Gå til innhold

Domoticz tråden - For oss som bruker Domoticz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har den, inkludering har ikke vært noe problem, men det er den mest ustabile enheten jeg har.

Den følger skjelden men på første trykket mitt på "all off" bryteren min og Domoticz henger ikke med på om den er av eller på.. Kommer ikke til å kjøpe flere av den...

Lenke til kommentar

Jeg har den, inkludering har ikke vært noe problem, men det er den mest ustabile enheten jeg har.

Den følger skjelden men på første trykket mitt på "all off" bryteren min og Domoticz henger ikke med på om den er av eller på.. Kommer ikke til å kjøpe flere av den...

Virker helt fint med Fibaro Homecenter 2. Enkelt inclusiojn (3 korte trykk i løpet av 1,5 sek.). Øyebl. indikasjon på status skifte. Kanskje Power Meter raportering grensen må justeres noe ned (står som default på 50W).

Endret av hkmod25
Lenke til kommentar

Kult! Hvorfor appen? (Dromotica) Funker ikke HTML5-grensesnittet i browseren bra nok?

Jo, det fungerer faktisk bedre, så jeg kvittet med med Dromotica på det brettet (på mobiltelefonen er det rimelig greit dog).

Eneste minuset er at jeg skulle hatt en del større knapper.

 

post-74970-0-10522500-1447114986_thumb.jpg

 

Bildet over ser dere også at jeg har fått inn litt vær-ting, dette er fra en værstasjon i området, fant en rimelig lett fattet guide til hvordan man setter opp dette her:

https://www.domoticz.com/wiki/Virtual_weather_devices

 

post-74970-0-97779600-1447115209_thumb.png

Lenke til kommentar

@Evelen! hvor mye ressurser har du gitt den virtuelle serveren som du kjører Domoticz på? Og hvordan kobler du kontrolleren til den virtuelle serveren? USB pass-through?

Har gitt den 512MB ram.

 

Ellers, ja, USB pass-through er vel det riktige ordet. dedikert spesifikke USB-enheter (kontrollerne) til dette VM-et.

post-74970-0-07040900-1443038926.png

 

 

Stigma Designs Modem = ZME-UZB1 (Z-wave)

Future Devices RFXtrx433 = RFXtrx433E USB 433.92MHz transceiver

 

Via en USB-hub for å spare plass bak server, https://www.diskusjon.no/uploads/monthly_09_2015/post-74970-0-39602300-1443038924.jpg

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

 

Kult! Hvorfor appen? (Dromotica) Funker ikke HTML5-grensesnittet i browseren bra nok?

Jo, det fungerer faktisk bedre, så jeg kvittet med med Dromotica på det brettet (på mobiltelefonen er det rimelig greit dog).

Eneste minuset er at jeg skulle hatt en del større knapper.

 

attachicon.gif12228007_10153062604221739_1718849774_o.jpg

 

Bildet over ser dere også at jeg har fått inn litt vær-ting, dette er fra en værstasjon i området, fant en rimelig lett fattet guide til hvordan man setter opp dette her:

https://www.domoticz.com/wiki/Virtual_weather_devices

 

attachicon.gifUten navn.png

 

 

Hvorfor ikke snekre egen meny?

 

https://www.domoticz.com/wiki/CustomStatusPage

 

Har forstått det slik man fint kan legge til brytere i tillegg! Jeg har ikke Domoticz kjørende nå, men skal leke litt med dette fremover. 

Lenke til kommentar

Det er sannsynlig at det skyldes at sshd ikke kjører på serveren din, da får du ikke logget på med ssh (ok, PuTTY) og heller ikke kjørt WinSCP. Kan du logge inn vi a konsollet?

I så fall, prøv 

sudo service sshd status
 og se hva du får som svar.

 

sshd: unrecognized service
Lenke til kommentar

Rapporter gjerne tilbake, hyggelig pris! :)

Testet og fungerer (eller?)

Får dem ihvertfall frem.

Temperaturen er åpenbar feil, skal kjøpe meg et termometer og prøve å kalibrere, så får vi se om den faktisk fungerer:)

post-74970-0-48650800-1447360333_thumb.png

 

EDIT: Prøvde sette en litt i kjøleskapet og tempen gikk ned, så er nok kalibrering som må til

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Jeg synes å huske at du sa (ok, skrev i tråden her) serveren din kjører Ubuntu? Hvilken versjon av Ubuntu da? På en Ubuntu-boks her hos meg får jeg dette:

tingo@kg-f4:~$ sudo service ssh status
ssh start/running, process 515

og den kjører en ganske gammel Ubuntu

tingo@kg-f4:~$ lsb_release -a
No LSB modules are available.
Distributor ID:    Ubuntu
Description:    Ubuntu 12.04.5 LTS
Release:    12.04
Codename:    precise

jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har 'service' kommandoen.

Lenke til kommentar

Jeg synes å huske at du sa (ok, skrev i tråden her) serveren din kjører Ubuntu? Hvilken versjon av Ubuntu da? På en Ubuntu-boks her hos meg får jeg dette:

tingo@kg-f4:~$ sudo service ssh status
ssh start/running, process 515
og den kjører en ganske gammel Ubuntu

tingo@kg-f4:~$ lsb_release -a
No LSB modules are available.
Distributor ID:    Ubuntu
Description:    Ubuntu 12.04.5 LTS
Release:    12.04
Codename:    precise
jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har 'service' kommandoen.

 

Kjører Ubuntu Server, installert fra ubuntu-14.04.2-server-amd64.iso  :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...