Gå til innhold

TEST: Denne strømmetjenesten har flest filmer og serier


Anbefalte innlegg

 

Nrk på nett er gratis, greit nok.

Men det er finansiert av nrk lisensen og skattepenger, og disse ville jeg ikke ha kalt frivillig. Det er en påtvingt avgift for alle som har utstyr som kan ta imot det, på samme måte som om en statlig eid nettside skulle ha krevd penger fra alle som har internett fordi de har mulighet til å besøke siden, til tross for at teknologien tillater et mye mer rettferdig alternativ. Og jeg tviler på at noen skulle velge å flytte ut av landet pga. Nrk lisensen, men norges befolkning kan og burde si hva de mener om hva de vil, det er våres land ikke regjeringen sitt land. Personlig syns jeg Nrk kan kryptere sendingene sine og la folk få velge selv om de skal kjøpe deres tjenester eller ikke, sånn som alle andre aktører.

NRKs innhold er gratis for alle i Norge. NRK får vel heller ikke penger fra skatt, og kun fra kringkastingsavgiften. Dette er en avgift staten sier du skal betale for at du eier et apparat som ka ta imot tv-signaler.

 

For å rette på analogien din, vil det være å betale en avgift for at du har en stasjonær PC for å koble til internett. Hvis du IKKE har en stasjonær PC, men bruker din mobiltelefon til å koble til internett, trenger du ikke betale avgift. Du betaler fortsatt ikke noe for inneholdet på internett, og kan fint få tilgang til det uten å ha en stasjonær PC.

Så NRK er gratis, det bare sponses av en helt urelatert påtvingt avgift? Da betaler vi for NRK, uansett hvordan folk vil vinkle det. Og din stasjonær pc analogi er i mine øyne like urettferdig som systemet de har idag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så NRK er gratis, det bare sponses av en helt urelatert påtvingt avgift? Da betaler vi for NRK, uansett hvordan folk vil vinkle det. Og din stasjonær pc analogi er i mine øyne like urettferdig som systemet de har idag.

Les deg opp litt på kringkastingsavgiften. Begynn her - http://www.nrk.no/lisens/sv-kun-hva-er-kringkastingsavgiften-1.11574922

 

Og min PC-analogi var bare en RETTING av din dårlige analogi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når det gjelder VPN så kan man også gjøre det med BBC. Alt innhold hos BBC som er tilgjengelig for deres landsmenn tilgjengelig for deg.

Jeg skrev om BBC i mitt orginale innlegg :)

 

Nrk på nett er gratis, greit nok.

Men det er finansiert av nrk lisensen og skattepenger, og disse ville jeg ikke ha kalt frivillig. Det er en påtvingt avgift for alle som har utstyr som kan ta imot det, på samme måte som om en statlig eid nettside skulle ha krevd penger fra alle som har internett fordi de har mulighet til å besøke siden, til tross for at teknologien tillater et mye mer rettferdig alternativ. Og jeg tviler på at noen skulle velge å flytte ut av landet pga. Nrk lisensen, men norges befolkning kan og burde si hva de mener om hva de vil, det er våres land ikke regjeringen sitt land. Personlig syns jeg Nrk kan kryptere sendingene sine og la folk få velge selv om de skal kjøpe deres tjenester eller ikke, sånn som alle andre aktører.

Det at du er imot skatter og avgifter for å finansiere offentlige tjenester (og ja NRK er helt klart en tjeneste), er jo en annen debatt igjen. Du kan godt være motstander av diverse avgifter og skatter, men det hjelper deg ikke å komme å si at NRK lisensen er noe en må betale. Eller å si at NRK på nett ikke er gratis.

 

Du må gjerne si hva du mener om avgifter og sånt. Du sier jo ellers at det er folket som skal bestemme og ikke regjeringen? Vet du hvem som bestemmer hvem som kommer i regjering? Folket. Hvorfor har vi masse skatter og diverse? Fordi folk stemmer AP. Altså, Norges befolkning får det som de vil. Samtidig er mange uenige i det. Så det er jo veldig fint at folk er engasjert politisk og vil diskutere, men samtidig er ikke dette en tråd for diskusjon av avgift. Det er en tråd som sammenligner strømmetjenester på nett. En av fordelene til NRK her er at den er helt gratis, og inneholder massevis av norsk TV. Hvem har sagt at NRK må lage en netttjeneste? De kunne jo bare latt være. Det er jo bare "tap" for dem. NRK har faktisk laget nettversjonen sin for å gi en bedre tjeneste til folk i Norge.

Lenke til kommentar

 

Så NRK er gratis, det bare sponses av en helt urelatert påtvingt avgift? Da betaler vi for NRK, uansett hvordan folk vil vinkle det. Og din stasjonær pc analogi er i mine øyne like urettferdig som systemet de har idag.

Les deg opp litt på kringkastingsavgiften. Begynn her - http://www.nrk.no/lisens/sv-kun-hva-er-kringkastingsavgiften-1.11574922

 

Og min PC-analogi var bare en RETTING av din dårlige analogi.

Jeg har ingen interesse av å lese opp på kringkastningsavgiften, jeg vet hva den er og hvor pengene går, til NRK. Du argumenterer at ingen her har betalt en tøddel av NRK sine sendinger og det er feil, den er sponset av de som eier et TV.

 

Og til tkongen, jeg har aldri sagt at lisensen noe en må betale eller at nrk nett tv ikke er gratis. Jeg har sagt at det er en påtvingt avgift for alle som eier utstyr som teknisk sett kan motta nrk sine sendinger.

 

Selv om jeg liker nrk, og sikkert hadde valgt å betale for det i fremtiden, så syns jeg det er galt måten det gjøres på. Jeg vet også at folket velger regjeringen, men det var du som dro frem at nordmenn som ikke er enig kan velge å forlate landet, og jeg syns det var en latterlig kommentar for å være helt ærlig.

 

Men nå orker jeg ikke å diskutere det mer, vi får være enige i å være uenige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri sagt det er noe galt i å være imot en avgift på alt som kan ta imot NRK sendinger. Sier bare at det blir en annen diskusjon :)

 

Og jeg synes at det var brukere her på forumet som gikk veldig langt i å forklare hvor forferdelig denne NRK lisensen er. Og den er ikke engang som skatt som du må betale uansett..... Nå sa jeg også dette i sammenheng med å unngå norske skattenivåer generelt. Og det er det en del i landet som gjør. Ingen synes de er latterlige. De fleste av dem er faktisk ansett som svært suksessrike.

 

Å forlate pga NRK lisensen alene derimot er absolutt latterlig. Men når du ser hva enkelte skriver om lisensen, så virker som om de har lyst til å forlate landet bare pga lisensen...

Lenke til kommentar

Det går ikke an å ha med NRK i en slik test. Noen som husker Fleksnes? Verdt 50/70 bare for det.

 

Enormt mange bortgjemte og glemte gamle perler som finnes der og dette er ikke ment å være noen konkurrent til strømmetjenestene man betaler for. Blir som å slenge inn Youtube i denne testen.

 

Ellers så var det en grei nok test dette :)

229,68 kroner pr mnd for å se Fleksnes? Det er du nok alene om å synes er verd det...

 

Burde blitt gitt en score hvor poeng settes i forhold til pris. Da hadde NRK vunnet med uendelig høy score :D

NRK koster 229,68 pr mnd og er desidert dyrest i testen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å betale for NRK så lenge jeg har kanalene, det burde dog vært valgfritt (ingen fanesak for meg). Men så lenge jeg betaler en premium pris (NRK lisensen) så burde jeg få tilgang til hele arkivet via eks. lisensnummeret (kundenummer) mitt.

 

Greit, NRK kan være tilgjengelig på nett for alle som bor i Norge og ikke betaler (noe som anntyder at NRK også får skattekroner i tillegg til lisens), men la oss som betaler få tilgang til hele arkivet. I mine øyne tror jeg dette er noe NRK bør gjøre for å klare å beholde lisensen i fremtiden.

 

I ytterste konsekvens om man ikke ønsker å modernisere arkivene for "premium kunder" så er jeg av den mening at kun de som betaler lisens skal få tilgang til NRK Nett-TV, men da skal lisensen også være valgfri og NRK kanalene være valgfrie i alle kanalpakker man kan kjøpe fra andre leverandører.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud. Få det inn i de tette pappskallene deres at dere ikke betaler for NRK. Hvor jævla vanskelig kan det være? Hvis dere ikke fatter det, kan dere diskutere det et annet sted.

Man betaler ikke for NRK, men folk med TV-mottaker betaler til NRK, da lisensavgiften tilfaller NRK i sin helhet og dekker over 90 % av NRKs inntekter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Artikkelen fremstiller det som om NRK er gratis og Netflix da er relativt dyrt. Dette er ikke bare en skjev fremstilling men direkte feil.

 

Så kan man si at man bare betaler en regning til NRK, så bruker de pengene til å lage en tjeneste som de så gir deg gratis tilbake. Man kan kverulere og "leke med ord". Men alle skjønner at da har man betalt for en tjeneste.

 

Om man liker NRK og om man synes lisensordningen er god eller ikke kan jeg være enig i at er utenfor scope.

Lenke til kommentar

Herregud. Få det inn i de tette pappskallene deres at dere ikke betaler for NRK. Hvor jævla vanskelig kan det være? Hvis dere ikke fatter det, kan dere diskutere det et annet sted.

Merkelig at de sender meg faktura to ganger i året. Men klart, for de som sitter på gutterommet med en TV registrert på mamma så vil det kanskje framstå som "gratis". Men det vil også Netflix gjøre om det er registrert på mammas kredittkort. Med den logikken burde vel alle tjenestene i testen være oppført som "gratis".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig at de sender meg faktura to ganger i året. Men klart, for de som sitter på gutterommet med en TV registrert på mamma så vil det kanskje framstå som "gratis". Men det vil også Netflix gjøre om det er registrert på mammas kredittkort. Med den logikken burde vel alle tjenestene i testen være oppført som "gratis".

Hvis du ikke liker å betale avgift for en signalmottaker, kan du enten kvitte deg med den (og alle andre mottakere) du har, eller plombere den delen av apparatet ditt som gjør at mottakeren kan ta imot signaler fra en eventuell TV-kanal. Du vet... TV2 eller TV norge for eksempel.

 

Så kan du se på netflix, HBO eller NRK ved hjelp av strømming fra internett. Merk deg at av de tre tjenestene er det bare NRK som er gratis.

Lenke til kommentar

 

Merkelig at de sender meg faktura to ganger i året. Men klart, for de som sitter på gutterommet med en TV registrert på mamma så vil det kanskje framstå som "gratis". Men det vil også Netflix gjøre om det er registrert på mammas kredittkort. Med den logikken burde vel alle tjenestene i testen være oppført som "gratis".

Hvis du ikke liker å betale avgift for en signalmottaker, kan du enten kvitte deg med den (og alle andre mottakere) du har, eller plombere den delen av apparatet ditt som gjør at mottakeren kan ta imot signaler fra en eventuell TV-kanal. Du vet... TV2 eller TV norge for eksempel.

 

Så kan du se på netflix, HBO eller NRK ved hjelp av strømming fra internett. Merk deg at av de tre tjenestene er det bare NRK som er gratis.

 

Valget blir altså mellom å betale 2756,16 til NRK eller å være fri for en lang lang rekke andre kanaler som TV2, TVN, TV2 Nyhetskanalen, BBC, Nat Geo, History, og så videre, og så videre. 

 

De andre kanalene har i høyeste grad en verdi og uansett hvordan man snur og vender på det kan ikke NRK på noen som helst slags måte kunne sies å være gratis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Valget blir altså mellom å betale 2756,16 til NRK eller å være fri for en lang lang rekke andre kanaler som TV2, TVN, TV2 Nyhetskanalen, BBC, Nat Geo, History, og så videre, og så videre.

Med mindre du bor i et borettslag som har inngått en eller annen form for avtale med feks Get eller Canal digital så må du betale ekstra for å få de fleste kanalene du nevner. De er iallefall ikke gratis.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha TV for å se på TV2 eller TV Norge eller whatever, må du betale en avgift uansett.

 

...poenget er at det er ikke NRK du betaler for.

Straks du har en mulighet til å se TV2 eller TVN kommer det en EKSTRA kostnad for å se NRK. Så jeg betaler for NRK, enten jeg vil eller ikke, og det finnes fortsatt ikke belegg for å si at nrk.no er gratis.

 

 

Valget blir altså mellom å betale 2756,16 til NRK eller å være fri for en lang lang rekke andre kanaler som TV2, TVN, TV2 Nyhetskanalen, BBC, Nat Geo, History, og så videre, og så videre.

Med mindre du bor i et borettslag som har inngått en eller annen form for avtale med feks Get eller Canal digital så må du betale ekstra for å få de fleste kanalene du nevner. De er iallefall ikke gratis.

 

Nei, og det er absolutt ikke NRK heller. Faktisk er NRK desidert dyrest uansett hva du sammenligner det med.

Lenke til kommentar

Herregud. Få det inn i de tette pappskallene deres at dere ikke betaler for NRK. Hvor jævla vanskelig kan det være? Hvis dere ikke fatter det, kan dere diskutere det et annet sted.

 

Vel, det blir ikke mer sant bare fordi du gjentar det x-antall ganger. Du får heller forklare hvorfor vi i følge deg ikke gjør det. I følge all informasjon jeg har så er det NRK-Lisensen samt skattekroner som finansierer driften av NRK. Du kan kalle regningen hva du vil, men den dekker likevel det den gjør.

"Kringkastingsavgiften" som den så pent heter betales til NRK Lisensavdeling. Uansett hvordan du kamuflerer denne grisen betaler du for NRK til NRK. Pengene går til NRK, ikke til barnehagedekning. Du har kanskje aldri sett giroen?

 

Du får gå noen runder med din egen "pappskalle" til det synker inn.

Evt. kan du lese denne en gang til fra regjeringen så kanskje det synker inn?

https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/kud/medier/rapporter/analyse_av_finansieringsmodeller_for_nrk_as_menon_2014_11.pdf

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du betaler for NRK. Hvis alle slutter å ha apparater slik at få betaler lisensavgift, så vil de bare få inn pengene på en annen måte. Det er det ingen som betviler.

 

Men du betaler ikke for å se NRK på nett. NRK er "gratis" for alle som har TV ol. men du må jo selvfølgelig betale for å ha det. På nett derimot kan du se fra PC/mobil, og da har du ikke en enhet som tar imot TV signal. Altså du betaler ikke noe som helst. NRK på nett er gratis. For å bruke din egen frase. Det blir ikke rett at NRK på nett koster penger, uansett om du gjentar det x-antall ganger.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...