Gå til innhold

Oktoberfest 2015 - BjørnÅgeS - EF 35mm F2IS


Anbefalte innlegg

10.: Pent. Selv om fokusplanet er smalt, så er bildet så dønn skarpt at det ligger igjen bloddråper i den fremre prestekragen.

 

11: Jeg forsøker meg av og til på dette jeg også, men det er vanskelig å få noe særlig ut av det. Her har du imidlertid fått en veldig fin tekstur på veibanen og veggene. Dybdevirkningen kommer nesten "på kjøpet", men den er viktig siden det nesten er den som er innholdet i et slikt bilde.

 

12: Bra todeling av bakgrunnen, med myke pastelltoner. Dette gir muligheten for bladet til å poppe frem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

13.oktober. Alufish

 

22182389011_1410517626_z.jpg_MG_9912-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

14.oktober: Første frostnatt.

 

22172128225_d6813d07a0_z.jpg_MG_9913-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Prestekragen var en vakker komposisjon - og 12. ble et sterkt høst-symbol-bilde. :yes:

Takk for kommentar

 

10.: Pent. Selv om fokusplanet er smalt, så er bildet så dønn skarpt at det ligger igjen bloddråper i den fremre prestekragen.

 

11: Jeg forsøker meg av og til på dette jeg også, men det er vanskelig å få noe særlig ut av det. Her har du imidlertid fått en veldig fin tekstur på veibanen og veggene. Dybdevirkningen kommer nesten "på kjøpet", men den er viktig siden det nesten er den som er innholdet i et slikt bilde.

 

12: Bra todeling av bakgrunnen, med myke pastelltoner. Dette gir muligheten for bladet til å poppe frem.

Takker for kommentarer

 

Prestekrage og Tunnelsyn var flotte!

Takk for kommentar

Lenke til kommentar

15.oktober: Høstmotiv. 

 

22094709269_056841ae19_z.jpg_MG_9916-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

16.oktober. Nok en gang noen høstfarger.

 

22268691382_2e9b3e6f05_z.jpg_MG_9917-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Vakkert bilde med frost - men det er litt vemodig når høst-tegnene kommer.

Et flott bilde det i fra 14 oktober.. :)

Jeg likte fokusvalget på aluminiumsfiskene. Meget skarpt på den fremste båten.

 

14/10: Huff, ja det er vel den tiden nå. Går ut i fra at de rullende gjenstandene i bakgrunnen trengte vindusskraping. Hadde det ikke sett så kaldt ut, kunne det jo vært en rand av sukker.

Fine bilder siden sist, hvor jeg spesielt likte det fine høstbladet(12.), og det delikate frostnattbildet(14.)...   :)

Takker for kommentarer.

 

Lekker prestekrage 10 oktober og tunnelsynet likte jeg godt. Enig i at det er litt trist når høsten og frosten kommer, men det ble jo noe vakkert ut av frostnatten 14. oktober.

Endret av BjørnÅgeS
Lenke til kommentar

Da ble det et brudd i min oktoberfest denne gangen. Fikk et akkutt tilfelle av G.A.S. (Gear addiction syndrome). Ble fristet av et Sony A7 og slo til. Kjøpte en 28mm f2 fra Sony i samme slengen. 5D blir lagt ut for salg og jeg kan ikke fortsette festen med dette. Vil fortsette med den nye kombinasjonen - men regner med at festen er brutt. 

 

18.Oktober. Handball-turnering. Måtte teste kamera og objektiv selv. Ville se hvordan bokeh blir på det nye. Ser lovende ut.

 

 22257025196_b82236b588_z.jpgDSC07786-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

19.oktober. Høsttur. Vannet var frosset - allerede.

 

22257040356_286de0cccb_z.jpgDSC07801-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Nr 15. Utrolig stilig! Og spesielt med disse regndråpene.. tøft!! :D

Takk for kommentar :)

Lenke til kommentar

20.oktober: Sævat.

 

21715860174_2075b3c9cf_z.jpgDSC07821-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Kunne ikke dy meg og prøvde meg på Vikingskipet igjen med Sony. Gir flotte filer for Lightroom.

 

 

 

 

 

 

 

19.oktober. Høsttur.

 

 

Fint høstbilde med lavt standpunkt flotte farger og ikke minst is på vannet. må jo si at jeg gleder meg til frosten kommer herog at det river litt i nesa når en går ut  :)

 

Takk for kommentar.

 

18 - greit testbilde, det der..
19 - oii, is på vannet allerede. Fine farger..
19(?) - fint høstmotiv, pluss for litt spindelvev...

Takk for kommentar, har nok rotet litt med nummerering her. Bør kanskje rette opp. (Tror jeg har hoppet over 17 i nummereringen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...