Gå til innhold

Finnes det noen spill for en som er spill lei?


Anbefalte innlegg

Noen som vet av noen enkle og gode spill for en som er blitt litt spill lei? Her går det mest i Clash of Clan og BF4 som jeg spiller i helgene med klanen min. Har kjøpt både GTA V og The Witcher 3 som visst nok skal være gode spill, men jeg klarer ikke mere enn noen minutter av de spillene før jeg går lei.

 

Finnes det noe noe slags spill der ute som klarer å holde interessen min i litt mere enn 10 minutter mon tro?

 

Er ikke så glad i turbaserte spill eller moba, men ellers er jeg vel alt spisende så lenge spillet er bra.

 

PS: Er greit om man kan få tak i spillet på Steam, så jeg kan bruke refund visst det ikke faller helt i smak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen preferanser? Går det bare i "populære" spill?

 

Det går jo an å bruke emulator, Dolphin eller PCSX2, kan få mange gode timer av å spille gamle klassikere :)

 

Ellers kan du jo prøve det spesielle spillet Journey.

 

Eller Dreamfall: The longest journey, er spennende.

 

Støtter Dreamfall: The Longest Journey,

og viss det faller i smak kan man jo alltids sjekke ut oppfølgeren Dreamfall Chapters: The Longest Journey.

Lenke til kommentar

Hva er det som er grunnen til at du ikke klarer mer enn et par minutter med GTA og Witcher ?

 

Er det slik at du ikke orker å engasjere deg i spillene, har hatt tilfeller av det selv med jevne mellomrom og da spiller jeg som regel WoT, Warthunder, Armored Warfare.

 

Ellers kan du alltids ta en pause ifra spilling en liten stund, opplev sommeren. Lysten  til å spille vil alltids komme tilbake.

Lenke til kommentar

Hva med et spill der du skaper verden din selv?

 

Dwarf Fortress er genialt sånn sett ( Under utvikling enda dog ) og her er det mye å bryne seg på. 

Det er dessverre mange som vil ikke engang prøve spillet pga at det er ASCII og du må dermed bruke en GUI for å få det til å bli spillbart ( med mindre du er en ASCII traver selv) 40.24 Starter pakken er ikke så dum og er absolutt grei å prøve , bare husk at spillet har en del feil så lagre ofte.

 

Det kule med DF er at man kan både bygge sine egne fort med hundrevis (om pcen er sterk nok) med dverger og så senere utforske som en kriger (velger selv rase : Dverg , menneske , alv osv ) hele verden der man finner mye spennende. Utrolig kult å komme tilbake til fortet ditt og se at 100 vis av Goblins har tatt over eller se at dvergene fortsatt klarer seg fint selv om du er borte.

 

 

Ellers så kan jeg anbefale turspill da disse er enkle å legge fra seg , eksempelvis Civilization og de nye Beyond Earth spillene eller om du tør prøve noe annet så kan jo selvsagt Endless Legend friste (genialt spill og tidsfordriv ).

Lenke til kommentar

Hva med Street Fighter 5? Eller Street Fighter 4?

Dette spillet er jo krevende og krever at du må øve for å bli god. Altså ikke et spill du kan bare sette deg rett inn i å spille. Eller King of Fighters. Dette spillet krever minst 3-4 ukers combo trening før du kan spille ordentlig.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Hva er det som er grunnen til at du ikke klarer mer enn et par minutter med GTA og Witcher ?

 

Er det slik at du ikke orker å engasjere deg i spillene, har hatt tilfeller av det selv med jevne mellomrom og da spiller jeg som regel WoT, Warthunder, Armored Warfare.

 

Ellers kan du alltids ta en pause ifra spilling en liten stund, opplev sommeren. Lysten  til å spille vil alltids komme tilbake.

Vet ikke helt hva det er som gjør at jeg ikke klarer mere enn noen minutter av GTA V eller Witcher 3. Tror kanskje jeg trives best i multiplayer verdenen hvor man sammarbeider med andre folk. I de aller fleste singleplayer spill, så begynner jeg å kjede meg rimelig fort.

Lenke til kommentar

Prøvd Planetside 2 da? Ligger gratis på Steam.  

 

Selv så får jeg også slike perioder. Hvor open world spill føles bare ut som slit når det burde være spennende å utforske alt... Er da jeg prøver meg på mer lineære spille og gjerne veldig annerledes sjangere en AAA action spill. 

 

Hva med Telltale sine? Tales from Borderlands,Game of Thrones? Eller Life is Strange?

 

Om du liker å være kreativ i en stor online verden med eller mot andre så sjekk ut Landmark?

 

Men noen ganger så er det beste en liten spill ferie :) 

Lenke til kommentar

Prøvd Planetside 2 da? Ligger gratis på Steam.  

 

Selv så får jeg også slike perioder. Hvor open world spill føles bare ut som slit når det burde være spennende å utforske alt... Er da jeg prøver meg på mer lineære spille og gjerne veldig annerledes sjangere en AAA action spill. 

 

Hva med Telltale sine? Tales from Borderlands,Game of Thrones? Eller Life is Strange?

 

Om du liker å være kreativ i en stor online verden med eller mot andre så sjekk ut Landmark?

 

Men noen ganger så er det beste en liten spill ferie :)

Planetside 2 er et kult spill, men mangler folk å spille det med. Å spille med randoms er jo bare helt håpløst. Jeg liker Clash of Clan veldig godt fordi det er et simpelt spill i utgangspunktet, men det er samtidig vanskelig å mestre. Klankriger er utrolig spennende å være med i, samt å følge med på hvor bra de andre i klanen gjør det. Trodde aldri i mitt liv at et mobilspill skulle være så fantastisk gøy å spille. Har vel spillt det omtrent daglig nå i 4-5 måneder.

 

Er hjemmeværende så er greit å ha spilling som hobby så man ikke blir helt koko i knollen :p

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Noen personlige favoritter. Alle er på Steam.

 

1. Sega: Mega Drive and Genesis Classics. Vi snakker ca 40 spill (!) til en billig penge. Man trenger ikke være pirat for å nyte gamle klassikere. :) Spillene er også i en hel drøss forskjellige sjangre, så du finner nok noe du liker. Selv går det i Streets of Rage, Wonder Boy og Phantasy Star, men det er mye å velge i her.

 

2. Mark of the ninja. 2D plattform/snikespill. Et av de bedre i sjangeren, skjønt vil du ha 2D snikespill anbefaler jeg Assassin's Creed Chronicles: China på det varmeste. Eneste spillet jeg har fullført i år, og jeg fortsatte rett på New Game+. ;)  AC:C:C koster for øvrig hele kr 84 i skrivende stund. Ikke verst pris. Eneste negative er at det kan være litt mye brunt og grått, men ellers er spillet svært bra.

 

3. Rogue Legacy. 2D plattformspill der du kommer til å dø. Og dø. Og dø. :p Men interessant nok er det en fordel å dø her. Grunnen er at du samler opp mye skrot som bedre våpen osv underveis, men du får ikke brukt det selv. Når du dør vil du spille en av etterkommerne til karakteren du spilte, og han/hun vil da få alt utstyret du samlet opp. Dette gjør at du dør mye i starten (etter et kvarter hadde den første karakteren min 40 etterkommere...), men når du går opp i level, får bedre utstyr osv blir ting bedre. Verden vil også genereres automatisk fra karakter til karakter, med mindre du betaler en liten sum for å beholde den gamle. Høres kanskje kjipt ut å dø veldig ofte, men det blir fort vanedannende, fordi å dø gir deg belønninger. Da blir det fort "Faen jeg døde... Hm, mer penger? Mer utstyr? Da prølver vi igjen." (og igjen... og igjen... og igjen... og... faen, er det morgen allerede?) :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...