Gå til innhold

Nexus 5X - Googles nye allrounder fra LG.


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Jeg er positivt overrasket over denne så langt. Gikk fra en S6 og jeg må si batteritiden på 5x er i en helt annen klasse.

 

Men jeg synes godt de kunne ha inkludert en USB til USB-C kabel esken. Microsoft fikk plass til det i sin Lumia 950 eske...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har fem av skribentene hos Android Central skrevet litt om Nexus 5X etter tre måneders bruk.

Samtlige nevner tregheter (lagg/stuttering). Noen andre her som opplever det, eller er bare disse testerne/journalistene blitt bortskjemt av bedre mobiler?

 

Ja, opplever dette rett som det er og har nå bestemt meg for å selge min. Gidder rett og slett ikke mer.

 

Snapchat er fortsatt ubrukelig. Det tar ofte lang tid å åpne appen, og enda lengre tid før kameraet er klar.

 

Har til og med hatt problemer med at Gmail ikke syncer automatisk og går derfor glipp av mail. 

 

Dette er rett og slett ikke godt nok.

Lenke til kommentar

Nå har fem av skribentene hos Android Central skrevet litt om Nexus 5X etter tre måneders bruk.

Samtlige nevner tregheter (lagg/stuttering). Noen andre her som opplever det, eller er bare disse testerne/journalistene blitt bortskjemt av bedre mobiler?

 

Opplevde treghet ved bruk av Snapchat, men etter de siste oppdateringer av appen så kjører den bedre, men noe treghet fortsatt.

 

Ellers føler jeg fortsatt at jeg av og til må restarte telefonen når den etter en stund blir noe treg. Det største problemet i mine øyne er tregt kamera, HDR-mode (som jo hjelper på kvaliteten på bildene man tar) blir fort treg ved flere bilder. Er dette bare et app-problem, slik at man kan bytte kamera-app med raskere kamera som resultat eller er det HW/Android-problem?

 

I tillegg lurte jeg på om dere vet hvordan det blir med 4G Tale/VoLTE på N5X. Den står ikke på listen til Telenor over mobiler som får det nå, men er det noe vi vil få senere? 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg er positivt overrasket over denne så langt. Gikk fra en S6 og jeg må si batteritiden på 5x er i en helt annen klasse.

 

Men jeg synes godt de kunne ha inkludert en USB til USB-C kabel esken. Microsoft fikk plass til det i sin Lumia 950 eske...

 

Er veldig nærme å gå for kampanjen på 3490 kr Nexus 5X, og gå fra S6 selv pga batteritiden. Kan du gi meg noe litt mer input? Verdt det?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Jeg er positivt overrasket over denne så langt. Gikk fra en S6 og jeg må si batteritiden på 5x er i en helt annen klasse.

 

Men jeg synes godt de kunne ha inkludert en USB til USB-C kabel esken. Microsoft fikk plass til det i sin Lumia 950 eske...

 

Er veldig nærme å gå for kampanjen på 3490 kr Nexus 5X, og gå fra S6 selv pga batteritiden. Kan du gi meg noe litt mer input? Verdt det?

 

 

Jeg må si jeg er godt fornøyd med denne. Ikke noe lagg i systemet. God lyd i øretelefonutgangen, og jeg lader bare annenhver dag.

 

Stock Android er faktisk ganske så kjekt, selv om jeg noen ganger savner de mer avanserte funksjonene som følger med f.eks kamera appen til Samsung.

 

Det eneste jeg ikke liker med den er USB-C. Det fulgte ikke med kabel i esken, og det synes jeg er for teit. Hadde gjerne sett at det var vanlig micro USB. Har jo masse ekstrautstyr som bruker micro USB, og ikke noe som bruker USB-C. 

 

Men ellers er jeg ganske fornøyd med kamera og skjerm også. Liker den bedre enn Samsung Galaxy S6 som jeg kom fra.

Lenke til kommentar

Veldig godt fornøyd med 5X hittil. Synes faktisk stock looken ble litt kjip, så slang inn Nova Launcher, som lar meg resize Spotify widgeten, fikk store OCD problemer av å ikke kunne dra den ut.

 

De små minusene jeg har lagt merke til:

Liker ikke volumknappene, og fingertrykkavleseren bak er jeg ikke blitt komfortabel med ennå.. så kjører "dual mode" med både mønster og fingertrykk unlock. I tillegg en liten skuffelse å gå fra skjermen på Galaxy S6 til denne, men det lever jeg med any day for fordelene en Nexus gir. Gikk gjennom ild og vann for å få batteriprosenten synlig i toppen, men herregud da Google... så vidt man klarer å se hva som står.

 

Tror Nexus 5X er den første telefonen jeg virkelig kommer til ha over lang tid.

post-24279-0-23044200-1455141035_thumb.png

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Noen som har erfaring med pris på mobiler siste årene? Vil tilbudet til 3490 på Elkjøp nå være standardpris fremover, eller er det bra også om 2-3 mnd?

 

Tror nok den prisen blir borte om kort tid. Snart er den nok på ca 4.500 kr igjen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Enig i det. Ser også at LG G4 ligger lavt i pris denne helga. 3.500 kr hos Expert.

 

Skal ikke si hvilken som er best for dere andre, men G4 skuffet meg stort da jeg hadde den på besøk i en uke. Men synes det var verdt å nevne uansett

Lenke til kommentar

Og der var det plutselig en sprekk i telefonen. Aner ikke hvordan den oppstod. Har ikke mistet den. Har beskyttelse over glasset.

 

Lå i lomma med skjermen inn mot kroppen. Mulig den har kommet i press på en måte? Normalt sett ville jeg reagert dersom det merket at tlf lå på en måte som forårsaket stort press i lomma.

 

Irriterende men har lite håp om at dette blir fikset på garanti.

 

Edit: ser nå at telefonen er bøyd.

Endret av kimare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...