg var nok en ganske så god "early adopter" av fast oppkoblet bredbånd. Husker en kompis av meg gikk for Telenor på den tiden, og han måtte logge seg inn for å koble seg opp, og med nok dødtid, så tror jeg Telenor hadde lagt inn utkobling også, slik at han var tvungen til å logge seg inn. Sånn sett så var jo Nextgentel et hakk bedre enn Telenor, da de hadde ekte fast oppkobling. Man var på uansett hva som skjedde med NGT, men hos Telenor så drev de med sparetiltak på det meste. Til og med oppkoblingen gikk på sparebluss hos Telenor, ikke kun båndbreddebegrensninger.

Lenke til kommentar

Bor sentralt i Asker. Ca 2 km fra sentrum. Ikke fiber å få. Get (lost) "kastet vi ut" for mange år siden pga ekstremt mye nedetid på kabelnettet samt lang feilrettingstid. Da hadde både to og tre av konas serier passert uten å få sett dem. Gikk over til satellitt for TV.

 

Ikke mulighet for fiber eller VDSL bare ADSL. På en god dag har jeg vært oppe 6,2Mb på nedlasting.

 

På tide at det blir leveringsplikt på minimum 50/50 linjer (men kunden kan bestemme hvor mye vedkommende vil betale for) til husstander.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...