Gå til innhold

RYKTE: – I dag lanseres HTC One A9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dette tror jeg blir en veldig grei telefon .

Perfekt størrelse (ikke phablet) , strømvennlig SoC ( SD617 ,4+4) , ahlright priset.

 

Uten at jeg kjenner SD617, men er ikke dette rettet mot mellomklassesegmentet. Dersom det er tilfellet synes denne virker ganske dyr til 5000,-

Tja , kanskje. Men om den vil koste 4000 eller 5000 eller noe annet vet vi vel ikke enda.

Det kan være den er med SD620 3GB ram og 32GB internminne også. Samt florerer benchmarks med en mediatek helio x20.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Samsung har berøringstaster på hver side av hjem-knappen. Er ikke det foretrukket da det sparer skjermplass - istedenfor å ha android sine berøringstaster på skjermen (Tilbake, hjem og vindusbehandler)?

Er noe jeg har klaget på lenge, og gjelder nesten alt av Android-telefoner for tiden. Forstår ikke hvorfor de kaster bort skjermplass når de fint har plass ved siden av hjem-tasten.  :closedeyes:

 

Når det gjelder kopi av design så er jo dette bare tull, da HTC har hatt 3-delt design bak med streker som skiller ganske lenge. Her er HTC One (M7) fra 2013

HTC-ProductDetail-Hero-slide-04.png

 

På det tidspunktet var det iPhone 5s som gjaldt hos Apple, og selv om de også hadde et 3-delt design bak så var det ikke slike streker. Så her har jo Apple helt klart stjelt fra HTC??

 

Er likheter mellom 99% av telefoner. På tide å slutte med kopi-beskyldningene med mindre det virkelig er noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, nei, det er typisk 3-4 personer som står for omtrent 70% av innleggene, og de er die hard apple fans alle sammen.

 

Nei, det er typisk en drøss med Android-fans som troller Apple-relaterte tråder, mens Tek.no ikke bryr seg. Dette har pågått i årevis. Innlegget til Jofa er et typisk eksempel, etter at noen kom med et saklig innlegg, skrev han:

 

"Ja, da måtte jo Apple-fansen kommentere igjen. Tåler ikke å bli tråkket på tærne! :-P"

 

Det er verdt å merke seg hvor relativt lite trolling det er i Android-tråder, mens Apple-tråder ofte invaderes av Android-fans som raskt sporer av hele diskusjonen med all trollingen. Det ironiske her er at denne artikkelen omhandler en Android-telefon, men siden det ble ført sammenligninger med iPhone, så tok det ikke lange tiden før Apple-trollingen startet.

 

For noen år siden tok Arstechnica et stramt grep for å få bukt med den stadige trollingen og de usaklige innleggene (som kun hadde til hensikt å tirre), og jeg skulle ønske Tek.no hadde gjort det samme. All den usaklige trollingen, spesielt i Apple-relaterte tråder, er nettopp en av grunnene til at jeg ikke lenger gidder å delta i disse diskusjonene.

 

Det er alt jeg har å si i denne tråden :)

Lenke til kommentar

 

Hehe, nei, det er typisk 3-4 personer som står for omtrent 70% av innleggene, og de er die hard apple fans alle sammen.

Nei, det er typisk en drøss med Android-fans som troller Apple-relaterte tråder, mens Tek.no ikke bryr seg. Dette har pågått i årevis. Innlegget til Jofa er et typisk eksempel, etter at noen kom med et saklig innlegg, skrev han:

"Ja, da måtte jo Apple-fansen kommentere igjen. Tåler ikke å bli tråkket på tærne! :-P"

Det er verdt å merke seg hvor relativt lite trolling det er i Android-tråder, mens Apple-tråder ofte invaderes av Android-fans som raskt sporer av hele diskusjonen med all trollingen. Det ironiske her er at denne artikkelen omhandler en Android-telefon, men siden det ble ført sammenligninger med iPhone, så tok det ikke lange tiden før Apple-trollingen startet.

For noen år siden tok Arstechnica et stramt grep for å få bukt med den stadige trollingen og de usaklige innleggene (som kun hadde til hensikt å tirre), og jeg skulle ønske Tek.no hadde gjort det samme. All den usaklige trollingen, spesielt i Apple-relaterte tråder, er nettopp en av grunnene til at jeg ikke lenger gidder å delta i disse diskusjonene.

Det er alt jeg har å si i denne tråden :)

Helt enig med deg. Samtidig er det lett underholdende til tider...:-)

Lenke til kommentar

Ikke ofte jeg bruker ordet etterligning, tror egentlig jeg aldri har gjort det når det kommer til mobiltelefoner men HTC One A9 er såpass lik en Apple iPhone 6 / 6S at det ikke er lett å la være;

 

 

De som mener at Apple kopierte HTC når de annonserte iPhone 6 da den var såpass lik HTC One M7 må jo nesten være enig om at det nå er andre veien? HTC One A9 har flere likhetstrekk med Apple iPhone 6 / 6S enn hva Apple iPhone 6 hadde med HTC One M7 i sin tid. Likhetene er ganske så slående. Apple iPhone 6 hentet vel forsåvidt mer ifra Apple sine egne iPod Touch enheter enn hva den hentet fra HTC One M7 også forøvrig, eneste store likhetstrekket mellom iPhone 6 og One M7 kontra Apple sine egne iPod Touch som kom på markedet før One M7 er antennestripene på baksiden og det var vel egentlig det.

 

Men en ting jeg stusser over med designet? Hvorfor i allverden er USB-porten på bunnen asymmetrisk? Ser jo forferdelig ut og ødelegger helhetsinntrykk av designet fullstendig. Virker som de plutselig kom på at de måtte ha en ladeinngang etter de hadde ferdigstilt designet på telefonen...

Lenke til kommentar

 

Uten at jeg kjenner SD617, men er ikke dette rettet mot mellomklassesegmentet. Dersom det er tilfellet synes denne virker ganske dyr til 5000,-

 

Yep, det er mellomklasse, og ja 5000 kr blir for mye. LG selger 808 til 4500 kr. Da med ellers veldig bra HW. Denne konfigurasjonen er jo helt lik som HiSilicon sine Kirin CPUer. Som er i modeller som P8 til 3500 kr. Og for å være ærlig har ikke HTC et merkenavn til å forsvare prisen heller.

 

Hva sliter dere med på m9? Trodde de hadde nedjustert CPU-en slik at den ikke lenger blir overopphetet?

 

Sett LinusTechTips sin video om vannkjøling? For 1 uke siden? Ytelsen var så inkonsistent som bare det! Han kommenterte at den selv var varm mens den ble vannkjølt. Samtidig holdt 808 seg stabilt, helt likt i vann og i luft. Så mulig at de ikke direkte blir overopphetet, men det er fortsatt mange problemer med den.

 

Tja , kanskje. Men om den vil koste 4000 eller 5000 eller noe annet vet vi vel ikke enda.

Det kan være den er med SD620 3GB ram og 32GB internminne også. Samt florerer benchmarks med en mediatek helio x20.

 

Det er fortsatt mye med 5000 kr. Den må nesten koste 4000 kr for at den skal være verdt å se på engang.

 

HTC er taiwansk, og MediaTek er taiwansk. HTC slipper ofte modellene sine med MediaTek i Taiwan (og også Kina). Da ofte i forbedrede versjoner også. Du kan få en 1440p skjerm på din HTC i Taiwan med MediaTek.

 

Komisk at vi har kommet til et punkt der 5000kr blir betegnet som lavt, selv for telefoner som ikke er toppmodeller.

Ehm:

https://prisguiden.no/produkt/lg-g4-227532

LG sin G4 kommer godt under 5000 kr, og det er heller tvilsomt at denne er bedre enn G4, med mindre det standarisrte alu-designet er noe du må ha. Den kommer og i samme kategori som Huawei sine mobiler, men langt over i pris.

 

 

Nei, det er typisk en drøss med Android-fans som troller Apple-relaterte tråder, mens Tek.no ikke bryr seg. 

 

Du har åpenbart ikke lest mange tråder, slik trolling ol. forekommer i begge typer tråder, og like mye. Hvis du vil diskutere dette å ta det opp, så skriv til moderatorene, ikke på forumet. Det som er enda verre enn trolling ol. er å diskutere hvem som gjør det mest eller minst..

Lenke til kommentar

5k for denne,jeg vet jo htc er desperat . Men nei 5k er ikke en ok pris,denne er overpriset iforhold til specs og det er ikke noen toppmodell.Som nevnt andre steder trenger de vel penger til å produsere neste toppmodell. Jeg har hatt 2 telefoner fra htc m7 og sist nå e8. Greie telefoner men nå blir det nok nexus 6p på meg. Jeg satser på et merke som vil selge telefonene sine overalt, noe htc ikke gjør. Ville ha m9 men ingen butikker solgte det da jeg ville ha den,kun på nett. Tokk 8månder fra den var lansert til jeg faktisk kunne se på den i butikken..way too late. Er det rart htc sliter? bare en av mange grunner til det.

 

Hvis apple kan overprise basert på ræva specs så kan htc også. og denne var penere enn iphone. Men jeg er spent på om det blir første htc telefon som ikke er et bughelvete uten like på en stund. :p

Lenke til kommentar

 

De som mener at Apple kopierte HTC når de annonserte iPhone 6 da den var såpass lik HTC One M7 må jo nesten være enig om at det nå er andre veien?

 

Altså, beskylde dem som har originalen for å ha kopiert kopien fordi de lager nok en telefon som minner om originalen? Hmmm, hva skal man si... originalt...

 

 

Les hele innlegget så kanskje du får med deg mer av resonnementet.  :w00t:

Lenke til kommentar

 

 

De som mener at Apple kopierte HTC når de annonserte iPhone 6 da den var såpass lik HTC One M7 må jo nesten være enig om at det nå er andre veien?

 

Altså, beskylde dem som har originalen for å ha kopiert kopien fordi de lager nok en telefon som minner om originalen? Hmmm, hva skal man si... originalt...

 

 

Les hele innlegget så kanskje du får med deg mer av resonnementet.  :w00t:

 

 

Ja de har 2.5d skjerm men ellers er alt klassisk android design og noe som apple har stjålet av alle andre med 6 serien og videre. Men fortsett å støtt utsagnet "den ser ut som en iphone" du, det er faktisk ikke korrekt. DEn ser ut som en HTC telefon med samsung deler til. Det er INGENTING av denne designen som apple kom med først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis apple kan overprise basert på ræva specs så kan htc også. og denne var penere enn iphone. Men jeg er spent på om det blir første htc telefon som ikke er et bughelvete uten like på en stund. :p

 

Det kan de faktisk ikke. HTC har ingen form for merkenavn som gjøre at de kan selge hva som helst. Ellers har og iPhone bedre specs enn dette, selv om den ikke har de aller beste.

 

 

 

Les hele innlegget så kanskje du får med deg mer av resonnementet.  :w00t:

 

 

Ja de har 2.5d skjerm men ellers er alt klassisk android design og noe som apple har stjålet av alle andre med 6 serien og videre. Men fortsett å støtt utsagnet "den ser ut som en iphone" du, det er faktisk ikke korrekt. DEn ser ut som en HTC telefon med samsung deler til. Det er INGENTING av denne designen som apple kom med først.

 

Dere kan lese anandtech sin artikkel. Alle designelementene i denne er eksisterende i tidligere HTC produkter. Sammensetningen ser ut som en sammensetning Apple også har gjort basert på inspirasjon fra en rekke andre enheter. Så dermed kan du umulig si at HTC kopierte noe. Samtidig ville jeg ikke sagt Apple kopierte noe. Med andelen det finnes av telefoner nå er det egentlig noen som kopierer andre i det hele tatt? *En grunn til at jeg bare har gått over til å skrive standard unibody alu design (slik som stripene for antennene er jo noe alle må ha for dekning, ikke noe pga design).

 

folk vil likevel si det er en iPhone kopi, fordi iPhone er mest kjent, så det er jo HTC som sitter igjen med problemet at folk kan tro at det er en iPhone kopi og ikke kjøpe den.

Endret av TKongen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er vi tydeligvis uenige :)

 

Det er ingenting å være uenige om. HTC var først ute med designet. Dermed er det Apple som kopierer, at du er uenig betyr bare at du ikke forstår datoer og slikt. Men det skal du få lov til. Du er jo apple-fanatiker og nå beviser du hvorfor dere er mislikt. Bare fordi apple saksøker alle andre for ting betyr ikke at de har rett vet du.

 

Så lær deg hva å være først ute med noe betyr og sjekk datoene så vil du se at uenigheten er noe du finner på for å beskytte din egen interesse og har ingenting med virkeligheten å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...