Gå til innhold

Sjekk om Internett-leverandøren din holder løftene sine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde denne greia nå, fikk ca det jeg skal ha, men hos meg brukte ikke denne cpu eller ram eller mye hdd for den del, så hva slags brødrristere folk sitter på aner ikke jeg og jeg har en mainstream 1155 socket og snurre disk.

Potato PCs everywhere.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror dere har en feil med speedometeret deres, "Hent posisjon for å se statistikk fra ditt område"-lenken virker ikke, den går bare til en tom hashtag.

 

Fikk forøvrig alt for lav hastighet også. Velger å stole på Speedtest fremfor å klage til leverandøren min.

Lenke til kommentar

Sitter på en 100/10 linje hos Get i Oslo og har testet litt.

Fikk stabilt ca 60-65Mbit fra Tek speedometer som var litt skuffende, men etter å ha sjekket litt ser jeg at det ikke speedometeret sin skyld.

Fyrte opp Wireshark og ser at speedometeret bruker IPv6 som standard. Skrudde av IPv6 på maskinen og da fikk jeg ca 100Mbit stabilt.

Gjorde samme test mot Speedtest.net. Telenor Speedtest serveren i Oslo bruker også IPv6 og der fikk jeg også 60-65Mbit. Med IPv4 fikk jeg 100Mbit. Dataguard og Get Speedtest serverne i Oslo ser ut til å bruke IPv4 uansett om man har IPv6 aktivert eller ikke forøvrig.

Så spørsmålet er hvor flaskehalsen er hos meg. Er vel følgende muligheter:

- Get nettet

* Tviler på det

- Get Box II

* Noe mer sannsynlig men håper ikke det for Gets skyld :-)

- Netgear WNDR4500 routeren min som står foran Get Boxen

* Tror det er synderen.

- Laptopen. Trådløs kort el.

* Også mulig. Får teste med kabel rett i Get Boxen senere for å se om det endrer noe.

 

Så moralen er å teste både IPv4 og IPv6. Og er det stor forskjell kan man vel bruke det som unnskyldning til å kjøpe seg noe ny hardware :-)

Lenke til kommentar

Sitter på en 100/10 linje hos Get i Oslo og har testet litt.

Fikk stabilt ca 60-65Mbit fra Tek speedometer som var litt skuffende, men etter å ha sjekket litt ser jeg at det ikke speedometeret sin skyld.

Fyrte opp Wireshark og ser at speedometeret bruker IPv6 som standard. Skrudde av IPv6 på maskinen og da fikk jeg ca 100Mbit stabilt.

Gjorde samme test mot Speedtest.net. Telenor Speedtest serveren i Oslo bruker også IPv6 og der fikk jeg også 60-65Mbit. Med IPv4 fikk jeg 100Mbit. Dataguard og Get Speedtest serverne i Oslo ser ut til å bruke IPv4 uansett om man har IPv6 aktivert eller ikke forøvrig.

Så spørsmålet er hvor flaskehalsen er hos meg. Er vel følgende muligheter:

- Get nettet

* Tviler på det

- Get Box II

* Noe mer sannsynlig men håper ikke det for Gets skyld :-)

- Netgear WNDR4500 routeren min som står foran Get Boxen

* Tror det er synderen.

- Laptopen. Trådløs kort el.

* Også mulig. Får teste med kabel rett i Get Boxen senere for å se om det endrer noe.

 

Så moralen er å teste både IPv4 og IPv6. Og er det stor forskjell kan man vel bruke det som unnskyldning til å kjøpe seg noe ny hardware :-)

 

Stemmer det, jeg har WNDR4000 og der var det faktisk en av IPv6-innstillingene som herpa farta mi. Jeg kan dessverre ikke huske hvilken  :hm: Men det er ikke verre enn å prøve seg fram  :)  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...