Gå til innhold

Destiny: The Taken King - nytt spill eller expansion?


Anbefalte innlegg

Spilte Destiny en del da det kom, men det falt aldri helt i smak. Gameplayet var knall, men resten... bleh. Men har lest om en del endringer i TTK som lover svært bra, og har lyst til å prøve det. Men ser på PSN at de kun har to varianter: En til kr 749,- og en til kr 599,-, i tillegg til en som ikke er i salg. Spørsmålet er jo da om TTK er et eget spill, eller bare en expansion? Er ikke interessert i å betale full pris for en expansion.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mislikte Destiny før TTK, og elsker det etter. Så jeg er vel av de som heller mot at den utvidelsen gjorde Destiny til det spillet det burde vært helt fra starten av. Men om jeg vil kalle det et helt nytt spill er jeg ikke så sikker på. Det er fortsatt Destiny, bare med langt mer følelse av progresjon, og mye av irritasjonsmomentene rettet på. Kunne de bare fikset matchmaking på raids nå så ville det vært bare velstand!

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Er selv blodfan av Destiny, og kan vel ikke si annet enn at jeg ikke var helt fornøyd med spillet før TTK.

Etter TTK derimot, det er en helt ny opplevelse, og kan helt ærlig ikke sammenlignes med det Destiny er uten TTK, blir som et helt nytt spill i mine øyne, for eksempel raidet er HELT FANTASTISK på alle måter.

Som nevnt tidligere har loot-systemet blitt ordnet opp i også.

 

Liker de nye secretsa de har lagt til rundt omkring og liker også The Dreadnaught.

 

Så alt i alt,

i mine øyne er TTK verdt det, i noens øyne er det sikkert ikke det. Jeg og 6 av mine andre venner har Destiny med TTK og storkoser oss.

Anbefalt å betale for TTK hvis man har penger til det! :w00t:

Lenke til kommentar

Det er en expansion som er overpriset langt ut på viddene.

Takk, det var det jeg fryktet. Å kjøpe det til seks hundre spenn kommer overhodet ikke på tale. Får heller se om jeg finner TTK billig et eller annet sted.

 

Men om jeg vil kalle det et helt nytt spill er jeg ikke så sikker på. Det er fortsatt Destiny

Tenker ikke på en oppfølger eller noe. Divinity: Original Sin kom nylig i Enchanted Edition, men det er gjort så mye småting her og der at det strengt tatt er et nytt spill. I stedet for å bare patche den gamle versjonen har de gjort EE til et selvstendig spill som ikke er kompatibelt med originalen (du kan f.eks ikke kopiere over savinger, men må starte på nytt med nye karakterer i EE). Heldigvis fikk vi (på PC) det gratis hvis vi hadde originalen, men Steam-listen min har både D:OS og D:OS:EE som to forskjellige spill. Tenkte bare at siden TKK er så svindyrt på PSN kunne det være samme system, så det er mer en Enchanted Edition av Destiny laget fra scratch, og ikke bare en expansion.

Lenke til kommentar

Kjøpte Destiny når det kom ut, og kjøpte DLC The Dark Below. Etter det sluttet jeg å spille. TTK koster jo 600 spenn, men jeg har jo allerede Destiny og den ene DLC'en som er kommet, jeg trenger jo ikke kjøpe den TTK som koster 600 spenn der du får både med orginalspillet + DLC + TTK? Eller er det eneste vei for å få expansionpakken? Kan jeg ikke kjøpe The House of Wolves + TTK for seg selv?

Lenke til kommentar

Med den prisen bør det så absolutt være med alt sammen, inkludert alt av tidligere DLC. Har ikke sett TTK som frittstående noe sted ennå, så har heller ikke kjøpt det ennå.

 

Når det skal sies kjøpte jeg nylig Heavensward-expansionen til Final Fantasy XIV til PS4 til kr 500, i god tro på at jeg da fikk med originalspillet. Det gjorde jeg nok ikke. :( Liker ikke denne utviklingen.

Lenke til kommentar

Tror Taken King er det Destiny skulle ha vært, men Activision ødela vel slipp for dem og de måtte ut med spillet et år tidligere enn planlagt. Har ikke spilt det selv, men har en del venner som spiller det. Brutale priser da. Den nye ekspansjonen til Star Wars The old Republic er gratis om man bare subscriber til spillet, 109 kr og du kan spille den. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...