Gå til innhold

Hvordan tror du som er kristen at livet i himmelen vil være?


Anbefalte innlegg

Og mens vi er i gang, kan noen i helvette være så troende at de kommer til himmelen?

Hvis man havner i helvete, hvordan kan man da ikke tro at det man ble fortalt var sant?

 

I så fall vil vel alle som har blitt fortalt om himmelen, og attpåtil havner i helvete, være overbevist om at himmelen eksisterer.

 

Men hvis avstraffelse i helvete er evigvarende, så spiller det jo ingen rolle hva man tror etter at man er død.

 

Nei, det er nok best å benytte sjansen til å være religiøs mens man ennå kan!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvordan tror du som er kristen at livet i himmelen vil være?

At du vil ha samme makt som Jesus Kristus.

 

Ingen makt altså... Det var jammen ikke mye å trakte etter i så fall...

 

Som vanlig er du dårlig opplyst RWS

 

Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden."

 

Hva trodde du årsaken til de kristnes makt i verden er ? egen listighet ?

Lenke til kommentar

Tja, den som slår hardest prinsippet har jo funket godt i forhold til oppslutningen historisk sett. Listighet? Tja, i form av vold kanskje. Men vold er ikke så listig. Og for et paradoksalt rottereir man havner i dersom alle kristne skulle hatt all verdens makt hver seg. Man hadde jo ikke hatt makt nok til å bestemme fargen på himmeldøra si i himmelhuset, fordi naboen misliker hvitt.

Lenke til kommentar

...Og for et paradoksalt rottereir man havner i dersom alle kristne skulle hatt all verdens makt hver seg. Man hadde jo ikke hatt makt nok til å bestemme fargen på himmeldøra si i himmelhuset, fordi naboen misliker hvitt.

hver seg ? Gud lot Jesus Kristus få del i sin makt, Jesus Kristus lot igjen de kristne få del i hans makt. Ikke noe "hver for seg" men alle for Gud.

Lenke til kommentar

Du sier at man vil få samme makt som Jesus Kristus. Du sier at dette tilsvarer all makt mellom himmel og jord. Snakker du om all makt fordelt på alle undersåtter? Hva vil i så fall 1 "aksje" av denne makten tilsvare? Og minker den i takt med økt antall "aksjonærer"?

Endret av El-Ateisten
Lenke til kommentar

Du sier at man vil få samme makt som Jesus Kristus. Du sier at dette tilsvarer all makt mellom himmel og jord. Snakker du om all makt fordelt på alle undersåtter? Hva vil i så fall 1 "aksje" av denne makten tilsvare? Og minker den i takt med økt antall "aksjonærer"?

Ser ut som om du har problemer med å forstå at Gud kan være flere personer ? Du er ikke alene om det, det spørsmålet har vært diskutert flere ganger de siste to tusen år, hovedsakelig av de som mener Gud er en (en person)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Er jeg gud nå? Eller blir jeg det om jeg blir kristen? I så fall, hvilken del av mitt nåværende jeg overlever, og hvor mye "dør" til fordel for din gud? Frustrerende å diskutere med de som prater om egne fantasier som selvfølgeligheter uten å faktisk tenke over hva som faktisk sies.

Du er ikke Gud, og helt riktig du må dø for å oppstå som Jesus Kristus og få all makt mellom himmel og jord. Dette er ikke fantasi, bare litt utenfor din fatteevne, du hører ordene men ser det ikke for deg.

 

Joh 3:3 "Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike."

 

Guds rike = Guds herredømme (fordelt på flere personer)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nei, det er nok best å benytte sjansen til å være religiøs mens man ennå kan!

 

Hvilken gud skal en velge da? Vil tro at hvis en gud fantes ville han syntes bedre om en som ikke har valgt noen gud enn en som har valgt feil gud... Er mer ærlig å ikke velge noen gud, så kan en håpe at man havner hos en gud som liker ærlighet i det minste :)

 

Merkelig nok så er ikke religiøs tro basert på ærlighet, men på uærlighet, da man må velge blindt blandt tre tusen guder eller noe slikt, der ingen av dem er mer sannsynlig enn den andre... I de fleste tilfeller har gude valget mer med hvor du er født i verden enn noe annet, og selvsagt hva din mor og far besverger seg til, og samfunnet forøvrig... Merkelig seleksjon og merkelig system for å velge seg guder syntes jeg... Man må altså ikke-tro på en hel haug med guder mens man tilber en av dem man av geografiske og/eller familie/samfunns relaterte grunner lander på...

 

For et ufattelig dårlig system... Og ALLE guder som noensinne er påstått har AKKURAT det samme systemet, man må tro uærlig og blindt på en av dem... Tilfeldig? Neppe... Ser mer ut til at ingen av dem eksisterer, at de er man made alle som en... Oppdiktet og overdrevet, sikkert født ut av noen myter eller ønsker, men ellers veldig lite sannsynlig...

 

Så nei, velger å forbli ærlig jeg og ikke tro på noen av disse påståtte gudene..  :)

Lenke til kommentar

 

Nei, det er nok best å benytte sjansen til å være religiøs mens man ennå kan!

 

Hvilken gud skal en velge da? Vil tro at hvis en gud fantes ville han syntes bedre om en som ikke har valgt noen gud enn en som har valgt feil gud... Er mer ærlig å ikke velge noen gud, så kan en håpe at man havner hos en gud som liker ærlighet i det minste :)

 

Merkelig nok så er ikke religiøs tro basert på ærlighet, men på uærlighet, da man må velge blindt blandt tre tusen guder eller noe slikt, der ingen av dem er mer sannsynlig enn den andre... I de fleste tilfeller har gude valget mer med hvor du er født i verden enn noe annet, og selvsagt hva din mor og far besverger seg til, og samfunnet forøvrig... Merkelig seleksjon og merkelig system for å velge seg guder syntes jeg... Man må altså ikke-tro på en hel haug med guder mens man tilber en av dem man av geografiske og/eller familie/samfunns relaterte grunner lander på...

 

For et ufattelig dårlig system... Og ALLE guder som noensinne er påstått har AKKURAT det samme systemet, man må tro uærlig og blindt på en av dem... Tilfeldig? Neppe... Ser mer ut til at ingen av dem eksisterer, at de er man made alle som en... Oppdiktet og overdrevet, sikkert født ut av noen myter eller ønsker, men ellers veldig lite sannsynlig...

 

Så nei, velger å forbli ærlig jeg og ikke tro på noen av disse påståtte gudene..  :)

 

Det er tanker som dette som lander deg i helvete!

Lenke til kommentar

Det er tanker som dette som lander deg i helvete!

 

Hvem av helvettene? :)

 

Tar dette med stor ro jeg, ingen av disse gudene vi mennesker holder oss med i dag finnes, da det må være en grense for hvor brutal, primitiv og dum en gud kan bli og ingen av dagens gude forestillinger klatrer videre høyt på intelligens lista slik de er fremstilt...

 

Minner om at den jødiske guden, opphavet til tre av dagens religioner, begynte sitt "liv" i et lite steinskrin som moses sin lille stamme bar rundt i ørkenen... Så liten var denne guden da de som trodde på denne guden ikke hadde den ringeste peiling på hvor ufattelig svært universet var... I dag er plutselig denne primitive og brutale guden utenfor tid og rom...  :) He he, latterlige påstander...

 

Finnes det en gud så er det en gud vi ikke har hørt om, og antagelig aldri kommer til å høre om heller og som overhodet ikke har noen interesse i det hele tatt av de bittesmå og ubetydelige livsformene som finnes på denne lille ubetydelige planeten. Hvorfor i all verden skulle en skaper av dette ufattelig enorme universet ha noen interesse av å bli tilbedt av noen ubetydelige karbon baserte livsformer? Hvor kommer den stormanns galskapen fra?

Lenke til kommentar

 

..Minner om at den jødiske guden, opphavet til tre av dagens religioner, begynte sitt "liv" i et lite steinskrin som moses sin lille stamme bar rundt i ørkenen... Så liten var denne guden da de som trodde på denne guden ikke hadde den ringeste peiling på hvor ufattelig svært universet var... I dag er plutselig denne primitive og brutale guden utenfor tid og rom...  :) He he, latterlige påstander...

 

Hvis du med "et lite steinskrin" mener Paktens ark ? så må du også her lese deg litt opp, RWS

 

Det var to steintavler i et gullskrin ikke en gud i et steinskrin.

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Paktens_ark

Lenke til kommentar

 

Du er ikke Gud, og helt riktig du må dø for å oppstå som Jesus Kristus og få all makt mellom himmel og jord. Dette er ikke fantasi, bare litt utenfor din fatteevne, du hører ordene men ser det ikke for deg.

 

Joh 3:3 "Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike."

 

Guds rike = Guds herredømme (fordelt på flere personer)

 

Kristine som dør skal bli som Jesus, og få all makt?

Hvordan kan et konsept som 'all makt' være fordelt på flere uavhengige individer?

 

Kan både du og jeg ha 'all makt' samtidig? Hvis vi skulle være uenige i noe ser jeg for meg at det kunne vært problematisk.

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Du er ikke Gud, og helt riktig du må dø for å oppstå som Jesus Kristus og få all makt mellom himmel og jord. Dette er ikke fantasi, bare litt utenfor din fatteevne, du hører ordene men ser det ikke for deg.

 

Joh 3:3 "Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike."

 

Guds rike = Guds herredømme (fordelt på flere personer)

 

Kristine som dør skal bli som Jesus, og få all makt?

Hvordan kan et konsept som 'all makt' være fordelt på flere uavhengige individer?

 

Kan både du og jeg ha 'all makt' samtidig? Hvis vi skulle være uenige i noe ser jeg for meg at det kunne vært problematisk.

 

 

 

I kristendommen har man gått bort i fra at all makt bare kan besittes av en person. Flere personer utøver en og samme makt i verden i sammsvar med Gud lov.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...