Gå til innhold

Samsung SM951/950Pro/SM961/960Pro/960EVO M.2 -tråden


Teodor1979

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Proshop hadde 960 PRO på lager i går faktisk. Så jeg fikk bestilt en i dag :) Den er pakket og klar til sending.

 

Aldri vært kunde der før men regner med det går greit.

 

Pluss at jeg bestilte resten av den nye PCen fra Komplett

 

Har bestillt en god del ddr4 ram derfra, og annet dill. De er veldig hyggelige på tlf og mail. Ikkje testet RMA hos de, men kan ikkje se at det heller skulle være noe problem.

Lenke til kommentar

Jeg lurer selv på hvilke hastigheter jeg oppnår dersom jeg anskaffer meg en M.2 SSD.

Hva jeg tenker å kjøpe;
https://www.komplett.no/wishlists/e7597caa-8edb-4876-86db-c7ab109ed8d8

 

Jeg lurer på følgende;
Dersom jeg kjøper en Samsung 960 PRO 512 GB, vil jeg da få de hastigheter (3500 MBps (les) / 2100 MBps (skriv), som Samsung har oppgitt?

Fra hva jeg har lest, så er det hovedkortet som blir flaskehalsen på hvilke hastigheter du får på R/W?

Takk for svar.

Endret av tjrb
Lenke til kommentar

Jeg lurer selv på hvilke hastigheter jeg oppnår dersom jeg anskaffer meg en M.2 SSD.

Hva jeg tenker å kjøpe;

https://www.komplett.no/wishlists/e7597caa-8edb-4876-86db-c7ab109ed8d8

 

Jeg lurer på følgende;

Dersom jeg kjøper en Samsung 960 PRO 512 GB, vil jeg da få de hastigheter (3500 MBps (les) / 2100 MBps (skriv), som Samsung har oppgitt?

Fra hva jeg har lest, så er det hovedkortet som blir flaskehalsen på hvilke hastigheter du får på R/W?

 

Takk for svar.

 

Ja, du vil få den hastigheten du skal ha med et slikt oppsett. 512GB versonen har litt lavere ytelse enn 1TB og 2TB versonene. Du kan lese om dette på denne siden.

 

PS : Angående oppsettet ditt (litt feil tråd dette menne), så burde du bytte noe av det du har satt opp med dette :

- NZXT Kraken X62

- Et Z270 hovedkort som f.eks dette. Det støtter din 7600K ut av esken, noe det du hadde satt opp ikke gjør. Z170 kort trenger BIOS update for å støtte Kaby Lake.

- Raskere RAM brikker. DDR4 3200 Mhz +++ Proshop.no har bedre utvalg.

Lenke til kommentar

Okay, jeg har ikke noe greie på disse M2 diskene :)

Er det noe andre ulemper til og ikke kjøpe den? Tenkte bare den var raskere siden specsa var bedre :)

Ulempen er at det finnes bedre som er billigere. Ellers så er den jo en bra ssd sikkert. Bare synn for Corsair at Samsung OEM SM961 og Samsung 960pro/evo er bedre og ofte billigere

Lenke til kommentar

Bestilte meg en 960 PRO 512 GB fra netshop. Pakket og klart til levering allerede.

Gleder meg som en unge! :)

Ser noen skrev på komplett at de anbefalte å installere software for å få best ytelse. Noen som vet hva som menes med det?

Legg inn driver fra post #269 :)

 

Magican trenger du ikkje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...