Gå til innhold

Vifta stoppa...IGJEN!


orjanos3.16

Anbefalte innlegg

Jaja, nå har jammen vifta på mitt powercolor 9800 pro stoppa igjen... Dette var mitt andre kort av samme type hvor vifta stopper. Er det noen her på forumet som har dette kortet og har brukt det mer enn 2 måneder uten problemer?

Nå har jeg bytta det inn mot et CRUCIAL radeon 9800 pro, og håper vifta deres holder bedre. Ville helst ha HERCULES, men da måtte jeg vente til slutten av november, og to uker uten pc går jo ikke.

Virker som kritikerne fikk rett denne gang, viftene på PC9800 pro holder ikke mål. Det er kanskje en grunn til at CRUCIAL og HERCULES tar snaue 1000 lappen mer for sine kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er kanskje en grunn til at CRUCIAL og HERCULES tar snaue 1000 lappen mer for sine kort?

Vet vel ikke helt om jeg synes tusen spenn forsvarer ei bedre vifte? Da ville jeg heller kjøpt ei ny, god vifte til snaue hundrelappen og spart 8-900 kroner istedet...

 

- Judaz -

Jo, hadde tenkt til det. Men de sa at garantien ikke gjelder hvis jeg setter på egen vifte, og jeg liker og ha garanti:)

Lenke til kommentar
Jeg merker at folk klager over disse viftene.

 

Selv driter jeg i det siden jeg ikek bruker det. *grin*

 

men det er jo dumt for dem som gjør d.

 

D må jo være en grunn til at kortet er billigere, det er jo til og med de beste i klassen sin. Ifølge de testene jeg har sjekket ihvertfall.

Ser da ut som du bruker det i siggen...

Lenke til kommentar
Betyr dette at det slettes ikke er "trygt" å kjøpe skjermkort fra PowerColor?

Er det bare noe billigdrit?

Vifte som stopper går vel som garantisak - ikke sant?

Men man må jo nesten kunne forvente å få et produkt som fugerer sikkelig, spesielt når man betaler så mye for det!

Vil ikke si at det er vanlig at viften stopper. Kjenner folk i familien som har Powercolor R9800 og det går 100% fint. Er ganske lenge siden det ble kjøpt også.

 

At viftene stopper på skjermkort er ikke noe nytt. Har selv hatt 2x ASUS (fikk nytt kort også stoppet det også) og et MSI kort som har stoppet.

Lenke til kommentar
Det er kanskje en grunn til at CRUCIAL og HERCULES tar snaue 1000 lappen mer for sine kort?

Vet vel ikke helt om jeg synes tusen spenn forsvarer ei bedre vifte? Da ville jeg heller kjøpt ei ny, god vifte til snaue hundrelappen og spart 8-900 kroner istedet...

 

- Judaz -

Jo, hadde tenkt til det. Men de sa at garantien ikke gjelder hvis jeg setter på egen vifte, og jeg liker og ha garanti:)

Du kan nappe ut vifta og modde til en 60/80 mm vifte som blåser på kortet fra undersiden. Du trenger ikke å ha den kortet, og du får bedre kjøling.

Lenke til kommentar
Det er kanskje en grunn til at CRUCIAL og HERCULES tar snaue 1000 lappen mer for sine kort?

Vet vel ikke helt om jeg synes tusen spenn forsvarer ei bedre vifte? Da ville jeg heller kjøpt ei ny, god vifte til snaue hundrelappen og spart 8-900 kroner istedet...

 

- Judaz -

Jo, hadde tenkt til det. Men de sa at garantien ikke gjelder hvis jeg setter på egen vifte, og jeg liker og ha garanti:)

Du kan nappe ut vifta og modde til en 60/80 mm vifte som blåser på kortet fra undersiden. Du trenger ikke å ha den kortet, og du får bedre kjøling.

Da står det jo fortsatt en vifte midt på kjøleribba på kortet som ødelegger kjølinga :) Vet ikke om du får no bedre kjøling av det akkurat...

Mulig, men mye stress..

Lenke til kommentar
Jeg merker at folk klager over disse viftene.

 

Selv driter jeg i det siden jeg ikek bruker det. *grin*

 

men det er jo dumt for dem som gjør d.

 

D må jo være en grunn til at kortet er billigere, det er jo til og med de beste i klassen sin. Ifølge de testene jeg har sjekket ihvertfall.

Ser da ut som du bruker det i siggen...

 

Busted! Nice, enda en skryteposter og dagdrømmer tatt på fersken!

I tillegg så har han også "Chieftech Meditower"

"Costum vannkjøling"...

Mener han at kostymen hans er væskekjølt? Sikkert kjekt når varmen står på som verst og om vinteren kan han kansje fylle på varmtvann for lunkens del...

Har dog litt problemer med å visualisere dette! :lol::lol::lol:

Endret av norrick
Lenke til kommentar
Jeg merker at folk klager over disse viftene.

 

Selv driter jeg i det siden jeg ikek bruker det. *grin*

 

men det er jo dumt for dem som gjør d.

 

D må jo være en grunn til at kortet er billigere, det er jo til og med de beste i klassen sin. Ifølge de testene jeg har sjekket ihvertfall.

Ser da ut som du bruker det i siggen...

Busted! Nice, enda en skryteposter og dagdrømmer tatt på fersken!

I tillegg så har han også "Chieftech Meditower"

"Costum vannkjøling"...

:roll: ehh...hva mener du med det? :shrug:

Lenke til kommentar
:roll: ehh...hva mener du med det? :shrug:

Hehe..

Det første poenget er nok at magneto sjekket hvilket kort som kom best ut i test, og kjøpte det. (subjektiv mening.. sooo?) Så sier han at det kortet kom best ut i test (iflg. han.) Og det må jo selvfølgelig noen (notarget og norrick) kommentere selv om det er 100% off-topic.

Det andre poenget til norrick var at magneto heller ikke er så god i engelsk:

"Chieftech Meditower" skulle vært "Chieftech Miditower"

"Costum vannkjøling" betyr nesten "Kostyme vannkjøling" skulle vært "Custom watercooling / Egenlagd vannkjøling".

I tillegg til at han har en herlig blanding av norsk og engelsk i siggen sin.

Lenke til kommentar
Jo, hadde tenkt til det. Men de sa at garantien ikke gjelder hvis jeg setter på egen vifte, og jeg liker og ha garanti:)

Og det er jo helt latterlig, for du kommer sannsynligvis til å ta knekken på kjernen før eller senere.

Enig i det. Men tar ikke sjansen på å ikke få nytt kort i bytte. Det koster tross alt 3000 spenn. Og nå får jeg jo et CRUCIAL 9800 pro i bytte istedet. De har ihvertfall egen vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...