Gå til innhold

14-åring ble arrestert etter å ha laget en digital klokke


Anbefalte innlegg

 

Så jo nesten ut som en bombe...

Kommer fra en gutt som har rommet stappfullt av elektronikk og ledninger (det samme som KlokkeMannen i artikkelen)

 

Det er helt vanlig elektronikk. Men ifølge logikken deres så må jo datamaskinene, tvene og mobilene bl.a. være bomber. Venter på verdens største evakuering i USA hvert øyeblikk nå.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Better safe than sorry. Når muslimer lager så mye jævelskap i verden så blir det desverre sånn her.

 

Er jo pga muslimer vi har sikkerhetskontroll på flyplassene også, skal jeg sette meg ned å syte over det?

 

Han ble sluppet fri så ingen skade skjedd. Noen følelser ble kanskje såret og det er jo helt krise i dagens PK-samfunn.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Better safe than sorry. Når muslimer lager så mye jævelskap i verden så blir det desverre sånn her.

 

Er jo pga muslimer vi har sikkerhetskontroll på flyplassene også, skal jeg sette meg ned å syte over det?

 

Han ble sluppet fri så ingen skade skjedd. Noen følelser ble kanskje såret og det er jo helt krise i dagens PK-samfunn.

Sorry for hva da? At et kretskort på 15x10x0.5cm skal sprenge hele skolen?

 

 

Nei, det er ikke pga. muslimer at det er sikkerhetskontroll på flyplasser, men på grunn av sprengstoff, narkotika, våpen osv. Under kategorien våpen/sprengstoff har vi blant annet samme skytevåpen som har blitt brukt av hvite mennesker i skolemassakre, ABB, WDBJ7-drapene osv.

 

"Ingen skade skjedd". Neida, bare offentlig ydmyket etter å ha laget noe som alle bruker hver eneste dag, men ytterst få ungdommer vet hvordan lages, og det bare på grunn av bakgrunnen hans.

 

 

Men så er du ganske kjent for å rakke ned på alt som har noe som helst med muslimer å gjøre uavhengig om du kjenner vedkommende (tviler på at du kjenner så særlig mange) eller om vedkommende har gjort noe som helst galt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Det er noe rart med skoleverket der borte. I en annen av sørstatene ble en niåring utvist i noen dager for seksuell trakassering da det ble kjent at han hadde sagt at en lærer ved skolen var søt

Lenke til kommentar

Ja, jeg "rakker ned" på muslimer på samme måte som jeg rakker ned på nazister. Begge parter er følgere av utrolig umoralske ideologier.

 

Offentlig ydmyket? Å buhu, da får han saksøke media da som gjorde dette til en stor sak.

Ja, for det er akkurat det som er problemet, at media skrev om dette...

Og selv om media ikke hadde skrevet om det så ville det ha vært offentlig. Mener jeg leste om en hendelse om noen som ytret hat i en mindre Facebook-gruppe, men at det likevel ble sett på som offentlig ettersom gruppen besto av mer enn 30 medlemmer (var mange flere). Jeg vil tro at tallet for hva som regnes som offentlig ikke er så langt unna i Texas. Hvor mange tror du fikk med seg at han ble arrestert for å lage en klokke på den skolen? Hele klassen og sikkert en del publikum fra andre klasser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Better safe than sorry. Når muslimer lager så mye jævelskap i verden så blir det desverre sånn her.

 

Er jo pga muslimer vi har sikkerhetskontroll på flyplassene også, skal jeg sette meg ned å syte over det?

 

Han ble sluppet fri så ingen skade skjedd. Noen følelser ble kanskje såret og det er jo helt krise i dagens PK-samfunn.

Sorry for hva da? At et kretskort på 15x10x0.5cm skal sprenge hele skolen?

 

 

Nei, det er ikke pga. muslimer at det er sikkerhetskontroll på flyplasser, men på grunn av sprengstoff, narkotika, våpen osv. Under kategorien våpen/sprengstoff har vi blant annet samme skytevåpen som har blitt brukt av hvite mennesker i skolemassakre, ABB, WDBJ7-drapene osv.

 

"Ingen skade skjedd". Neida, bare offentlig ydmyket etter å ha laget noe som alle bruker hver eneste dag, men ytterst få ungdommer vet hvordan lages, og det bare på grunn av bakgrunnen hans.

 

 

Men så er du ganske kjent for å rakke ned på alt som har noe som helst med muslimer å gjøre uavhengig om du kjenner vedkommende (tviler på at du kjenner så særlig mange) eller om vedkommende har gjort noe som helst galt.

 

 

Rart at det er helt greit å rakke ned på USA men ikke noe annet? (Tviler på de fleste her inne kjenner så mange)....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rakke ned på USA? Jeg synes at slike saker som dette er 100% kritikkverdige, våpenloven, politiets voldsbruk osv. Hva har det med "noe annet" å gjøre? Jeg peker på spesifikke saker. Jeg forstår egentlig ikke poenget med kommentaren din. Hva vil du fram til?

Jeg har ikke sagt at alle amerikanere er idioter, men den læreren for eksempel er jeg ikke særlig imponert over, heller ikke de politifolkene som satte håndjern på den 14 år gamle gutten.

Jeg kjenner et par amerikanere, og jeg har ikke mye negativt å si om dem.

Lenke til kommentar

 

Ja, jeg "rakker ned" på muslimer på samme måte som jeg rakker ned på nazister. Begge parter er følgere av utrolig umoralske ideologier.

Offentlig ydmyket? Å buhu, da får han saksøke media da som gjorde dette til en stor sak.

du er gal i hove skal eg sei deg ... han fortjente en offentlig unnkyldinbg MINST
Hvorfor er jeg gal i "hove"? Fordi jeg har andre meninger enn deg? Lykke til med det.

 

Merker meg at det går fort over på person når man ikke har helt korrekte meninger. Fra deg og flere.

 

Forøvrig kan jeg si meg enig i at han burde fått en unnskyldning, og det burde vært enden på hele saken.

Men jeg står fortsatt på at politiet har både en rett og en plikt til å sjekke ut alt som kan virke mistenkelig, selv om de tar feil i mange tilfeller.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig i det siste du skriver, men hvor vanskelig var det å vurdere at det ikke var en bombe? Attpåtil så skal han hele tiden ha sagt at det var snakk om en vanlig klokke og ikke en bombe. Jeg forstår ikke hvordan det da var forsvarlig å sette håndjern på ham og ta med ham til politistasjonen for et slags avhør. Det var også noen rapporter om at politiet ville opprettholde siktelsen før de faktisk droppet det.

Det var sikkert litt kaotisk etter at læreren tydeligvis ikke forstod at det bare var en vanlig klokke og tilkalte politiet, da kan det være greit med et lite avhør for å få avklaring i situasjonen, men håndjern? De anså ham som farlig nok til å sette på håndjern, hvorfor? That is beyond me.

Lenke til kommentar

Rakke ned på USA? Jeg synes at slike saker som dette er 100% kritikkverdige, våpenloven, politiets voldsbruk osv. Hva har det med "noe annet" å gjøre? Jeg peker på spesifikke saker. Jeg forstår egentlig ikke poenget med kommentaren din. Hva vil du fram til?

Jeg har ikke sagt at alle amerikanere er idioter, men den læreren for eksempel er jeg ikke særlig imponert over, heller ikke de politifolkene som satte håndjern på den 14 år gamle gutten.

Jeg kjenner et par amerikanere, og jeg har ikke mye negativt å si om dem.

 

Se på de tidligere kommentarene her inne, massevis av negativt om USA (selv om dette er kun en lærer som har tatt feil) og du velger fokusere på den ene kommentaren som er negativ til noe annet (muslimer). Da kan man begynne å lure.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå er det dessverre slik at det også er en sammenheng, selv om det ikke akkurat er politisk korrekt å si det...

Are all terrorists muslims? http://www.thedailybeast.com/articles/2015/01/14/are-all-terrorists-muslims-it-s-not-even-close.html

 

 

 

 

 

Nå er det dessverre slik at det også er en sammenheng, selv om det ikke akkurat er politisk korrekt å si det...

Nå må du være litt mer spesifikk!

Hva har sammenheng med hva her?

Interesse for elektronikk <sammenheng> lager digital klokke?

Smart unge <sammenheng> Interesse for teknikk?

Konfliktsøkende politi <sammenheng> Overdreven maktbruk?

Rasistisk politi <sammenheng> Mange skutt av politiet?

 

Det er konflikter i verden, og det er ikke å legge under en stol at konfliktskillet i i stor grad går på religiøs tilhørighet og etnisitet. Selv om hudfarge, lys eller mørk, bare er en tilfeldighet basert på folks tilhørighet til geografiske områder er det også slik at muslimsk ekstremisme også i stor grad kan knyttes til mennesker med en anelse mørkere hudfarge enn gjennomsnittet i vår del av verden.

 

Så har jeg aldri skrevet at alle terrorister er muslimer, jeg skrev at det dessverre var en sammenheng. Ja, vi har historisk sett hatt andre grupperinger i vesten som også har bedrevet terror. I linken ovenfor nevnes noen. IRA var også å regne som en terroristorganisasjon for eksempel. Så det er ikke det at jeg ikke kjenner til dette, eller generaliserer. Nå er det også slik at de fleste terroranslag utført av muslimske grupper foregår utenfor Europa, og også der er det andre grupperinger. Det betyr ikke at det ikke er en reell trussel, for det har skjedd, og flere forsøk har blitt avverget. Det er som å si at det ikke er problemer med voldtekter fordi det totalt sett er mer vold. (uten å knytte til etniske grupper)

 

Men, jeg referer her til det faktum at det altså er en reell konflikt, og at denne som jeg skrev har fått et religiøst og etnisk bakteppe. Det er en reell trussel, og muslimer er gjennomsnittlig mørke. Det er derfor også en sammenheng, og dette var en koffert med en digital teller, på et skoleområde. Så er det veldig trist at dette berører en uskyldig gutt bare fordi han er mørkere i huden.

 

Men så skal vi ikke glemme at det har vært mange anslag mot skoler, mange utført av ikkemuslimer, men hvordan ville du reagert om en elev hadde kommet med en koffert med mange likhetstrekk til det menigmann karakteriserer som bombelignende gjenstand.

 

Det virker som man i kampen for å være mest mulig inkluderende og høylytt antirasistisk mister litt av perspektivet på samme måte som de på andre siden har. Man er enten en hater eller elsker. Og forsøke å diskutere noe nyansert er umulig, fordi å påpeke enkelte relevante faktum gjør at man er mistroisk, rasistisk, redd for fremmede kulturer og generelt hatefull.

 

Jeg har mange muslimske venner, og det er flere innvandrerbarn i mine barns klasser. Jeg inviterer på bursdager og henter og leverer disse barna da foreldrene ikke har tilgang til bil. Ikke at jeg er helgen av den grunn, men man må heller ikke være rasist for å ikke være totalt naiv.

Endret av Serpentbane
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Rakke ned på USA? Jeg synes at slike saker som dette er 100% kritikkverdige, våpenloven, politiets voldsbruk osv. Hva har det med "noe annet" å gjøre? Jeg peker på spesifikke saker. Jeg forstår egentlig ikke poenget med kommentaren din. Hva vil du fram til?

Jeg har ikke sagt at alle amerikanere er idioter, men den læreren for eksempel er jeg ikke særlig imponert over, heller ikke de politifolkene som satte håndjern på den 14 år gamle gutten.

Jeg kjenner et par amerikanere, og jeg har ikke mye negativt å si om dem.

Se på de tidligere kommentarene her inne, massevis av negativt om USA (selv om dette er kun en lærer som har tatt feil) og du velger fokusere på den ene kommentaren som er negativ til noe annet (muslimer). Da kan man begynne å lure.

Hæ? Jeg velger å fokusere på en kommentar som prøver å rettferdiggjøre arrestasjonen av en 14-åring, og fordi forfatteren av kommentaren nesten ikke gjør noe annet enn å skrive negative ting om muslimer.

Unnskyld meg for å ikke gidde å svare på alt du er uenig i.

Lenke til kommentar

 

 men man må heller ikke være rasist for å ikke være totalt naiv.

Ingen beskylder deg for noen av delene, men når du ymter frampå om at det er en sammenheng mellom muslimer og terrorisme, så skader det ikke å kontre med at denne sammenhengen ikke er noe sterkere for muslimer enn for andre religiøse- eller befolkningsgrupper. Selv om det opprettholdes et inntrykk av det i vestlige media.

 

Hvor mange uskyldige amerikanere (dvs. USAnianere) er drept av meksikanere i løpet av de 10 siste årene? Er det noen som hyler opp om den "katolske trusselen" av den grunn? La oss fokusere på de terroristene som er terrorister, og ikke enhver mørkhudet person som kanskje heter Muhammed.

Lenke til kommentar

 

 

 men man må heller ikke være rasist for å ikke være totalt naiv.

Ingen beskylder deg for noen av delene, men når du ymter frampå om at det er en sammenheng mellom muslimer og terrorisme, så skader det ikke å kontre med at denne sammenhengen ikke er noe sterkere for muslimer enn for andre religiøse- eller befolkningsgrupper. Selv om det opprettholdes et inntrykk av det i vestlige media.

 

Hvor mange uskyldige amerikanere (dvs. USAnianere) er drept av meksikanere i løpet av de 10 siste årene? Er det noen som hyler opp om den "katolske trusselen" av den grunn? La oss fokusere på de terroristene som er terrorister, og ikke enhver mørkhudet person som kanskje heter Muhammed.

 

 

Nå var det i det opprinnelige innlegget jeg svarte på ikke nevnt muslimer, men hudfarge. Det var du som dro fram muslimer. Nå skrev jeg heller ikke at det er en sammenheng mellom hudfarge i seg selv, og terror, men at det dessverre faktisk er slik at en stor andel av konflikt-sonene er geografisk inndelt slik. Jeg skrev også om terror generelt, utenfor vestlige områder, altså globalt. Men siden muslimer ble nevnt nevner også jeg muslimer i mitt innlegg. Hvilket også er naturlig i dagens globale situasjon.

 

Og selvfølgelig er det en sammenheng mellom terror og muslimer. Hvis vi ser på terrorannslag globalt sto 4 sunnimuslimske grupperinger bak 66% av angrepene totalt i verden i 2013. Altså 66% av 17958 dødsfall som følge av terror, og dette er de registrerte. Men som jeg skrev ovenfor skjer det meste av denne terroren utenfor Europa og USA. Men, dette er like mye av praktiske årsaker. Det er disse regionene som umiddelbart har størst nytte av destabilisering, og det er en hel del praktiske utfordringer med å utføre betydelige angrep i vesten. Det har som sakt skjedd, og det er mange som har blitt stoppet. Og det er ikke tvil om at det arbeides for å utføre flere. Jeg sier ikke at alle muslimer er terrorister av den grunn.

 

Man kan så klart snakke om årsak og virkning, men det er fremdeles en reell trussel. Bomber er reelle virkemidler for å oppnå terror. Det er en reell sannsynlighet for at terror mot vestlige i dag har utgangspunkt fra andre etniske grupperinger, deriblant muslimer.

 

Så kan man så klart ta på skyggelappene og tro verden ikke er slik, men det får være opp til hver enkelt.

 

Resultatet av dette er så klart en overhengende fare for generalisering, men dette er heller ikke uventet i en slik sammenheng. Hvis nyheten hadde vært "Muslimsk gutt tok med bombe på skole, drepte 40 elever. Sa det var hjemmelaget klokke." Da hadde man hylt om hvor dum og godtroende det er mulig å være.

 

Det er umulig å aldri ta feil. Men noen feil har større konsekvenser enn andre. Men så må man også passe på og ikke skape en heksejakt.

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

 

men man må heller ikke være rasist for å ikke være totalt naiv.

 

Ingen beskylder deg for noen av delene, men når du ymter frampå om at det er en sammenheng mellom muslimer og terrorisme, så skader det ikke å kontre med at denne sammenhengen ikke er noe sterkere for muslimer enn for andre religiøse- eller befolkningsgrupper. Selv om det opprettholdes et inntrykk av det i vestlige media.

 

Hvor mange uskyldige amerikanere (dvs. USAnianere) er drept av meksikanere i løpet av de 10 siste årene? Er det noen som hyler opp om den "katolske trusselen" av den grunn? La oss fokusere på de terroristene som er terrorister, og ikke enhver mørkhudet person som kanskje heter Muhammed.

http://www.thereligionofpeace.com/attacks-2015.htm

Enough said.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...