Gå til innhold

Oktoberfest 2015 - BjørnÅgeS - EF 35mm F2IS


Anbefalte innlegg

Canon 5D mkII med 35mm F2 IS.

 

Valget kom som en følge av batterikapasitet på Em-5. Glemmer å slå av kamera - bærer det i nakkestropp. Og etter et par timer med aktiv søker er batteriet flatt :)

 

 

Satser på kandidatnivå.

Ekstra utfordring. Bruke PS på bildene og ikke kun LR. På tide å øve på siste PS.

Endret av BjørnÅgeS
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

1.oktober: Ivar setter inn. Innevær. 

 

21813711498_7476e10387_z.jpg_MG_9855-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

2.oktober: Ivars ødeleggelser. Dartspillet fikk gjenomgå :)

 

22001587025_18ed1cacd3_z.jpg_MG_9856-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

3.oktober: Sjøsprøyt. Fikk tatt inn båten etter Ivar hadde lagt seg

 

21814664209_96ec60e1ec_z.jpg_MG_9861-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

4.oktober: Høsten er kommet. Tilbake på Toten.

 

21378815824_04788c2f68_z.jpg_MG_9870-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

5.oktober: Sesongen er over. Har gjort klar vognen for vinteren.

 

21380440813_b6b2314ecb_z.jpg_MG_9871-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

6.oktober: Vikingskip HDR. Gjenbruk av motiv.

 

21380447463_2c223bbef1_z.jpg_MG_9881-HDR-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Da har jeg kommet i gang med festen. Får komme tilbake for å kommentere bilder senere i måneden - litt hektisk for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Selv om alle bildene har noe ved seg, så synes jeg det første bildet var suverent best så langt. Meget velkomponert, beskrivende for situasjonen/årstiden og skikkelig spreke farger i bakgrunnen. Samtidig rår det en lekker minimalisme her. Særdeles vellykket!

 

Dart-bildet var ganske morsomt da. Godt utnyttet billedrute m/høststemning.

 

To motorer? Er Mercury'n en dorgemotor? Den blygra himmelen minner om at været ikke har vært helt bra.

Lenke til kommentar

7.oktober: Ørken på Toten. Det er korn og ikke sand. Avlingene ble så bra i år at felleskjøpet ikke har kapasitet til å ta imot alt kornet. Det blir lagret midlertidig utendørs. :)

 

22034389881_4a9606c53b_z.jpg_MG_9885-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Hadde et alternativ i dag. Pilegrimsleden

 

 

 

 

Selv om alle bildene har noe ved seg, så synes jeg det første bildet var suverent best så langt. Meget velkomponert, beskrivende for situasjonen/årstiden og skikkelig spreke farger i bakgrunnen. Samtidig rår det en lekker minimalisme her. Særdeles vellykket!

 

Dart-bildet var ganske morsomt da. Godt utnyttet billedrute m/høststemning.

 

To motorer? Er Mercury'n en dorgemotor? Den blygra himmelen minner om at været ikke har vært helt bra.

Takk. Mercury er dorgemotor samt hendig reserve dersom det inntreffer teknisk feil på Johnson.

 

Fin bukett bilder, så langt. Velger meg 1. og 4. som de beste, så langt.. Særlig det 1. skiller seg ut..

Takk for kommentar

Lenke til kommentar

Min favoritt så langt er nok også det første, enkelt og med lekre farger.

 

Korn’ørkenen’ var jo imponerende, håper det kommer i hus før det blir ødelagt. Merkelig i grunnen, alle har klaget over den dårlige sommeren, men det ble allikevel rekordavlinger av korn. Bildet i spoileren av pilgrimsleden kunne du også ha valgt, det er litt i stil med det første bildet.

Lenke til kommentar

8.oktober: Høyballer. Holder meg innen jordbruket i dag. Lyset falt fint på høyballene. Blir litt lite tid til foto om dagen - det blir å ta med kamera på turen med bikkja.

 

21417861614_7eb189710a_z.jpg_MG_9888-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Alternativt: Var ikke sikker på dagens valg.

 

 

 

 

Min favoritt så langt er nok også det første, enkelt og med lekre farger.

 

Korn’ørkenen’ var jo imponerende, håper det kommer i hus før det blir ødelagt. Merkelig i grunnen, alle har klaget over den dårlige sommeren, men det ble allikevel rekordavlinger av korn. Bildet i spoileren av pilgrimsleden kunne du også ha valgt, det er litt i stil med det første bildet.

Takk for kommentar. Sommeren har vært elendig, men høsten har vært glimrende for kornbøndene.

 

Enig med de andre ang. det første bildet. Ellers er jeg tilhenger av korndyna som virker relativt eksotisk.

Takk for kommentar.

Endret av BjørnÅgeS
Lenke til kommentar

9.oktober. Rørende. Nok en gang gjenbruk av motiv - men et annet objektiv og utsnitt. F2

 

21870012980_8be42ea634_z.jpgRørende (1 of 1).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Synes du er flink her BjørnÅgeS

Du får mye ut av enkle motiver "som jeg ville gått rett forbi :-)" Min favoritt er bilde 1 med gradestokken er flott med noen herlige farger i bakgrunnen

Takk for kommentar. Prøver å bruke blikket når jeg går med bikkja. Hva kan bli bra?

 

Av de to siste alternativene dine likte jeg det første best, linjer som "leder" meg innover i bildet. Det andre er også fint, men det første er best i mine øyne. 

Takk for kommentar.

 

Høyballer er aldri feil - sybes du valgte rett av de to.

 

Hvor fant du vikingskipet?

Takk for kommentar. Vikingskipet(båten) ligger i nærheten av Kapp på Toten.

Lenke til kommentar

Morsom assoasjon med kornørkenen. Har for så vidt sett noen slike mellomlager før, men ikke presentert i samme Sahara-stil.

 

Ser ut som det er noe surr med visningen av halmballene, bare tomme firkanter hos meg ("This photo is no longer available", men jeg kan se de ved å følge linken). Jeg synes også at du valgte rett hovedbilde, med flott dybde innover.

 

Alltid morsomt å leke med fokusplanet. Ikke lett å se hva som er i bakgrunnen, men det er i alle fall forskjellige fargeflater der.

Lenke til kommentar

10.oktober: Prestekrage. F4

 

22050837286_f8a1ebd278_z.jpg_MG_9900edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Morsom assoasjon med kornørkenen. Har for så vidt sett noen slike mellomlager før, men ikke presentert i samme Sahara-stil.

 

Ser ut som det er noe surr med visningen av halmballene, bare tomme firkanter hos meg ("This photo is no longer available", men jeg kan se de ved å følge linken). Jeg synes også at du valgte rett hovedbilde, med flott dybde innover.

 

Alltid morsomt å leke med fokusplanet. Ikke lett å se hva som er i bakgrunnen, men det er i alle fall forskjellige fargeflater der.

Takk for kommentar, linker er fikset nå. Hadde vist justert litt på skarphet i LR. Under oppdatering hadde linkene blitt endret.

 

Veldig bra bilder i tråden din - likte spesielt idyllen i 6.oktober.

Takk for kommentar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Forskjell i landet ser jeg.. der hvor jeg bor så er alle høyballer og siloballer pakket inn i hvit plast. De minne meg om kjempe Toffo'er egentlig. :) Lurer på hvordan høy kvaliteten blir når høyballene blir liggende og blir eksponert for vær og vind..? Uansett flott tonalitet i bildene iallefall.. 

Lenke til kommentar

11.oktober. Tunnelsyn. Rakk ikke fotografer så mye som tenkt denne dagen - så det ble en snap fra en tunnel. Synes det ikke ble så aller verst etter LR og PS.

 

21493924323_7d5d006745_z.jpg_MG_9905-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

12.oktober: Høst. Blant de siste bladene på dette treet. Fikk til en bra høststemning.

 

21928129849_d486da805c_z.jpg_MG_9908-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Alternativ: Broen

 

 

 

 

Forskjell i landet ser jeg.. der hvor jeg bor så er alle høyballer og siloballer pakket inn i hvit plast. De minne meg om kjempe Toffo'er egentlig. :) Lurer på hvordan høy kvaliteten blir når høyballene blir liggende og blir eksponert for vær og vind..? Uansett flott tonalitet i bildene iallefall.. 

Takk for kommentar. Tror det er litt forskjell i hvordan man behandler disse ballene. Noen blir pakket i plast etterhvert og noen blir kjørt på loven for lagring.

Flotte høstlige bilder! Foreløpig favoritt er 7 Oktober. Veldig fin komposisjon  :)

Ellers gode BjørnÅge- bilder i kjent stil.

Takk for kommentar.

 

Flere bra bilder, likte spesielt godt "rørende" 9.oktober av de siste... :)

Takk for kommentar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...