Gå til innhold

PlayStation 4 fillerister sine forgjengere salgsmessig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor trenger jeg eksklusive spill til ps4 ? Det har komt ut så mange multiplatform spill denne høsten at jeg sliter med å fullføre halvparten av de. Og alle multiplatform spill jeg kjøper, kjøper jeg til den plattformen jeg liker best. Ergo ps4. Gikk på den smellen å kjøpe meg en xbox 360 kun for Halo 4 tilbake for 3 år siden... endte med å spille halve campaign og stod igjen med skjegget i postkassen.. et skjegg til en verdi av 4000 kroner

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Men de eksklusive spillene, hvor er de?

 

Du finner dem i butikker som selger spill. 

Du skjønner hva jeg mener. PS4 har ingen "must have" eksklusiver slik jeg ser det, utenom Bloodborne.

 

Jeg skjønner hva du mener, men påstanden gjelder jo bare deg. Ps4 kunne hatt 500 eksklusiver men ingen som fenger deg. Eller ps4 kunne hatt 4 eksklusiver som alle sammen fenget deg. 

 

Sony har jo til og med gått så langt som å beklage at denne høsten var ganske tom for eksklusive spill. Så jeg er neppe eneste personen.

 

PS4 er populær pga.  1) beste stedet å spille multiplattformspill i mange tilfeller  og 2) Microsoft tråkka alvorlig feil i 2013 og de sliter ennå med etterdønningene av det.

 

 

Enda ikke sett en eneste grunn til å kjøpe PS4 (eller XBoxOne).

Lenke til kommentar

Det er noen som tydeligvis er av den oppfatning av ekslusiver = kvalitet. Det stemmer som regel for AAA titlene, men for stort sett alt annet er det små drittspill for en nisje av brukerne.

Det er flere måter å få eksklusive spill på. Enten eier du studioet, typisk Nintendo ofte gjør eller franchise som Halo.

Merk at du her vil tape inntektene ved salg til flere plattformer, derfor kommer mange tidligere eksklusive franchises også til PC.  

Du kan kjøpe rettighetene, dette er svindyrt for AAA, så dyrt du antagelig vil gå i tap, tidsbegrenset esklusivitet er billigere og mer vanlig i dag.

 

For en ny franchise er dette billigere for en ny utvikler kan det ofte være en grei sikkerhet.

Mange indi utviklere går for en plattform først uansett og lager andre om den selger godt, indi spill er mest vanlige for pc siden det er billigere å utvikle og kommer så på konsol.   

Lenke til kommentar

Syns det er fint at Sony selger såpass bra. Mange gode eksklusive spill og mange gode multispill der ein god del leverer 1080/60 er med på at folk kjøper PS4. Med tanke på alle spilla som er på vei, både eksklusive og multi burde di fleste som er gla i å spille være happylainen. I tillegg er det godt håp om at PSVR vil definere denne konsoll-generasjonen og kva den er starten på. :)

 

Syns faktisk det er mykje å glede seg over med det Sony har satt seg føre å oppnå med heile spilldivisjonen sin. Og det beste av alt er at denne satsinga til Sony vil presse MS og NIntendo samt PC og SM til å yte/satse enda meir. Håper virkelig at alle spillere vil nyte godt av denne utviklinga litt lenger fram i tid. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Men de eksklusive spillene, hvor er de?

 

Du finner dem i butikker som selger spill. 

Du skjønner hva jeg mener. PS4 har ingen "must have" eksklusiver slik jeg ser det, utenom Bloodborne.

Bare sånn for nysgjerrighetens skyld. Hvilke, i dine øyne, "må ha" eksklusiver har Xbox One? :) Halo er jo en ganske stor serie, men hvilke andre?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Men de eksklusive spillene, hvor er de?

 

Du finner dem i butikker som selger spill. 

Du skjønner hva jeg mener. PS4 har ingen "must have" eksklusiver slik jeg ser det, utenom Bloodborne.

Bare sånn for nysgjerrighetens skyld. Hvilke, i dine øyne, "må ha" eksklusiver har Xbox One? :) Halo er jo en ganske stor serie, men hvilke andre?

Foruten Halo 5 Guardians og Halo Master Chief Collection:

 

Forza Horizon 2

Forza 6

Sunset Overdrive (som jeg ELSKA)

Titanfall

 

Kommende som jeg syns virker spennende:

Gears 4

Quantum Break

Scalebound

 

På PS4 kommer jeg ikke på noen som virkelig var verdt det annet enn Bloodborne og Resogun. Until Dawn kanskje.

 

Når det er sagt så er PS4 en ypperlig konsoll for multiplattformspill men jeg har ikke noen illusjoner om at PS4 selger fordi den har de BESTE spillene. Både PC og Xbox One ligger foran på eksklusivene etter min mening. Microsoft tabba seg alvorlig ut når de annonserte de always-online greiene sine som var helt tonedøvt, men de har virkelig jobba for å bli bedre og det har de klart. Men skaden er på mange måter allerede skjedd og Sony har et forsprang.

Lenke til kommentar

Når det kommer til eksklusive spill og hva en liker så er det sikkert like forskjellig som personers mat palett. Spillene du nevner som er ute er fine spill. Men for min del alt for trygt og forutsigbart.

 

Men slik er nå vi mennesker. Vi liker forskjellige ting :)

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har så mye med smak og behag å gjøre. Prøvde meg på en liten liste over spill med 80+ på metacritic (som ikke er å finne på den andre konsollen), Xbox One hadde ni (tror jeg), og Playstation 4 stoppet jeg på når jeg nådde 20.

 

Jeg har uansett hatt mest moro på Xbox One, men da pga et multiplatformspill, nemlig Destiny. Folk flest er nok ikke så opphengt i eksklusiver som vi som henger er, vi er ekstreme. 

Lenke til kommentar

 Folk flest er nok ikke så opphengt i eksklusiver som vi som henger er, vi er ekstreme. 

 

Er snodig det der egentlig. Hvorfor vi er så opptatt av eksklusive. Sikkert for å rettferdiggjøre sin favoritt plattform? Kunne sikkert vært skrevet en psykologisk avhandling rundt dette....hehe.

 

Det beste hadde vært om det ikke hadde noe å si hvilke konsoll en likte best. Og at alle spill fant veien uansett plattform. Det er nok noe vi kan se lenge etter..... :D

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...