Gå til innhold

Innvandring som politisk våpen


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Jeg tror at innvandring er et politisk våpen (Tror du? Hopp over resten om du bare vil diskutere). Gjennom massiv innvandring kan partiene tjene seg stemmer fra de innvandrende menneskene. Det er jo som regel venstresiden de stemmer på, noe som kan handle om at de gir innvandrerne fordeler i samfunnet. Klart det er godt å stemme på dem da.

 

Labour i Storbritannia diskuterte i all hemmelighet på 90-tallet at de ville hente inn millioner av innvandrere til landet, for å "presse nesene til de konservative i multikulturalismen".

 

Splitt og hersk teknikken har blitt brukt at dem lenge. Gjennom en multikulturalisme + feminisme, har de splittet opp befolkningen, gitt privilegier og da fått seg makt. Til færre etniske nordmenn, briter eller hva det skal være det er, til lavere blir andelen som de konservative får.

 

Hva så om de ødelegger for de svakeste i samfunnet, hva så om de tråkker på den originale befolkningen sine rettigheter, så lenge de får makt, så er dagen god.

 

For å greie det her må de kontinuerlig ærekrenke, demonisere og lyve om motstanderne av denne politikken. Til mer ringeakt, til bedre er det. Media har de i boks, så de oppfører seg som lydige hunder.

 

Jeg kan f.eks. se at svensker blir minoriteter i eget land, kanskje om 10-15 år: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1688011

 

Hva tror du? Er innvandringen et politisk våpen? Hvordan vil det ende?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitat Oleoh: "Hva tror du? Er innvandringen et politisk våpen? Hvordan vil det ende?

 

Jeg tror ikke noe parti i Norge bruker innvandring som politisk våpen, kanskje med unntak av mitt "eget" parti FRP.

 

Når det gjelder: "Hvordan vil det ende?", så ser jeg "lys i enden av tunnelen. 

Selv venstre siden ser at deres tidligere politikk har spilt fallitt. I dag vet de at det følger "uønskede elementer" med innvandring-strømmen, kanskje med unntak av SV. 

Endret av Thonord
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Sitat Oleoh: "Hva tror du? Er innvandringen et politisk våpen? Hvordan vil det ende?

 

Jeg tror ikke noe parti i Norge bruker innvandring som politisk våpen, kanskje med unntak av mitt "eget" parti FRP.

 

Når det gjelder: "Hvordan vil det ende?", så ser jeg "lys i enden av tunnelen. 

Selv venstre siden ser at deres tidligere politikk har spilt fallitt. I dag vet de at det følger "uønskede elementer" med innvandring-strømmen, kanskje med unntak av SV. 

 

Jeg tror ikke at venstresiden ser at deres tidligere politikk har spilt falitt, de driver jo bare å øker innvandringen år for år.

 

 

Som jeg skriver i en annen tråd, håper Putin kommer og overtar hele Norge. Vi trenger en sterk leder som vil oss vel, og ikke politikere som gir bort fedrelandet vårt, og gjør landet vårt til en utrygg plass for kommende generasjoner.

 

Enig i den. Bare at vi ikke burde trenge folk som Putin.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Jeg ser stopp i regulær innvandring. Det som er av innvandring er i all hovedsak asylsøkere og flyktninger, arbeidsinnvandring fra EU og familiegjenforening. Jeg skulle gjerne vite hva Ts ser for seg å gjøre for å begrense dette, fortrinnsvis noe som ikke bryter med Norges humanitære forpliktelser eller menneskerettighetene.

Det finnes ingen andre typer innvandring enn de du nevnte, allikevel ser du en stopp i "regulær innvandring"? Reguær innvandring er arbeidsinnvandring.

 

Det som skal gjøres er ganske enkelt å oppheve deler av flyktningkonvensjonen, slik at man får en fullstendig stopp. Strømmene av mennesker vi ser i dag skyldes i hovedsak overbefolkning, og dette vil forverre seg for hvert år.

 

Moderne tider krever moderne lover. Da vi fikk flyktningkonvensjonen rett etter den annen verdenskrig så var det helt andre tilstander enn i dag. For eksempel var det en selvfølge at de 40.000 nordmenn som sviktet landet og flyktet til Sverige skulle returnere hjem så fort det var trygt. Videre var det en selvfølge at de skulle bo i leirer tilpasset formålet og jobbe fra dag én. I dagens verdensbilde så fungerer ikke disse foreldede avtalene lenger.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Mtp. at TS sitt romantiske syn på Russland anno 1900, så tviler jeg på at han er megafan av menneskerettighetene.

 

Menneskerettene var helt ok i 1900-talls Russland, i alle fall til sammenligning med andre land. Det var verre når 50 000 000 døde på grunn av kommunistiske ledere og deres valg.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Jeg ser stopp i regulær innvandring.

 

Det vil si innvandrere av samme vestlige kultur som oss? For av alle typer innvandrere så er det jo de som bør stoppes først. Ikke god nok berikelse, eller hva.

 

 

 

Jeg skulle gjerne vite hva Ts ser for seg å gjøre for å begrense dette, fortrinnsvis noe som ikke bryter med Norges humanitære forpliktelser eller menneskerettighetene.

 

Hvorfor synes du det er vanskelig å tenke ut noe slikt? Gi flyktninger midlertidig asyl, send dem så hjem.

Lenke til kommentar

Det er det samme om politikere bruker innvandrere for få stemmer fra dem og politikken rundt (vi er så snille mot folk det er synd på) som et "våpen" for å få makt.

 

Problemet er kostnadene pr. innvandrer for å gi dem et bedre liv her til lands vs deres eget land. Et annet poeng er rettferdigheten rundt innvandring. 1.000.000 stakkars folk, vi tar imot 10.000, hva med dem som er igjen? Hvordan bestemmes det hvem som har det verst og trenger å komme hit. Ofte er det innvandrere med ressurser som kommer hit og mange av de som faktisk har ressurser har det pga lugubre ting. Se saken i Sverige med ISIS folk, ikke bra. En annen ting er hvis personen har gjort et lovbrudd i et land der fengslene er for dårlige etter norsk standard, da får vi ikke sende dem tilbake (politisk asyl el.l) siden straffen der nede ikke er human.

 

Dette har egentlig ingenting med politikk å gjøre, det har med rettferdighet og hvor mye hjelp vi kan gi med pengene vi bruker. Vi har også sett gang på gang at det har blitt brukt militær makt for å "hjelpe" folk i land der det er kaos uten at det har skjedd en dritt. Hvorfor kan vi ikke bare høvle over Syria og andre steder der det kommer så enorme mengder flyktninger fra at det er tydelig at det er noe alvorlig feil med en massiv militær kampanje og sette opp en militær regjering. Militære regjeringer fungerer ofte veldig bra, se på Sør-Korea.

 

At Russland nå vil sende styrker og våpen for å få orden i Syria er veldig bra, men de møter utrolig nok motstand fra vestlige land. Er det slik at vi i vesten heller vil ha masse bølger av innvandrere kommende på urettferdig/ mystisk valgt grunnlag. Er dette pga penger, slik som nesten alt annet? Jeg kan ikke se logikken i det hele tatt.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Hva tror du? Er innvandringen et politisk våpen? Hvordan vil det ende?

Jeg tror Carl I. Hagen startet å spre intern misnøye i Syria for 10 år siden. Dette utviklet seg til et opprør, deretter til ren borgerkrig, deretter ble enheter fra andre land - med eller mot Al Assad - involvert. Hagens hensikt var å fremprovosere en strøm av flyktninger til Europa, deriblant Norge, som skulle skape så store problemer for "velferdsstaten" at det norske folk ville få øynene opp og innse at det kun er FrP som har en forsvarlig politikk på dette området.

 

Det Hagen ikke så for seg var at FrP ville sitte med regjeringsmakt i det flyktningestrømmen slo inn over landets grenser, og dermed ha politisk ansvar for å håndtere krisen. Så langt er det ingenting som tyder på at FrP vil tjene noe særlig på dette.

 

Hvis Hagen (og hans kompis Vladimir, en annen parti-eier) slutter å skape uro i Syria, så vil borgerkrigen der nede kunne ende raskt, de fleste flyktningene vil kunne reise hjem til husene sine, og resten vil bli integrert i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Russland nå vil sende styrker og våpen for å få orden i Syria er veldig bra, men de møter utrolig nok motstand fra vestlige land. Er det slik at vi i vesten heller vil ha masse bølger av innvandrere kommende på urettferdig/ mystisk valgt grunnlag. Er dette pga penger, slik som nesten alt annet? Jeg kan ikke se logikken i det hele tatt.

Hva får deg til å tro at det vil komme færre flyktninger til Europa nå som russerne har begynt å bombe?

 

Russerne bomber jo stort sett de grupperingene som er støttet av vesten, dvs. Assads fiender.

 

Kanskje Putin tvert i mot ønsker å skape enda mer trøbbel for Europa?

(Og hva sier det om Russland at nesten ingen av flyktningene vil dit?)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det blir færre flyktninger pga bombingen, det er vel ganske åpenbart? Det som skjer hvis det blir en massiv militær kampanje i landet er at man kan starte med blanke ark. Utslettes folka som lager bråk og man setter inn et militært styre, siden en folkevalgt regjering ikke funker i et land som har blitt kvitt faenskap og fortsatt er ustabilt, som har 5-års planer som tas seriøst og har støtte fra andre land så vil det funke. Les litt historie så vet du hva jeg snakker om og ser at det faktisk er mulig, relativt enkelt også.

 

Bare pengene vi bruker på innvandrere og flyktninger her til lands hadde nesten vært nok støtte til Syria for å gjennomføre 5-års planer for å gjennopbygge infrastruktur og økonomi i landet.

 

5-års planer spør du? Man har et mål som skal gjennomføres på de 5 årene. 1. Hovedmål; Gjennopbygge infrastruktur som grunnskole, veier (logistikk), matproduksjon og litt "økonomisk infrastruktur". 2. Hovedmål; Bygge en sterk industrisektor slik at landet kan tjene sine egne penger og få en økonomi der det er en stabil og god GDP per. capita.slik at man får en stabil middelklasse som ikke har det verre enn for eksempel de som går på NAV her til lands. 3. Hovedmål; Utvide industri enda mer og tilrettelegge for økt utdanning med universiteter etc og sikre matproduksjon og alt annet som trengs (orker ikke tenke på alt nå, men tror de fleste skjønner tegninga).

 

Tror Putin er inne på noe når han vil teppebombe alle idiotene til evigheten og forbi, spørsmålet er hva som skjer etterpå, det er det vesten er redde for, nemlig at Russland blir enda større og dermed får mer makt (tror jeg i mitt muligens litt skrudde hode :p ).

 

Edit; Når jeg skriver at målene skal gjennomføres så håper jeg det sier seg litt selv at hvis man ser at man ligger litt etter så spytter støttespillerne inn mer penger og eventuellt arbeidskraft som trengs.

 

Vi bidrar også med ekspertise i form av utdannede mennesker som hjelper til med organisering og opplæring når det for eksempel skal bygges veier.

 

Edit2; Jeg må vel også si at etter en slik kampanje som kanskje varer maks et år hvis man slenger inn nok styrker så kan flyktningene som kom til Europa bare sendes tilbake. Ingen trenger å bli her, selv om de klager så kunne det vært en avtale. Flyktninger er folk som flykter fra noe, fjernes det de flyktet fra så har de ingen grunn til å bli. Blir det klaging da så er det åpenbart at de "misbruker" oss og ikke har noe lyst til å faktisk fikse sitt eget land. Det er altfor enkelt å komme til et mer eller mindre stabilt land med god'ish økonomi og få penger til mat, klær, bolig etc uten å måtte gjøre en dritt.

 

I mine øyne hvis jeg strekker det litt langt så burde alle flyktninger og innvandrere som kommer hit måtte ha jobbet med kommunale vedlikeholdsjobber, uten å få mer penger siden de får alt de trenger alikevel. Det skal ikke være så lett å etablere seg i et rikt land at man bare kommer seg over grensen så er alt tip-top.

 

Ja, jeg virker kanskje overdrevet negativ, rasistisk ----sorry skrev feil, dette har ingenting med rase å gjøre-----  eller hatfull, men det jeg skriver her er veeeldig langt ute på ytterpunktene så det er greit å ta ting med en smule salt. Jeg er for den gylne middelvei, som det så fint kalles :)

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...