Gå til innhold

Bråkete PC.


Anbefalte innlegg

Si signatur for specs.

 

Problemet er at den har en nokså kraftig "dur", som er veldig irriterendes i lengden. Har litt problemer med å høre hva som lager mest bråk nedi kassa, men er det noen som ved hjelp av egne erfaringer kan hjelpe meg?

 

Tok ut skjermkortet, og det var nok ikke den verste "bråkmakeren". Sitter da igjen med CPU-vifte, vifte på HK el HD. Noen hotte tips på hvem synderen er?

 

Evt. tips til komponenter som vil gjøre hverdagen min litt "roligere" tas imot med takk :-)

Endret av *Madnesst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Si signatur for specs.

 

Problemet er at den har en nokså kraftig "dur", som er veldig irriterendes i lengden. Har litt problemer med å høre hva som lager mest bråk nedi kassa, men er det noen som ved hjelp av egne erfaringer kan hjelpe meg?

 

Tok ut skjermkortet, og det var nok ikke den verste "bråkmakeren". Sitter da igjen med CPU-vifte, vifte på HK el HD. Noen hotte tips på hvem synderen er?

 

Evt. tips til komponenter som vil gjøre hverdagen min litt "roligere" tas imot med takk  :-)

Jeg ville kjøpt et støydempet kabinett :-) Har et selv.. og er MEGET fornøyd.Den kjøler bedere og holder støyen der den skal værer :-) se link PC73SL lian li

 

Og test av kassa :

 

twistedmods

 

litt om hva som står skrevet: .....Lian-Li completely outdid themselves with this case. Just when I thought cases could not get any better, Lian-Li offered me the case of a lifetime; one that is so “perfect” that any flaws could not be seen during this full evaluation. I have reviewed many cases in my time as a reviewer, and this is the first time that I have seen such a huge case with such great attention to detail...... :-)

Endret av ericc2233
Lenke til kommentar
Si signatur for specs.

Er ikke lov med hw-specs i signaturen ;)

Måtte bare si det :p:

Hvorfor står det dette da? :

 

 

Pass på signaturen din

 

 

Dess kortere enn signatur er, dess bedre er den. En signatur bør aldri gå

 

over mer enn 7 linjer, 4 er normalt. Signaturer på vårt forum kan inneholde

 

kontaktinformasjon, din datamaskins spesifikasjoner eller en vits. Vær forsiktig,

 

det du synes er morsomt, kan være helt smakløst for andre. Signaturer bør ikke

 

inneholde bilder (se over).

Lenke til kommentar

vifte på hk bråker ofte litt mer en nødvendig synes nå jeg, ettersom dette ofte er små hissige vifter..! bytt ut med en Zalman chipsetkjøler!

 

kan jo teste om det er den som bråker da først.. bare stikk fingern litt borti vifta mens maskinen er på! funker hest.

 

du sa ingenting om strømforsyning? sjekk den også.. visst den bråker bytt med en slik f.eks..

 

har du kabinett vifter? kjør disse på 7volt eller en viftestyring av noe slag.

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

 

ericc2233: Funker sikkert fett, men 3k for et kabinett er i i drøyeste laget for meg.

 

PT: sjekk opp ting litt nøyere ;)

 

Har vanlig boxed vifte. Den lille vifta på hk-et er hissig, ja :) Men tror ikke den er den verste synderen.

 

Strømforsyning og kabinettvifter er forholdsvis stille.

 

Skal prøve å se om jeg kan få dempet rotasjonshastigheten på noen av viftene, håper at det kan hjelpe litt.

Lenke til kommentar

Hei,

 

jeg trenger litt hjelp angående vifta på PSU'en min:

 

Til vifta går det en rød, gul og to svarte ledninger. Den røde og en svart går til et kretskort på PSU'en mens den gule og en svart ender i en kontakt som jeg ikke har festet noe sted. Så vidt jeg kan se er dette typen kontakt man kan feste i et 'strømuttak' på hovedkortet.

 

Det jeg lurer på er: kan denne kontakten brukes til å styre viftehastigheten?

Lenke til kommentar

Torry:

Hvis dette er en Chieftech så er det godt mulig.

En venn av meg koblet den Gul/sorte på hovedkortet og da gikk viften på fullt.

Så det virker som om det er en sekundær tilkobling for viftespenning.

Men, samtidig, hvis det er en Chieftech så har den vel innebygd Noisekiller.

Mine erfaringer er at disse PSU'ene ikke bråker noe særlig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...