Gå til innhold

Windows vs android.


Rinohb

Anbefalte innlegg

Utvalget av applikasjoner blir trolig bedre så snart Windows 10 er lansert. Microsoft jobber med prosjekter som vil gjøre det enkelt å porte over applikasjoner fra Android/Iphone over til Windows Phone. 

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med min Lumia 640. Har planer om å oppdragere, men blir å vente på det nye flaggskipet (Lumia 950) som trolig kommer senere i år. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt android noen år nå, har litt lyst og prøve en windows mobil.

 

Dere med windows, hvorfor syns dere jeg bør kjøpe det?

 

Morro å prøve. Jeg har brukt Nokia Lumia 920 og 1020 i 2 og 1,5 år, WP er helt greit. Jeg solgte min 920 for en 500 lapp og fikk 1200kr for 1020'en min. Sjekk om du finner noe billig på finn hvis du vil "teste ut". Evt. kjøpe en billigere Windows Lumia, de har fått gode karakterer i tester.

Jeg byttet ut WP med Huawei Honor 4X og fikk prøve min første Android. Konklusjon; kommer aldri til å gå tilbake til WP. Jeg bruker ikke sosial media som SnapChat, Twitter, Facebook etc. så jeg savnet ikke noe med WP. Det jeg liker med Android er at det ser bedre ut, føles bedre ut(ble lei flisene) og jeg får endelig brukt App'ene som diverse produkter kan brukes med; Fuji kameraet mitt, kinesiske action kameraet jeg har og bedre støtte for fitbit greia mi. 

Jeg kunne tenkt med en ren Android telefon uten bloathware, men jeg gidder ikke å bruke mye penger på telefon så det ble Huawei. Ikke at huawei er så ille, jeg liker skallet og utseende.

Lenke til kommentar

Ikke etter min begrensede erfaring, lekt med windows phone i rundt 2 uker.

Joda,  popup reklamer finnes her også.

Spesielt i gratis apper hvor du får tilbud om å kjøpe den fulle versjonen av appen.

Ikke fult så mye som i Android, men så er her heller ikke så mange apper som der...

Litt irriterende, men alt blir en vane. Spesielt for dem av oss som kommer fra Android.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vi får nå se da, kjøpte meg en 830 igår, på elkjøp. Sonos og snapchat er vel de appene jeg bruker mest, men kan vel leve uten de også. Bare se hvordan de liksom sonos appene fungerer. finner nok alltids en løsning  :)

 

Telefonen støtter MMS, så snapchat er total overflødig.

Lenke til kommentar

 

Vi får nå se da, kjøpte meg en 830 igår, på elkjøp. Sonos og snapchat er vel de appene jeg bruker mest, men kan vel leve uten de også. Bare se hvordan de liksom sonos appene fungerer. finner nok alltids en løsning  :)

 

 

Telefonen støtter MMS, så snapchat er total overflødig.

Ehhh...MMS og Snapchat er to forskjellige tjenester, du kan ikke si at det ene er overflødig selv om du også bruker det andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

Vi får nå se da, kjøpte meg en 830 igår, på elkjøp. Sonos og snapchat er vel de appene jeg bruker mest, men kan vel leve uten de også. Bare se hvordan de liksom sonos appene fungerer. finner nok alltids en løsning  :)

 

Telefonen støtter MMS, så snapchat er total overflødig.

Ehhh...MMS og Snapchat er to forskjellige tjenester, du kan ikke si at det ene er overflødig selv om du også bruker det andre.

 

 

Så hva er det snapchat gjør, som du ikke kan gjøre med mms? Ikke si slette bilder, for da fjerner du grunnen til å sende bildet i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Vi får nå se da, kjøpte meg en 830 igår, på elkjøp. Sonos og snapchat er vel de appene jeg bruker mest, men kan vel leve uten de også. Bare se hvordan de liksom sonos appene fungerer. finner nok alltids en løsning  :)

 

 

Telefonen støtter MMS, så snapchat er total overflødig.

Ehhh...MMS og Snapchat er to forskjellige tjenester, du kan ikke si at det ene er overflødig selv om du også bruker det andre.

 

Så hva er det snapchat gjør, som du ikke kan gjøre med mms? Ikke si slette bilder, for da fjerner du grunnen til å sende bildet i utgangspunktet.

Det er to helt ulike tjenester, men du kan gjerne si at begge brukes hovedsakelig til å sende bilder.

 

MMS ble utviklet som et tillegg til SMS i sin tid, og du kan altså bruke tjenesten til å sende et multimediatillegg som en melding.

 

Snapchat er en tjeneste med egen innlogging der man bruker en kombinasjon av bilder og tekst til å sende til de brukerne man er venn med, eller legger ut som en historie til alle. Det er flere ulike tilleggsfunksjoner som man kan benytte seg av. Brukere kan enkelt og greit føre en samtale en til en eller mange til mange som inkluderer bilder og tekst. Men altså først og fremst til brukere som du har på din venneliste.

 

Det er rett og slett to ulike tjenester med ulik funksjonalitet, MMS og Snapchat, det er ikke noe verre enn det. Selv om du altså kan sende mulitmediafiler over begge tjenester, hvis du ønsker det.

 

At man ikke kan slette bildet er en av de store fordelene med Snapchat, selv om mange tar en skjermdump når bildet er oppe på skjermen. Men det gir Snapchat beskjed om til avsender.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Thailand f.eks. har de ikke hørt om Snapchat en gang. Her snakkes det kun om LINE.

Her sender du tekst, bilder og videoer til folk eller grupper på vennelisten din.

Veldig enkelt i bruk. Selv far forstår dette. Og da er det enkelt!

Du kan også ringe gratis til folk som befinner seg på kontaktlisten din hvis de er på nett.

Det er ikke bare i Thailand, men mesteparten av Asia dette programmet er i bruk.

Kan lastes ned både i Android og Windows Phone. Sikkert på IOS også, men det vet jeg ikke.

Endret av Chutikran
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

I Thailand f.eks. har de ikke hørt om Snapchat en gang. Her snakkes det kun om LINE.

Her sender du tekst, bilder og videoer til folk eller grupper på vennelisten din.

Veldig enkelt i bruk. Selv far forstår dette. Og da er det enkelt!

Du kan også ringe gratis til folk som befinner seg på kontaktlisten din hvis de er på nett.

Det er ikke bare i Thailand, men mesteparten av Asia dette programmet er i bruk.

Kan lastes ned både i Android og Windows Phone. Sikkert på IOS også, men det vet jeg ikke.

 

Skype!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...