Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fuktighetskrem for sensitiv hud, forslag?


Kiiips

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg ser etter en fuktighetskrem for sensitiv hud. Den må være uten parabener.

 

Huden min er tørr og sensitiv.

 

Noen her som har forslag til krem?

Har prøvd vaselin intensive care, men jeg opplever at jeg fikk litt problemer med magen av den (merkelig nok).

 

 

Takk for svar Happy.gif

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A-derma eller LRP kan være tingen for deg. Gå innom apoteket og spør om du kan få noen testere før du betaler masse penger for en tube.

Jeg vil ikke anbefale deg på bruke vaselin i ansiktet da det mest sannsynligvis ødelegger fettproduksjonen i huden din og gjør den enda mer sensitiv. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal du ha til ansiktet?

Selv bruker jeg produkter fra Green People.

 

Ansiktskrem: http://www.greenpeople.no/okologisk-miljovennlig-hud-pleie-produkter/vita-min-fix.html

Håndkrem: http://www.greenpeople.no/okologisk-miljovennlig-hud-pleie-produkter/help-at-hand.html

 

Dette er veldig gode produkter som varer lenge. Bruker også hårsjampo og dusjsåpe fra Green People og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Vil bare dele at Forever Livings Aloe Propolis Creme er helt rå på alt fra tørr hud til eksemhud. Mange har gode erfaringer med den, i tillegg til min mann som sliter med seboreisk eksem. Den inneholder naturlig parfyme fra propolisen, og parabener fra bær, noe som ikke kan sammenlignes med syntetiske og kunstig fremstilte parabener. Den er verdt å prøve, i tillegg til å drikke aloe Vera gel. Som søt musikk for huden

Lenke til kommentar

Aloe Vera har samme pH som huden, derfor trekker den sykt godt inn og gjenfukter :-) Propolis er naturlig antiseprisk, en rå krem, som heller ikke er dyr.post-401844-0-70134500-1455232401_thumb.png

 

Propolisen kan også brukes på barn som på voksne, som kuldekrem siden den ikke er tilsatt vann, og til bleieutslett. Ellers er det lurt å ikke vaske for mye i ansiktet, men heller smøre med fuktighetskrem.

 

Besøk: http://www.myaloevera.no/kirstiaurebekk hvis du er interessert i pris og flere aloe vera produkter :-)

Endret av Ørreten
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg ser etter en fuktighetskrem for sensitiv hud. Den må være uten parabener.

 

Huden min er tørr og sensitiv.

 

Noen her som har forslag til krem?

Har prøvd vaselin intensive care, men jeg opplever at jeg fikk litt problemer med magen av den (merkelig nok).

 

 

Takk for svar Happy.gif

 

jeg bruker babykremmer. De kan være ganske gode på hendene når været er kaldt og huden blir lett tørr. :) 

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg ser etter en fuktighetskrem for sensitiv hud. Den må være uten parabener.

 

Huden min er tørr og sensitiv.

 

Noen her som har forslag til krem?

Har prøvd vaselin intensive care, men jeg opplever at jeg fikk litt problemer med magen av den (merkelig nok).

 

 

Takk for svar Happy.gif

 

Prøv Sano Celendula balsam. 100% aloe vera fungerer jo også, gjerne fra egen hage.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Jeg ser etter en fuktighetskrem for sensitiv hud. Den må være uten parabener.

 

Huden min er tørr og sensitiv.

 

Noen her som har forslag til krem?

Har prøvd vaselin intensive care, men jeg opplever at jeg fikk litt problemer med magen av den (merkelig nok).

 

 

Takk for svar Happy.gif

 

 

Prøv Sano Celendula balsam. 100% aloe vera fungerer jo også, gjerne fra egen hage.

Da skal du vite hva slags aloe vera-plante du eventuelt har hjemme til eget bruk, er ikke alle som er beregnet for å bruke av oss:-) Men den som jeg sikter til er økologisk dyrket, helt ren, og den fås også helt ren på tube, Aloe Vera Gelly heter den. Propolisen inneholder som sagt også denne aloe veraen:-)

Lenke til kommentar

Det utrolig mye dårlig som er å få. Har forsøkt Lipikar som nevnes i tråden her og den er fet og trekker dårlig inn, og når den vaskes bort er huden like tørr.

 

Personlig er jeg overrasket over Atrix som bla. selges hos Europris. God healingevne og virker ikke fet. Denne er egentlig en håndkrem men kan fint brukes andre tørre steder også. Det er litt parabener og slikt i denne, men det må dessverre til skal kremen virke skikkelig.



Anonymous poster hash: b8c9c...70e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...