Gå til innhold

Kriminelle innvandrere


Anbefalte innlegg

Det er flere brede og lange diskusjoner rundt innvandring her nå, denne tråden tenkte jeg kan fokusere på et mye mindre tema.

 

Hærverk og vold - det skjer, er det noe vi kan gjøre for å unngå det?

 

https://youtu.be/1y28zkxUtUs?t=35s- (Det holder å se et halvt minutt av filmen for å se hva det går i)

Gitt det som skjedde i denne videoen, hva er en akseptabel løsning? Hvordan kan Paris forhindre at dette skjer igjen? Skal de bare finne seg i at det er en del av hverdagen?

 

Det er mange redde innvandrere i boligbyggene som ikke tør gå ut på gaten, de fortjener bedre enn å bli plassert i en ny krigssone med opprør og bråk.
Så hva bør politiet gjøre med gjerningsmennene?
 

Sette de i fengsel?
Gi de samfunnstjeneste?
Sende de tilbake til sine respektive hjemland?

Ingenting?

Diskuter :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send de tilbake der de kom fra, hvis de virkelig er så takknemlige for å komme hit kan de bare komme seg til hel**** ut og isåfall få inn noen ordentlige mennesker som virkelig trenger det.

 

Lettere sagt enn gjort, hvis de har statsborgerskap både her og der, har de like mye rett til å være her som du.

Lenke til kommentar

 

Send de tilbake der de kom fra, hvis de virkelig er så takknemlige for å komme hit kan de bare komme seg til hel**** ut og isåfall få inn noen ordentlige mennesker som virkelig trenger det.

 

Lettere sagt enn gjort, hvis de har statsborgerskap både her og der, har de like mye rett til å være her som du.

 

Det er et stort problem i den altfor snille innvandringspolitikken, de kommer inn. Slåss, stjeler og kommer på en luksuscelle. På grunn av blant annet FN kan man bare drømme om å sende de ut igjen.

IKEA-Drapene i Sverige skjedde på grunn av at en utlending fikk beskjed om at han skulle bli sendt ut fra Sverige, han var "smart" og tok livet av 2 uskyldige mennesker for å sone denne dommen i Sverige.

 

Innvandringssaken er ganske stor i Sverige og det nasjonalistiske partiet Sverigedemokraterna er nå Sveriges største parti på grunn av deres meninger om innvandring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at land gir statsborgerskap til folk som aldri skulle hatt det, at man bruker statsborgerskapet som et verktøy for å fremme integrasjon i samfunnet. Problemet hadde blitt løst hvis statsborgerskap alltid hadde fulgt prinsippet med jus sanguinis, altså at man kun får det hvis man har minst en forelder som også har det. Da har vi en garanti på at alle statsborgere er i hvertfall halvt norske, og derav har sterkere lojalitet til landet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Løsningen er å slutte å ta inn folk fra brukne land. Det er ikke noe god i et flerkulturelt samfunn. 

 

If you put a spoonful of wine in a barrel of sewage, you get sewage.

If you put a spoonful of sewage in a barrel of wine, you get sewage.

 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Jeg føler ingen sterk lojalitet til nasjonen Norge som sådan. Burde jeg miste statsborgerskapet mitt selv om begge mine foreldre er etnisk helnorske?

 

Du er ikke alene. Jeg personlig hadde ikke løftet en finger for Norge hvis det hadde hendt krig

 

;;Burde etniske innbyggere behandles på samme måte, som innvandrerne som lager kaos i byene ?

 

Endret av matte geek
Lenke til kommentar

Problemet er at land gir statsborgerskap til folk som aldri skulle hatt det, at man bruker statsborgerskapet som et verktøy for å fremme integrasjon i samfunnet. Problemet hadde blitt løst hvis statsborgerskap alltid hadde fulgt prinsippet med jus sanguinis, altså at man kun får det hvis man har minst en forelder som også har det. Da har vi en garanti på at alle statsborgere er i hvertfall halvt norske, og derav har sterkere lojalitet til landet.

Du ønsker å forby adoptering av utenlandsk barn som vet lite annet enn norsk kultur og historie men tillate statsborgerskap for flere som har aldri bodd i Norge? Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ingenting galt med å sende tilbake folk som begår lovbrudd. Man kommer til et land og får masse hjelp til å komme seg på fote og så er takken uhederlige handlinger. Slikt hører ingensteds hjemme. Det kommer litt an på lovbruddet, men hvis vi snakker kriminalitet i form av vold og økonomiske ugjerninger så bør det utvilsomt være nulltoleranse og utsendelse med første fly uansett statsborgerskap eller ei.

 

Undertykking av kvinner (hvorfor er så mange innvandrerkvinner hjemmeværende?) er noe jeg synes bør slås hardt ned på da det ikke er rent uvanlig. Det bør stilles krav.

 

I Norge slår man ikke hardt ned på noen ting så det er fritt frem for alle. Ser jo også stadig disse nyhetssakene med flyktninger som faktisk fremstår som flotte og produktive mennesker som skal sendes ut, mens fengslene er overfylte av vinningskriminelle med innvandrerbakgrunn. Faktisk hele 30% har ikke statsborgerskap, og opprinnelsen til resten av de innsatte kan man også stusse på. Det hører ingen steder hjemme uansett.

 

Norge er et ganske lite land, og når visse mennesker skyter kriminalstatistikken i været så bør det tas grep. Dessverre har vi i liten grad en handlekraftig regjeringen. Kommer aldri kommer til å løfte en finger. Landet blir kjørt i grøfta til det ingen redning finnes.

Endret av Vannlinjen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Sette de i fengsel?

Gi de samfunnstjeneste?

Sende de tilbake til sine respektive hjemland?

Ingenting?

 

Diskuter :)

 

Før vi ble så moderne og siviliserte trodde vi på og deltok i hverandres oppdragelse, ved at vi lot hele landsbyen få ansvar for å ale opp nye nyttige borgere. Jeg tror ikke vi lengre kan sitte å se på fjernsynene våre, og bare sette mer politi og makt ute i "landsbyen". Jeg tror vi alle må opp og stå for noe bedre, i den situasjonen vi er i i dag. 

 

Så, jeg har ingen spesifikke forslag, men mener vi klarer bedre enn dette ...

Lenke til kommentar

 

 

 

Du ønsker å forby adoptering av utenlandsk barn som vet lite annet enn norsk kultur og historie

Sikkert mange barn her i Norge som trenger adopsjon, enn så lenge hadde jeg ikke sett noe galt i å forby adopsjon av barn fra andre land, men det var ikke noe slikt jeg antydet i den forrige posten.

Adopterte barn fra Somalia som bor i Norge og vet lite om Somalia har ikke en "norsk" mor eller far som du an befaler. Norsk amerikanere, som ikke vet hvor Norge ligger på kartet, har "norske" mor og far.

Hvilke fortjener statsborgerskap mere?

Lenke til kommentar

Som jeg sa så ser jeg ikke hvorfor noen trenger å adoptere fra Somalia.

Et barn som blir "helt norsk" unntatt hudfarge skaper ikke et multikulturellt samfunn mens norsk amerikansk barn bidrar til et mer multikulturellt samfunn. Er ikke det du ønsker, et homogent samfunn, kulturelt sett? Eller spiller hudfargen en større rolle? Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...