Gå til innhold

Hjelp til valg av nytt skjermkort som er tilsvarende til det jeg har.


Øyvri

Anbefalte innlegg

Hei, skjermkortet mitt har smeltet i helgen :( grunnen til det var at jeg flyttet litt på pc,en for å vaske også har ledningen til viftestyringen falt ut. Men de har sluttet å selge det kortet jeg hadde i pc,en og det som stod i var jeg veldig fornøyd med. Kan dere hjelpe meg med å finne et nytt tilsvarende eller bedre?

Er helt grønn på pc deler.

 

Kortet det gjelder er: ZOTAC GeForce GTX 780 3GB GDDR5 PhysX CUDA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ledningen til viftestyringen? Den skal jo ikke dette ut uten videre?

 

Send meg PM så skal jeg få gitt deg noen tips.!

 

Hei, ja det var en ledning som gikk inn til en av viftene på kabinettet som har falt ut. Pc,en slo seg plutselig av luktet svidd, og når jeg åpnet for å se var det smeltet en liten bit på kortet.

Lenke til kommentar

Gjør dette:

 

Søk RMA på der du har kjøpt det. si kortet plutselig sluttet å fungere men det luktet svidd. Ikke skriv noe om ledning osv, plugg ledningen tilbake og lat som ingen ting, du vil da få en nytt kort. :)

 

Men husk!

 

¤Ikke nevn noe om vasking, flytting av pc osv, dette er viktig!

 

¤ Sett ledningen tilbake.

¤Skriv deretter at pcen slo seg av med en svidd lukt og med nærmere inspeksjon så er det skjermkortet.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Gjør dette:

 

Søk RMA på der du har kjøpt det. si kortet plutselig sluttet å fungere men det luktet svidd. Ikke skriv noe om ledning osv, plugg ledningen tilbake og lat som ingen ting, du vil da få en nytt kort. :)

 

Men husk!

 

¤Ikke nevn noe om vasking, flytting av pc osv, dette er viktig!

 

¤ Sett ledningen tilbake.

¤Skriv deretter at pcen slo seg av med en svidd lukt og med nærmere inspeksjon så er det skjermkortet.

 

Damn, skulle gjort dette, det er komplett som har bygget pc,en, jeg har fortsatt garanti på den og jeg ringte de og klaget å forklarte hva som hadde skjedd -_- De sa de ikke dekket dette siden det var min feil :/

Lenke til kommentar

 

Gjør dette:

 

Søk RMA på der du har kjøpt det. si kortet plutselig sluttet å fungere men det luktet svidd. Ikke skriv noe om ledning osv, plugg ledningen tilbake og lat som ingen ting, du vil da få en nytt kort. :)

 

Men husk!

 

¤Ikke nevn noe om vasking, flytting av pc osv, dette er viktig!

 

¤ Sett ledningen tilbake.

¤Skriv deretter at pcen slo seg av med en svidd lukt og med nærmere inspeksjon så er det skjermkortet.

 

Damn, skulle gjort dette, det er komplett som har bygget pc,en, jeg har fortsatt garanti på den og jeg ringte de og klaget å forklarte hva som hadde skjedd -_- De sa de ikke dekket dette siden det var min feil :/

 

Send rma uansett, i værstefall så går det ikke igjennom. 

 

Ring en annen dag og si det slik jeg skrev det, prøv imorra med en annen kundebehandler og se om de sier noe da =)

Lenke til kommentar

 

 

Gjør dette:

 

Søk RMA på der du har kjøpt det. si kortet plutselig sluttet å fungere men det luktet svidd. Ikke skriv noe om ledning osv, plugg ledningen tilbake og lat som ingen ting, du vil da få en nytt kort. :)

 

Men husk!

 

¤Ikke nevn noe om vasking, flytting av pc osv, dette er viktig!

 

¤ Sett ledningen tilbake.

¤Skriv deretter at pcen slo seg av med en svidd lukt og med nærmere inspeksjon så er det skjermkortet.

 

Damn, skulle gjort dette, det er komplett som har bygget pc,en, jeg har fortsatt garanti på den og jeg ringte de og klaget å forklarte hva som hadde skjedd -_- De sa de ikke dekket dette siden det var min feil :/

 

Send rma uansett, i værstefall så går det ikke igjennom. 

 

Ring en annen dag og si det slik jeg skrev det, prøv imorra med en annen kundebehandler og se om de sier noe da =)

 

Nå må du ikke lære opp folk til å svindle heller da  :wee:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Ledningen til viftestyringen? Den skal jo ikke dette ut uten videre?

 

Send meg PM så skal jeg få gitt deg noen tips.!

Hei, ja det var en ledning som gikk inn til en av viftene på kabinettet som har falt ut. Pc,en slo seg plutselig av luktet svidd, og når jeg åpnet for å se var det smeltet en liten bit på kortet.
Når du sier "viftene på kabinettet" mener du en vifte i selve kabinettet eller viften på skjermkortet? For viften til kabinettet skal ikke få skjermkortet til å smelte og du har da rett på service. Endret av AlansWake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt riktig jeg ønsker ikke noe monster greier, men jeg vill gjerne at det skal gjøre samme jobben som det gamle 780 jeg hadde. Jeg gikk for dette:  https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/asus-geforcegtx9704gbstrix/210023.11084/

 

Håper det gjør samme jobben som mitt gamle :D håper på bedre men visst det gjør samme jobben er jeg fornøyd!

 

 

og ja det var ledningen på viftene foran i kabinettet som har falt ut, det var også jevla varmt den dagen husker jeg :(

Endret av ausura
Lenke til kommentar

Helt riktig jeg ønsker ikke noe monster greier, men jeg vill gjerne at det skal gjøre samme jobben som det gamle 780 jeg hadde. Jeg gikk for dette:  https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/asus-geforcegtx9704gbstrix/210023.11084/

 

Håper det gjør samme jobben som mitt gamle :D håper på bedre men visst det gjør samme jobben er jeg fornøyd!

 

 

og ja det var ledningen på viftene foran i kabinettet som har falt ut, det var også jevla varmt den dagen husker jeg :(

 

send rma grafikkortet burde ikke smelte og svi pga. kabinett vifter

 

har du flaks så hender at firma som msi sender helt nytt kort uten RMA siden korta er gamle. snakk med produsenten, 

Lenke til kommentar

 

980

980 er ett dårlig kort når det kommer til ytelse/pris. 980ti eller 970 er de eneste som gir mening da.

 

Hvorfor klokker Ti lavere enn 980..?

EVGA GeForce GTX 980 Ti Hydro Copper HDMI 3xDP 6GB  1140 vs 1291 på 980

Asus har 1216 på Ti

 

Er nok bare jeg som henger igjen på den tiden da clock speed var alt som telte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...