Gå til innhold

Sony Z5 Samletråd


fflex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

følger hodetelefoner/ plugger med z5/compact? 

 

Innhold: Telefon, lader/usb-kabel, div. papiravfall. Ingen øreplugger av noen slag.

 

Noen butikker inkluderte Sony øreplugger eller hodetelefoner hvis du forhåndsbestilte Z5 Compact (og så at CDON også hadde noe for vanlig Z5 en kort stund), men ser ikke ut som det gjelder nå lenger.

Lenke til kommentar

Frustrasjon!!

 

Z5C er ein fantastisk telefon, akkurat slik eg vil ha den. Men likevel er det nokre småfeil (store?) som irriterar. 

 

Kamera: Heile venstre side av bileter er blurry, akkurat nok til at det er eit irritasjonsmoment. 15-20% inn mot midten, verst i hjørnet nede til venstre. 

Varme: Telefonen blir varm ved lett multitasking mellom apper. Er CandyCrush eit tungt spel, telefonen blir veldig varm.

Lagg: Ikkje fin flyt i menyar og apper, hakkar litt for ofte etter min smak. 

Batteri: Batteriet er kjempebra så lenge telefonen ikkje er i bruk. Ved lett bruk også bra, men etter litt skjermtid med multitasking og varmeutvikling ryk batteriet nokså raskt. Får nesten 4 timar skjermtid ved moderat bruk. 

 

Vil dette bli utbetra?

Etter googling finn eg fleire som meinar kameraet er hardware-feil, og som har reklamert og fått telefon utan problemet. Nokre har reklamert og fått ny telefon med same kameraproblem.

Med tanke på batteri og varmeutvikling vil kanskje android M hjelpe?

 

Eg brukar telefonen lett, ikkje ein "heavy-user". Eg er heller ikkje ein ekspert, så veit ikkje om dette er noko ein skal tolerere? Vanleg?

 

Andre Z5C-brukarar her inne som har vore borti det same?

Lenke til kommentar

Frustrasjon!!

 

Z5C er ein fantastisk telefon, akkurat slik eg vil ha den. Men likevel er det nokre småfeil (store?) som irriterar. 

 

Kamera: Heile venstre side av bileter er blurry, akkurat nok til at det er eit irritasjonsmoment. 15-20% inn mot midten, verst i hjørnet nede til venstre. 

Varme: Telefonen blir varm ved lett multitasking mellom apper. Er CandyCrush eit tungt spel, telefonen blir veldig varm.

Lagg: Ikkje fin flyt i menyar og apper, hakkar litt for ofte etter min smak. 

Batteri: Batteriet er kjempebra så lenge telefonen ikkje er i bruk. Ved lett bruk også bra, men etter litt skjermtid med multitasking og varmeutvikling ryk batteriet nokså raskt. Får nesten 4 timar skjermtid ved moderat bruk. 

 

Vil dette bli utbetra?

Etter googling finn eg fleire som meinar kameraet er hardware-feil, og som har reklamert og fått telefon utan problemet. Nokre har reklamert og fått ny telefon med same kameraproblem.

Med tanke på batteri og varmeutvikling vil kanskje android M hjelpe?

 

Eg brukar telefonen lett, ikkje ein "heavy-user". Eg er heller ikkje ein ekspert, så veit ikkje om dette er noko ein skal tolerere? Vanleg?

 

Andre Z5C-brukarar her inne som har vore borti det same?

Ærlig har jeg opplevet det akkurat samme, minus kameraet som jeg er fornøyd med. Når den vil så suser den virkelig av gårde, men så fort en multitasker med chrome, snapchat, face etc så kommer disse reduserte bilde-flytet. Der var z1 mer stabil. Batteriet er fenomalt når en ikke gjør noe, men her er det igjen samme erfaring fra min side. Ved aktiv bruk går det også her fort unna.

 

Dette er noe i kontrast med mine tidligere brukeerfaringer, men mener fortsatt det var verdt kjøpet. Som sagt når det funker, så funker det. Her bruker jeg google laucher som gav et større positivt inntrykk. Erfaringmessing så startet det noe sånt med z1c, hva angår "random" lagg. Etter tre store updates hhv fra greit til dårlig til den siste gjorde den bra. Vi får vente å se på Android M, men med tanke på varmen, snapdragon 810 og uttalelsen fra Sony "ny måte å redusere varmeutviklingen", tror jeg dette skyldes 810s varmeutvikling.

Lenke til kommentar

Ok, då får vi vel vente og sjå. Eg har også problem med ekko ved telefonsamtaler. Den andre parten høyrer seg sjølv med ekko, men eg merkar ikkje dette. Fleire som har opplevd det?

 

Eg kjem til å høyre med Sony om kameraet kan fiksast eller om eg må byte den inn. Har egentleg ikkje tid eller energi til å styre med byte av telefon, men prinsipp... 

Lenke til kommentar

Jeg har versjon 32.0.A.4.11.

 

On the other hand, jeg er seriøst skuffet over kameraet nå som jeg har brukt det litt. Det enkelte sier om at absolutt alle detaljer i bildet blir borte er helt korrekt. Dinside er vel de eneste som har testet telefonen som har nevnt dette.

 

Hardware feil på enkelte telefoner, eller er det rett og slett dårlig software?

 

Spent på om dette utbedres noe når marshmallow kommer. Om ikke, så skal sony få telefonen i retur. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har versjon 32.0.A.4.11.

 

On the other hand, jeg er seriøst skuffet over kameraet nå som jeg har brukt det litt. Det enkelte sier om at absolutt alle detaljer i bildet blir borte er helt korrekt. Dinside er vel de eneste som har testet telefonen som har nevnt dette.

 

Hardware feil på enkelte telefoner, eller er det rett og slett dårlig software?

 

Spent på om dette utbedres noe når marshmallow kommer. Om ikke, så skal sony få telefonen i retur. 

 

Er av samme oppfatning når det gjelder kameraet (Z5C). I godt lys blir midtre del av bildet ganske bra, mens hjørnene, særlig på venstre side, blir veldig uskarpe. Det gjelder ikke bare ytterkantene, men fra hjørnene og ganske langt inn mot midten. I middels bra lys (f.eks. innendørs på dagtid) blir det langt mer støy i hele bildet enn på bilder tatt med min gamle iPhone 5S. 

 

Det overrasker meg at kameraet får veldig mye skryt i de fleste anmeldelser, med unntak av testen til dinside.no. Er fristet til å reklamere på telefonen, men jeg vet jo ikke om det er noe feil med kameraet eller om det bare er så dårlig...

 

Har også 32.0.A.4.11.

Endret av medisterpus
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Siden det er såpass mange som er skuffet over kameraet vil jeg anta at Sony nok en gang har skrytt seg selv opp i skyene og at en del "reviews" rett og slett bare har tatt det for god fisk. Doxmark mener jo at dette er det beste kameraet i en mobil noensinne. Hvordan de kan komme frem til noe slik er helt ubegripelig for meg.

 

Vurderte denne telefonen selv, men avventet litt da jeg ble veldig skuffet over Z1C da den kom(og jeg kjøpte med en gang), og det er jeg glad for. Sony har nok en gang skrytt på seg altfor mye uten å kunne levere.

 

Svakt av Sony.

 

Nå gjensår det bare å se om Microsoft kan levere varene med sine Lumia 950 modeller. Ellers blir jeg nødt til å revurdere den også...

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Er det noen av dere som er flittige brukere av blåtann? Sliter dere med stabiliteten?

 

Jeg frustrere meg over følgende:

  • Bilene og telefonen sliter med kommunikasjonen. Begge to mener de er koblet til, men verken telefonsamtaler eller musikk blir spilt av.
  • Bilen kan mene at telefonen er disconnected, mens telefonen mener den er connected. Ingenting fungerer
  • Koblingen mot Garmin edge 1000 er ekstremt ustabil. Den dropper og kobler seg til sikkert en gang i minuttet.
  • Overføringer mellom Garmin edge og telefonen kan brått stoppe, selv om begge enhetene mener de er koblet til.
  • jabra supreme har en tendens til å nekte å koble seg til uten at jeg først skrur av og på blåtann på tlf.

 

Har aldri slitt med connections mot verken bilen, Jabra eller garminen fra andre enheter før. Rimelig frustrerende... 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Er det noen av dere som er flittige brukere av blåtann? Sliter dere med stabiliteten?

 

Jeg frustrere meg over følgende:

  • Bilene og telefonen sliter med kommunikasjonen. Begge to mener de er koblet til, men verken telefonsamtaler eller musikk blir spilt av.
  • Bilen kan mene at telefonen er disconnected, mens telefonen mener den er connected. Ingenting fungerer
  • Koblingen mot Garmin edge 1000 er ekstremt ustabil. Den dropper og kobler seg til sikkert en gang i minuttet.
  • Overføringer mellom Garmin edge og telefonen kan brått stoppe, selv om begge enhetene mener de er koblet til.
  • jabra supreme har en tendens til å nekte å koble seg til uten at jeg først skrur av og på blåtann på tlf.

 

Har aldri slitt med connections mot verken bilen, Jabra eller garminen fra andre enheter før. Rimelig frustrerende... 

 

Har Pebble koblet til 24/7 og har ingen problemer med bluetooth. :)

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis kommer det en software-oppdatering som retter mye av den dårlige kamerakvaliteten.
Det skal jo komme ny versjon av kamera-appen i november, så får bare håpe det blir bedre da.

Er det noen som vet om "flashing" av firmware fra Sony vil bryte garanti?
Jeg tenkte å fjerne Telenor-firmwaren og legge inn stock firmware.

Endret av Ziiimba
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om "flashing" av firmware fra Sony vil bryte garanti?

Jeg tenkte å fjerne Telenor-firmwaren og legge inn stock firmware.

 

Kanskje?

 

Voiding the warranty

If you unlock the boot loader, you may void the warranty of your device and/or any warranty from your operator. See your device’s warranty statement for details. Additionally, due to the modified device software, Sony’s repair network will likely have to replace key components before it can properly test, repair and verify your device using our repair tools and software. Consequently, if Sony performs a warranty repair, Sony will likely charge you a significant service fee for the additional costs caused by your modification of the software.

 

Fra http://developer.sonymobile.com/unlockbootloader/

 

Sony har også en PDF med info om garanti for telefoner. Står egentlig ikke no spesifikt om akkurat installasjon av annen firmware, men kan muligens være inkludert med:

 

Denne garantien gjelder ikke skade på produktet som skyldes installasjoner, endringer, reparasjoner eller åpning av produktet utført av personer som ikke er autorisert av Sony.

 

eller 

 

Garantien gjelder heller ikke feil ved produktet som skyldes ulykker, endringer eller tilpasninger i programvare eller maskinvare eller force majeure.

 

Så enten mister du kanskje garantien hvis du flasher den, eller så får du kanskje kun problemer hvis du må reklamere og det viser seg at det var firmware var del av problemet. Kanskje.

Endret av tiefling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...