Gå til innhold

PlayStation 4 fillerister sine forgjengere salgsmessig


Anbefalte innlegg

 

En PS4 kan spille musikk,film og spill akkurat som om du plasserte en PC i stua. Og alt det i en konsoll brukergrensesnitt som aldri drar deg ut i Windows og det som medfølger der slik.

 

 

Stemmer, det kan den, bare at det er dårligere og mer tungvindt. 

 

AtW

Det er MYE mer lettvint på PS4en. Har både PCen og konsollen koblet til tv-en i stua, men bruker kun PCen til spill som ikke finnes på konsoll nettopp pga hvor mye lettere det er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

En PS4 kan spille musikk,film og spill akkurat som om du plasserte en PC i stua. Og alt det i en konsoll brukergrensesnitt som aldri drar deg ut i Windows og det som medfølger der slik.

 

Stemmer, det kan den, bare at det er dårligere og mer tungvindt. 

 

AtW

Det er MYE mer lettvint på PS4en. Har både PCen og konsollen koblet til tv-en i stua, men bruker kun PCen til spill som ikke finnes på konsoll nettopp pga hvor mye lettere det er.

 

 

Selv om jeg personlig mener at spill også i praksis er lettere på PC, så snakket jeg i denne setningen om musikk og filmvisningsaspektet.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Hm, hva er forskjellen bortsett fra at du har mindre mulighet til å velge kontroll-metode på konsoll?

 

 

Nå var det til leifeinar du skrev til. Men jeg er enig med han så jeg gir mitt svar til det.

 

En PC er ikke spesielt egnet for å være i en stue. Dvs du kan lage den stue vennlig og du kan få fks Steam til å starte opp automatisk. Og du kan kjøpe en trådløs kontroller.

 

Mye du kan gjøre om du bare vil bruke nok penger på det. Og det behøver ikke nødvendigvis koste så mye. Spørs hvor bra ytelse du vil ha egentlig.

 

Men så virker plutselig ikke et spill. Og du vet ikke hvorfor. Du må sjekke på google,steam og diverse forum. Forskjellige spill og forskjellige løsninger. Det lar seg ofte løses enkelt om du har moderat PC kunnskap. Og så kan det være at et spill ikke yter bra. Det hakker eller har rare grafikk problemer. Så starter jakten på å justere grafikk innstillingene slik at spillet ser og yter som det skal utifra den hardware konfigurasjonen du har brukt penger på. 

 

Om det hadde vært slik at du plasserte en PC i stua. Koblet opp en trådløs kontroller. Ordnet slik at du kommer automatisk inn i Steam og du kan spille uten å noen gang måtte ut av den opplevelsen. Vel da hadde det vært noe.

 

Men slik er det ikke å spille på PC. Uansett om en har den i stua eller på en kontor pult. Og jeg skjønner godt dem som ikke gidder det lengre. Selv begynner jeg å bli eldre og har mindre tid til spill og vil få enda mindre tid i tiden fremover. Så jeg kan relatere veldig til dem som tenker at nok er nok. Jeg vil bare spille.Og orker ikke å forholde meg til en PC lengre.

 

Da er en konsoll så veldig enkel å behagelig å forholde seg til....

 

 

Andre har vel allerede svart på dette. Aldri hatt et problem med at et PC spill ikke funker på årevis. Siste spill kjøpt her i huset er Lego Marvel Super Heroes både på PC og PS3. 3 crash på PS3 så langt, 0 på PC....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...