Gå til innhold

[Løst] Verdi på salg av pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er derfor jeg alltid gir bort mitt gamle. Mye bedre følelse å gi bort noe som er verdt mye for noen som ikke har råd enn å selge billig til en random fyr.

Fikk skolen til å gi med 10x maskiner med skjerm, mus og tastatur. E8400, 4Gb ram ånoegreier. helt ok word/nettbruk maskiner.

 

Jeg skal ordne Windows på maskinene og gi dem bort til et sted min mor jobbet på, behandligssted for rus-misbrukere osv. Så er enig med deg der. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

780 er verdt opp mot 17-1800 vil jeg si, 960 4GB er både betydelig dyrere og tregere. 3770k kan du sikkert tyne opp mot 1500kr fra, k-chippene selger som varmt hvetebrød, spesielt med et godt HK. Jeg ville sagt 4000kr der som en helt fair sum, HK inkludert. AX860 er nok verdt ca 1200kr, og 2x8Gb RAM... si 600kr? Kjøleren kan du kanskje slenge på et par hundre for om den er i god stand. Da var vi på 6000kr. Med SSD og kabinett mener jeg maskinen er verdt 7500kr. De som er uenige må gjerne finne en ferdig-PC (helst) eller løse deler av samme kaliber (les: ikke noe uber budget-HK) og ytelse med OC-potensiale for å poengtere at jeg tar feil.

For 4000kr hadde jeg ringt, sendt sms samt epost - og om mulig møtt opp personlig for å få det tilslaget.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Christian. Da håper jeg for all del at du ordner orignal Windows med Valid Key og ikke Pirate Windows? Ser ikke så veldig bra ut hvis du skulle ordne Pirate også skulle problemer oppstå.

Selvsagt har jeg, 15 år 10K å bruke på windows... Ehh nei :p

 

Blir nok en pirate jeg har brukt siden windows 7 release, tror ikke det blir problemer. De systemene kjører nå F12 elns, altså koblet opp mot servere, altså de kan ikke brukes av disse der de skal, så vanlig windows 7 ultimate blir installert.  :dremel:

 

Ellers så Takker jeg for fine ord  :love:  

 

Jeg er dog mellommannen og skolen er det som har gitt maskiner   :w00t:  :w00t:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Jaja. Gjør som du vil.

Forventer du at han skal hoste opp 10K på windows? :p

Da hadde heller ubuntu elns vært en bedre ide...

 

Noen av disse menneskene kan nok ikke lære seg ubuntu, for de, vel ha grenset med læring-kunnskaper og ingen andre der kan ubuntu, jeg kan ikke akkurat løpe bort vær gang noen trenger hjelp :p

 

Kan vel sende mail, evt ringe MS, men da må det være windows 7, da windows 10 blir for avansert.

 

Jeg tror beste løsningen blir crack av windows 7, rett og slett. Tviler på at noe skjer iogmed det går til et godt formål. At man skulle få så mye problemer for å ordne maskiner ved bruk av ulovlig OS for å hjelpe rusmisbrukere og ikke annet. :-)

 

Beklager TS for OT. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...