Gå til innhold

Kamptråd - Norge vs Malta (EM-kvalik)


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Michael Mifsud kan sies å være stjerna på det maltesiske landslaget. Han har faktisk 48 kamper for Lillestrøm(17 mål). Spilt i Tyskland, i Championship, Australia. Han scoret begge målene for Coventry mot Man Utd i en sjokkerende 2-0 seier på Old Trafford i Capital One Cupen i 07/08-sesongen. Har over 100 kamper for Malta med et overraskende bra målsnitt (111 kamper - 40 mål). 

 

André Schembri har spilt i FSV Frankfurt i 2.Bundesliga så sent som i høsten 2014. 

 

Keeper Justin Haber har spilt i de fleste bakgårdsligaenei Europa, 

 

Spiss Andrew Cohen, med 63 landslagskamper og ett mål har er hele 1 meter og 65 cm... :p 

 

 

Flere av landslagsspillerne spiller på Birkirkara som spilte Europa League mot Martin Samuelsen og West Ham i Juli, med seier borte mot West Ham før de tapte hjemme og 5-3 på straffespark. 

 

 

Var alt jeg klarte å grave fram. 

Lenke til kommentar

Akkurat nå ville vi vært seedet til playoff om vi var på 3. plass. Tyrkia og Israel puster oss rett i nakken på UEFA-rankingen. Skal vi ha sjans på å bli seedet så må det bli 3p mot Malta. Så nei, kampen mot Malta er på ingen måte ubetydelig selv om Kroatia skulle vinne sine begge og vi taper i Italia. Kan fort være at de 1500 poengene seier mot Malta gir som er forskjellen på seedet/useedet.

 

Dessuten vil denne kampen være ferdigspilt før begge kampene til Kroatia skal spilles. Det er ingen garanti for at de vinner begge slik de har spilt i det siste. La oss bare slå Malta og se hvordan Kroatia reagerer på å være 5p bak oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trist at Samuelsen er innkalt, makan til evneveik spiller i internasjonal sammenheng har jeg ikke sett siden Trond Andersen...

 

Nei så dårlig er ikke Samuelsen, selv om det ikke har stemt i de siste kampene.

 

Men han er over 30 år. jeg ville heller kalt inn noen som er mer framtidsaktuelle. MOI eller Konradsen feks. Eikrem..

De er jo minst like gode de, helst bedre.

Tanken til Høgmo var at Samualsen kan brukes så mange steder.

Lenke til kommentar

Kan Island så kan vel Malta? :shrug: Har littegrann flere innbyggere enn Island.

 

Jeg tror våre naboer i vest har gjort ett eller annet veldig riktig i utviklingen av unge spillere, og de har mange spillere i store utenlandske ligaer. Det samme kan ikke sies om Malta, og det bør derfor være betydelig lettere motstand. Alt annet enn seier mot Malta er uakseptabelt.

Lenke til kommentar

Spiller alle andre kamper, men "skadet" når det gjelder landslaget. Patetisk av Kåre å bruke han i sist kamp med tanke på ligaposisjon og motstander.

Ingen trenere i verden ville spart en spiller for landslaget. Så har du andre siden på skalaen da hogdson brukte en småskadet sturridge i en ubetydelig privatlandskamp.

 

 

Helland som ønsket å spille,presset seg selv for mye ifølge han selv(ref gårsdagens adressa).

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Ingen trenere i verden ville spart en spiller for landslaget. Så har du andre siden på skalaen da hogdson brukte en småskadet sturridge i en ubetydelig privatlandskamp.

 

Helland som ønsket å spille,presset seg selv for mye ifølge han selv(ref gårsdagens adressa).

Handler ikke om å spare noen til landslaget. Er man frisk og rask så skal man selvfølgelig spille for klubben. Problemet er at han slet med noen nerver etter å ha blitt byttet ut mot Dnipro. Da er det useriøst å la han starte i neste kamp når han ikke er 100 % frisk, spesielt når man allerede før kampen har fem poengs forsprang på 2. plassen. Greit å ta sjansen om det var gullkamp mot Stabæk der det var livsviktig med 3p, men ikke mot et råttent lag som ikke har vunnet en kamp siden 4. juli. RBK har nok kvalitet til å kjøre over Start selv uten Helland.

 

Lårskaden som har plaget ham den siste tiden gjør at han reiser hjem fra landslagssamlingen torsdag.

 

Høyrevingen ble byttet ut allerede ved pause i europaligakampen mot Dnipro på torsdag for én uke siden, mens han gikk av banen på stillingen 2-0 til Rosenborg i bortekampen mot Start søndag.

 

- Da jeg gikk av til pause mot Dnipro trodde vi kanskje det var snakk om en strekk. MR-bildene viste at det ikke var det. Men det er noen nerver som hindrer meg litt, men det skal slippe i løpet av noen dager. Jeg fikk bidratt litt her, og så ble det minst mulig i og med at det kommer noen viktige landskamper jeg håper å bidra på, sa Helland etter 4-0-seieren over Start.

Lenke til kommentar

Planen var alltid å spille max 45min og så se an. Helland mente han var klar, hadde han ikke presset seg selv hadde han ikke blitt tvunget til å spille. Ikke sikkert han ville spilt for Norge om han droppet kampen i sin helhet heller. Ikke bare bare å komme på landslaget uten å ha spilt på to uker

 

Fem poeng er ikke all verdens forsprang forøvrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...