Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Virker som det er flere som kvier seg for å vente på 64/128gb. Husk at enheten gjerne skal vare en stund, og lagringsplass ofte er et irritasjonsmoment i mobilverdenen. Det vil også være bedre mtp. fremtidig salg. På lang sikt tror jeg det lønner seg å vente den ekstra uken(e).

Joda, men kjedelig å vente på en variant som kanskje ikke kommer... Og, jeg hadde overlevd med 32GB selvom det alltid er kjekt med mer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Google Store fortalte meg at tilbehøret ble sendt i går (19/11). :)

Heldig du! Min står fortsatt merket "behandler"...
Står det hos meg også, men Google skrev følgende: "Dette kan være grunnet forsinkelser i systemet. Varen skal være sendt fra våre lagre 19. November og at selve betalingen er under behandling." Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Da dukket det plutselig opp varsling fra posten om pakke hos meg å!!

 

Etter en times bruk har jeg ett spørsmål til dere andre angående skjermen. For meg virker den veldig varm / gultone når jeg ser rett på den ,mens jeg vrir skjermen litt blir det straks mye kaldere / blåskjær. Skal det være slik? Kommer fra huawei mate 7 der jeg syns hvitnyansene faktisk var mye bedre. Mulig dette er en tilvenning sak :) 

 

Kameraet er definitivt det beste mobilkamera jeg har hatt eller prøvet!!  :dribble:

Lenke til kommentar

Da dukket det plutselig opp varsling fra posten om pakke hos meg å!!

 

Etter en times bruk har jeg ett spørsmål til dere andre angående skjermen. For meg virker den veldig varm / gultone når jeg ser rett på den ,mens jeg vrir skjermen litt blir det straks mye kaldere / blåskjær. Skal det være slik? Kommer fra huawei mate 7 der jeg syns hvitnyansene faktisk var mye bedre. Mulig dette er en tilvenning sak :)

 

Kameraet er definitivt det beste mobilkamera jeg har hatt eller prøvet!! :dribble:

Min er også sånn ja, og mener jeg har lest om det før. Tror det er amoleden som gjør det jeg, og dermed en vanesak hvis man er vant til noe annet.

Lenke til kommentar

Da dukket det plutselig opp varsling fra posten om pakke hos meg å!!

 

Etter en times bruk har jeg ett spørsmål til dere andre angående skjermen. For meg virker den veldig varm / gultone når jeg ser rett på den ,mens jeg vrir skjermen litt blir det straks mye kaldere / blåskjær. Skal det være slik? Kommer fra huawei mate 7 der jeg syns hvitnyansene faktisk var mye bedre. Mulig dette er en tilvenning sak :)

 

Kameraet er definitivt det beste mobilkamera jeg har hatt eller prøvet!! :dribble:

Aktiver developer mode (spam klikk på buildnr i "about phone")

 

Der inne kan du endre til sRGB color mode - hjelper litt! Men joda, denne utgaven av samsungs amoled er litt gul :p

 

Fyy, strålende fornøyd! Eneste " klagen" min er en bug med fb messenger - får ikke opp notification banner (den som popper ned fra statusbaren). Bare lyd, vibrasjon og det vanlige ikonet. Pyttpytt, gjør INGENTING :cool: Lading går btw syyykt raskt, virker raskere enn på S6en! :)

Lenke til kommentar

Det er vel ikke slik at skjermen skal være slik. Nexus 5x var samme problem men det gjelder bare noen. Søk på yellow tint screen og det er mange videoer rundt dette for disse to modellene. En viser to stk 5x hvor de er ulike i graden av gul skjerm. De oppfordrer til å bytte da de ikke skal være slik. Kan se ut som om problemet også omfatter 6P i tillegg ?

Lenke til kommentar

 

Da dukket det plutselig opp varsling fra posten om pakke hos meg å!!

 

Etter en times bruk har jeg ett spørsmål til dere andre angående skjermen. For meg virker den veldig varm / gultone når jeg ser rett på den ,mens jeg vrir skjermen litt blir det straks mye kaldere / blåskjær. Skal det være slik? Kommer fra huawei mate 7 der jeg syns hvitnyansene faktisk var mye bedre. Mulig dette er en tilvenning sak :)

 

Kameraet er definitivt det beste mobilkamera jeg har hatt eller prøvet!! :dribble:

Aktiver developer mode (spam klikk på buildnr i "about phone")

 

Der inne kan du endre til sRGB color mode - hjelper litt! Men joda, denne utgaven av samsungs amoled er litt gul :p

 

Fyy, strålende fornøyd! Eneste " klagen" min er en bug med fb messenger - får ikke opp notification banner (den som popper ned fra statusbaren). Bare lyd, vibrasjon og det vanlige ikonet. Pyttpytt, gjør INGENTING :cool: Lading går btw syyykt raskt, virker raskere enn på S6en! :)

Tror du må gi appen tilgang til å varsle et sted i innstillingene. Det måtte jeg på Nexus 5 når eg fikk marshmallow.
Lenke til kommentar

Tenkte å sjekke build datoen min.

Bootet den i fastboot (vol ned + power) og valgte "barcodes".

 

Bygd 05.11.15

 

MEN la merke til at skjermen var KRITT hvit der, men litt smågule hvitfarger etter å ha bootet inn i OSet. Det sier vell noe om at skjermen er kalibrert så " varm" som den virker?

 

Forsåvidt - kunne dere som har fått telefon "tappe" litt øverst i høyre hjørne.. Høres det litt "hult" ut, eller som at noe kanskje er småløst? Leser så mange klager om så mye forskjellig at jeg blir paranoid tror jeg! :p

 

EDIT: Hmm... http://forum.xda-developers.com/nexus-6p/help/audible-rattling-tapping-6p-t3239532/page2

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

Kan forøvrig nevne at det er forskjell på litt gult tint (varme) i skjermen, og om det ser ut som at noen var spraya gul lakk over hele fronten.

 

For min del er det ikke så hvitt som jeg hadde håpet på, men om jeg skrur av Adaptive Brightness (yuck), og skrur opp lysstyrken - forsvinner det gule basicly helt, og det blir ganske kritthvitt.

 

Kan også være lim fra da glasset ble festet, som kan fade etter litt tid. Hadde dette problemet på min HTC M7 en gang i tiden. Ble vesentlig bedre etter 2-3 dager. Får se med denne!

 

Ellers storfornøyd. Grisedeilig lyd fra de fantastiske front facing høyttalerene, spesielt sammenlignet med S6!

 

Synes ellers skjermen er ekstremt digg på høy lyssetting!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Dere med nye telefoner og klager over rare farget på skjermen: Noen skjermer bruker en type industrilim som blir bedre over noen dagers bruk, og det kan være litt rare fargeskjær på de første dagene.

 

Er som å spille inn en ny høyttaler! Ikke tenk så mye over det ;)

Lenke til kommentar

Forsåvidt - kunne dere som har fått telefon "tappe" litt øverst i høyre hjørne.. Høres det litt "hult" ut, eller som at noe kanskje er småløst? Leser så mange klager om så mye forskjellig at jeg blir paranoid tror jeg! :p

 

EDIT: Hmm... http://forum.xda-developers.com/nexus-6p/help/audible-rattling-tapping-6p-t3239532/page2

Ja, er litt sånn. Det der ville jeg aldri ha tenkt over☺ Jeg synes ikke det virker som en feil heller, sikkert kameradeler som noen nevner der på xda. Endret av Joey S.
Lenke til kommentar

Kjøpte en nå som jeg var på reise i Riga jeg. Første Nexus som jeg har og er veldig fornøyd. Men skulle gjerne skrudd av vibrasjon som kommer når jeg låser opp telefonen. Haptic when unlock screen er det vel det går under. Har selvfølgelig skrudd av vibrasjon i menyen lyder og varsler også under andre lyder, men den unlock vibrasjon forsvant ikke. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Skal gi den et par dager med tilvenning og bruk så kanskje gulskjæret ikke er noe å legge merke til lengre! Er forøvrig veldig fornøyd. Responsiv, veldig bra kamera både foran og bak. Høyttalerne var også en stor oppgradering fra forrige telefon der jeg hadde en bak. Denne har som sagt stereo foran.  :)

 

Angående lagring. Jeg har testet med å "fylle" telefonen litt for å sjekke mitt behov. 

 

- Masse apps. Par spill. Asphalt 8 alene tok 1.8gb....

- Spotify med 500+ sanger offline

- Viaplay med par serier og en film offline.

 

Jeg har da brukt 13gb av 25gb tilgjengelig. Eneste jeg mangler er da bilder og video fra kamera som jeg ikke har så mye av enda. Tenkte uansett å få det opp i skyen slik at jeg ikke mister disse vis telefonen skulle bli ødelagt/stjålet. Google foto kan da slette lokalt innhold på telefonen automatisk.

 

Hva tenker dere angående plass? 

Lenke til kommentar

Skal gi den et par dager med tilvenning og bruk så kanskje gulskjæret ikke er noe å legge merke til lengre! Er forøvrig veldig fornøyd. Responsiv, veldig bra kamera både foran og bak. Høyttalerne var også en stor oppgradering fra forrige telefon der jeg hadde en bak. Denne har som sagt stereo foran. :)

 

Angående lagring. Jeg har testet med å "fylle" telefonen litt for å sjekke mitt behov.

 

- Masse apps. Par spill. Asphalt 8 alene tok 1.8gb....

- Spotify med 500+ sanger offline

- Viaplay med par serier og en film offline.

 

Jeg har da brukt 13gb av 25gb tilgjengelig. Eneste jeg mangler er da bilder og video fra kamera som jeg ikke har så mye av enda. Tenkte uansett å få det opp i skyen slik at jeg ikke mister disse vis telefonen skulle bli ødelagt/stjålet. Google foto kan da slette lokalt innhold på telefonen automatisk.

 

Hva tenker dere angående plass?

Jeg har musikk/film/TV gående i stor skala (har nesten 3 timer på tog hver dag), men jeg streamer det meste, og sletter alt som er sett. Musikk har jeg endel av offline. Bilder går opp i skyen, og jeg sletter innholdet på telefonen med ujevne mellomrom. Jeg har aldri trengt 32 GB, og trenger faktisk stadig mindre plass.

 

Jeg har også et arkiv av filmer på disk som jeg vil ha tilgang til, men med Plex trenger heller ikke dette ligge på telefonen lenge av gangen.

 

Som tidligere nevnt tenkte jeg egentlig å gå for 64 eller 128 GB mtp fremtiden, helt til det slo meg at fremtiden ikke er lokalt lagret innhold.

 

Med annet bruksmønster ville jeg imidlertid uten tvil gått for mer plass. For de som skal selge en gang er det også et poeng.

Lenke til kommentar

 

Skal gi den et par dager med tilvenning og bruk så kanskje gulskjæret ikke er noe å legge merke til lengre! Er forøvrig veldig fornøyd. Responsiv, veldig bra kamera både foran og bak. Høyttalerne var også en stor oppgradering fra forrige telefon der jeg hadde en bak. Denne har som sagt stereo foran. :)

 

Angående lagring. Jeg har testet med å "fylle" telefonen litt for å sjekke mitt behov.

 

- Masse apps. Par spill. Asphalt 8 alene tok 1.8gb....

- Spotify med 500+ sanger offline

- Viaplay med par serier og en film offline.

 

Jeg har da brukt 13gb av 25gb tilgjengelig. Eneste jeg mangler er da bilder og video fra kamera som jeg ikke har så mye av enda. Tenkte uansett å få det opp i skyen slik at jeg ikke mister disse vis telefonen skulle bli ødelagt/stjålet. Google foto kan da slette lokalt innhold på telefonen automatisk.

 

Hva tenker dere angående plass?

Jeg har musikk/film/TV gående i stor skala (har nesten 3 timer på tog hver dag), men jeg streamer det meste, og sletter alt som er sett. Musikk har jeg endel av offline. Bilder går opp i skyen, og jeg sletter innholdet på telefonen med ujevne mellomrom. Jeg har aldri trengt 32 GB, og trenger faktisk stadig mindre plass.

 

Jeg har også et arkiv av filmer på disk som jeg vil ha tilgang til, men med Plex trenger heller ikke dette ligge på telefonen lenge av gangen.

 

Som tidligere nevnt tenkte jeg egentlig å gå for 64 eller 128 GB mtp fremtiden, helt til det slo meg at fremtiden ikke er lokalt lagret innhold.

 

Med annet bruksmønster ville jeg imidlertid uten tvil gått for mer plass. For de som skal selge en gang er det også et poeng.

Vi har ganske likt mønster sånn sett, tror 32GB holder for min del og :) Strålende fornøyd so far, får se hva jeg synes om gulskjæret etter hvert! Gir det til mandag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...