Gå til innhold

Samsung SM951/950Pro/SM961/960Pro/960EVO M.2 -tråden


Teodor1979

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 Det kan virke som at kloningen har feilet på alignment.

Partition Wizard kan fikse dette.

 

Tror dette var fremgangsmåten : Velg SSD'en > Align Partition/Disk > Apply > Reboot

Fikk ordnet alignment, men det hjalp desverre ikke

 

EDIT: Flyttet anvil til en 850 evo så ble det normale resultater :ninja:

Nå er det bare å finne ut hva jeg skal bruke en så rask disk til..

 

post-166959-0-19350700-1482162623_thumb.jpg

 

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som vet en nettbutikk/butikkutsalg som har Samsung 960 PRO på lager? Komplett oppgir slutten av Januar. Eneste jeg fant var Multicom som var tidligst 5. januar.

Sm961 da? Like rask er den også.

 

Ja de er på lager og billigere enn 960pro.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Noen som vet en nettbutikk/butikkutsalg som har Samsung 960 PRO på lager? Komplett oppgir slutten av Januar. Eneste jeg fant var Multicom som var tidligst 5. januar.

Sm961 da? Like rask er den også.

 

Ja de er på lager og billigere enn 960pro.

 

 

Er ikke 960 PRO raskere enn SM961 da? Mener å huske å sett det i benchmarks, men mulig jeg husker feil. Uansett er ikke forskjellen i ytelse verdt pris forskjellen...

Lenke til kommentar

Er ikke så farlig hvis multicom har den på lager i morgen. Da kan jeg hende jeg har den tidlig neste uke.

Mulig jeg klinker til med 512GB for C: og 1TB for data med en gang. Pluss et PCIe -> M.2 kort

 

edit: de får ikke på lager før tidligst 10. jan

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar

Ser ut som Norske nettbutikker ikke får inn 960 PRO før i starten av februar, mens jeg har behov for ny maskin snarest mulig.

 

Er det noen ulempe at SM961 ikke er støttet av Samsung Magician? Kommer det firmware updates så ofte?

Magican trengs ikkje, og firmwareoppdateringer trengs skjeldent. Mine sm961 1TB har jeg hatt siden juni i fjor, og de funker fjell. Billigere og like rask som 960pro. Ser bare possitivt i det :)

Lenke til kommentar

Mine sm961 1TB har jeg hatt siden juni i fjor, og de funker fjell. Billigere og like rask som 960pro. Ser bare possitivt i det :)

 

For de som kan vente, så får man jo en 1TB 960 EVO til 4389,- kr hos Komplett. 1TB SM961 koster 4899,- kr hos Proshop. Disse to er ganske like i ytelse, så på en måte kan du si at 960 EVO er et bedre kjøp. Men så er det vel forskjell på hvilken NAND disse bruker, og SM961 har litt bedre ytelse ved QD64 og oppover slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Jau, er jeg som er litt sær og vil ha de nyeste modellene, og i teorien derfor bedre støtte/firmwareoppdateringer og funker med Magician. Jeg har en snart 3 år gammel 840 EVO som det er skrevet latterlig lite til, så jeg trenger absolutt ikke Pro pga sykluser, og ifølge tester trenger jeg den ikke pga ytelse vs EVO heller.

 

Jeg kunne kanskje strukket meg til en 1.2-1.5Tb modell om de hadde hatt det.. Spillmappene mine begynner å bli ganske svære. Kanskje andre leverandører vil gi Samsung litt konkurranse på mer fleksible størrelser etterhvert (750/1.25/1.5). 

Lenke til kommentar

Jau, er jeg som er litt sær og vil ha de nyeste modellene, og i teorien derfor bedre støtte/firmwareoppdateringer og funker med Magician. Jeg har en snart 3 år gammel 840 EVO som det er skrevet latterlig lite til, så jeg trenger absolutt ikke Pro pga sykluser, og ifølge tester trenger jeg den ikke pga ytelse vs EVO heller.

 

Jeg kunne kanskje strukket meg til en 1.2-1.5Tb modell om de hadde hatt det.. Spillmappene mine begynner å bli ganske svære. Kanskje andre leverandører vil gi Samsung litt konkurranse på mer fleksible størrelser etterhvert (750/1.25/1.5).

850evo er jo fin til steammappe og sm961 til os og mest brukte spill/programmer.

 

Bruker selv noen 850 til steammappe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...