Gå til innhold

Dette er Asus' nye vannkjølte spillbeist


Anbefalte innlegg

Hvorfor folk kjøper gaming laptop fatter jeg ikke.. Kan ikke oppgraderes på nevneverdig måte, og mobile-komponenter blir fort "gammelt" i dataverden.

 

Like greit å gjemme bort 15 000 kr i ett år, og deretter kaste det rett ut av vinduet.

 

Hmmm.. Hvordan ser det regnestykket ut om vi snakker om bil i stedet? :p

 

Men joda, det er jo noe sannhet her også. Men jeg har nå en "gammel" Asus G73 som humper og går enda. Må jo sette ned detaljnivået ganske kraftig på nyere titler da. Men dagens "medium" er vel omtrent den tids "high", så jeg har jo sånn sett akkurat like god grafikk som da jeg kjøpte den? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor folk kjøper gaming laptop fatter jeg ikke.. Kan ikke oppgraderes på nevneverdig måte, og mobile-komponenter blir fort "gammelt" i dataverden.

 

Like greit å gjemme bort 15 000 kr i ett år, og deretter kaste det rett ut av vinduet.

 

Ikke helt. Er du i kategorien "kjøper helt ny pc hvert andre år" så er det jo hipp som happ, i og med at du selger med tap uansett. Derimot, velger du å beholde en desktop over lang tid, og bytte ut feks kun skjermkortet. Økonomisk, og fornuftig. Jeg derimot, bytter laptopp ca hvert andre år.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor folk kjøper gaming laptop fatter jeg ikke.. Kan ikke oppgraderes på nevneverdig måte, og mobile-komponenter blir fort "gammelt" i dataverden.

 

Like greit å gjemme bort 15 000 kr i ett år, og deretter kaste det rett ut av vinduet.

 

Ikke helt. Er du i kategorien "kjøper helt ny pc hvert andre år" så er det jo hipp som happ, i og med at du selger med tap uansett. Derimot, velger du å beholde en desktop over lang tid, og bytte ut feks kun skjermkortet. Økonomisk, og fornuftig. Jeg derimot, bytter laptopp ca hvert andre år.

Pcer vare temmelig lenge i dag dersom du kjøper noe som er kraftig nok.

Fordelen med en kraftig bærbar er at den tar liten plass, Kvadratmeter prisen i Oslo og tilsvarende steder gjør en bærbar til nesten en hver pris økonomisk :)

Lenke til kommentar

Lurer litt på hva som er selve kjernen i skjermkortet..

Om det er en fullverdig GM-204 eller en nedskalert GM-200 siden ytelsen skal ligge på et nivå mellom et vanlig GTX 980 og det mye kraftigere GTX 980 Ti

Kanskje "GTX 990M" er bærbar-versjonen av 980 Ti

Eller så kan det være en helt egen brikke som fyller gapet mellom GM-204 og GM-200

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...