Gå til innhold

Nexus 5X - Googles nye allrounder fra LG.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen! Nå begynner 5x å bruke mye batteri. Det er Bluetooth som er "synderen", eller snarere en eller annen app. Installerte i helgen en app som viser batteristatus, og den er nå avinstallert, for å se om problemet skyldes den. Installerte også OneNote, men den vil jeg nødig avinstallere, siden jeg er veldig fornøyd med OneNote, og har brukt litt av helgen til å bli kjent med den.

Lenke til kommentar

Faen! Nå begynner 5x å bruke mye batteri. Det er Bluetooth som er "synderen", eller snarere en eller annen app. Installerte i helgen en app som viser batteristatus, og den er nå avinstallert, for å se om problemet skyldes den. Installerte også OneNote, men den vil jeg nødig avinstallere, siden jeg er veldig fornøyd med OneNote, og har brukt litt av helgen til å bli kjent med den.

Min har også begynt å bli litt verre, tror kanskje det kan ha noe med siste oppdateringen, har ikke innstallert noen apper i det siste.

Lenke til kommentar

Det

 

 

Faen! Nå begynner 5x å bruke mye batteri. Det er Bluetooth som er "synderen", eller snarere en eller annen app. Installerte i helgen en app som viser batteristatus, og den er nå avinstallert, for å se om problemet skyldes den. Installerte også OneNote, men den vil jeg nødig avinstallere, siden jeg er veldig fornøyd med OneNote, og har brukt litt av helgen til å bli kjent med den.

Min har også begynt å bli litt verre, tror kanskje det kan ha noe med siste oppdateringen, har ikke innstallert noen apper i det siste.

 

 

Det kan godt være. Jeg oppdaterte min et par dager etter at den ble tilgjengelig. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ok, takk for tilbakemeldingen.

 

Jeg ser fram til å få mer stabil bluetooth, noe som skal være blant forbedringene i mars-oppdateringen. Foruten å være noe ustabil, bruker bluetooth mye batteri. Bruker det kontinuerlig til min smartwatch. Har testet med tre ulike klokker, og det er tydeligvis ikke klokkene som forårsaker det store forbruket.

 

Bra at det denne gang ikke kun er sikkerhetsoppdateringer, men også forbedringer av selve telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg har merket en enorm forbedring, virker som mobilen har fått CPU oppgradering! Borte vekk er den noe trege og laggy opplevelsen ved vanlig bruk, Snap fungerer endelig som normalt, og kameraet starter mye kjappere. En fryd å bruke mobilen nå!

 

Meget gode nyheter!!

 

Ved lanseringen av oppdateringen ble det stilt spørsmål ved om også kameraet ville bli raskere. Du skriver at det starter raskere, noe som er veldig bra. Er det også raskere i bruk?

Lenke til kommentar

Jeg venter på min nå. Får telefon fra arbeidsgiver, og hadde håpet på en Nexus 6,men den ble for dyr. Tok en kjapp vurdering, og ramla ned på denne.

 

Dere som har brukt den en stund : var det et dumt valg? Er litt spent på størrelsen ettersom jeg har en Note 3 fra før.

Lenke til kommentar

Jeg venter på min nå. Får telefon fra arbeidsgiver, og hadde håpet på en Nexus 6,men den ble for dyr. Tok en kjapp vurdering, og ramla ned på denne.

Dere som har brukt den en stund : var det et dumt valg? Er litt spent på størrelsen ettersom jeg har en Note 3 fra før.

Det er ikke et dumt valg, men det har vært enkelt ting som kunne forbedres. - se tidligere innlegg i tråden. Med siste oppdatering, ser det ut til at en del av dette er forbedret, noe som selvsagt gjør brukeropplevelsen bedre.

 

Det er en god telefon, og som på iPhone, får man jevnlige oppdateringer, i og med at det er ren Android. Spesielt kameraet imponerer, med gode bilder. Gleder meg til oppdateringen for mars snart vil komme til min 5x også.

 

Til å være en mellomklassetelefon, gjør denne telefonen en absolutt god jobb. Størrelsen er vel midt i blinken. Den er ikke for liten og ikke for stor.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

 

Jeg har merket en enorm forbedring, virker som mobilen har fått CPU oppgradering! Borte vekk er den noe trege og laggy opplevelsen ved vanlig bruk, Snap fungerer endelig som normalt, og kameraet starter mye kjappere. En fryd å bruke mobilen nå!

 

Meget gode nyheter!!

 

Ved lanseringen av oppdateringen ble det stilt spørsmål ved om også kameraet ville bli raskere. Du skriver at det starter raskere, noe som er veldig bra. Er det også raskere i bruk?

 

Har ikke brukt kameraet enda nei. Men det starter mye raskere, også når man "kaldstarter" når skjermen er av. Dette kunne ta veldig mange sekund hos meg.
Lenke til kommentar

Jeg har merket en enorm forbedring, virker som mobilen har fått CPU oppgradering! Borte vekk er den noe trege og laggy opplevelsen ved vanlig bruk, Snap fungerer endelig som normalt, og kameraet starter mye kjappere. En fryd å bruke mobilen nå!

 

Ser ut til at dette stemmer ja. Hadde gitt helt opp snap og kamera, men nå ser det ut til å fungere veldig bra. Håper det vedvarer. :)

Lenke til kommentar

 

Jeg har merket en enorm forbedring, virker som mobilen har fått CPU oppgradering! Borte vekk er den noe trege og laggy opplevelsen ved vanlig bruk, Snap fungerer endelig som normalt, og kameraet starter mye kjappere. En fryd å bruke mobilen nå!

 

Ser ut til at dette stemmer ja. Hadde gitt helt opp snap og kamera, men nå ser det ut til å fungere veldig bra. Håper det vedvarer. :)

 

 

 

 

Det er bra! Noe av det folk har irritert seg over er endelig fikset.

 

 

Lenke til kommentar

Gadd ikke vente lenger på OTA-oppdateringen for mars, så jeg tok sjansen og oppdaterte telefonen via PC-en. Forskjellen er kort sagt at OTA-oppdateringen lastes ned på PC og installeres derfra. Brukte denne siden til å få hjelp:

 

http://www.digitaltrends.com/mobile/how-to-install-ota-updates-on-google-nexus-devices/5/

 

Om noen skulle ønske å bruke denne metoden, blir det for egen risiko. Jeg leste grundig gjennom veiledningen, men her og der måtte jeg ta valg bl.a om hvilken Java-versjon jeg skulle installere.

 

Nå er telefonen oppdatert, og alt ser ut til å virke helt fint. I og med at det var en OTA-oppdatering, var alt innhold og alle innstillinger intakte på telefonen. Skuldrene kan senkes igjen :)

 

Edit:

 

Har resatt telefonen til fabrikkstandard, og deretter satt den opp som ny telefon, samt lagt inn ønskede apper. Til backup og restore av sms-er bruker jeg Backuptrans SMS Sync. Den må installeres både på telefonen og på PC/Mac.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Fikk meg en Nexus 5X igår, etter å ha brukt en Z5 Compact må jeg si meg lite imponert over batteriet. Kan vel være Android N preview som er synderen men uansett...

 

Noen som har prøvd å flashe TWRP på Android N? Vil helst fjerne krypteringen men blir ikke helt klok på alle kommentarene på xda, mye frem og tilbake. Har fått root til å funke men har ikke funnet noe boot.img som kan fjerne krypteringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...