Gå til innhold

Samsung Galaxy S6 edge+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8OkEXm

batteritid, z5 premium eller edge+?

 

Gsmarena la ut sin review av Sonys z5 Premium- den fikk 66hour endurance rating, edge+ fikk 83h rating.. Men folk påstår å få to dager ut av sin Premium, men på forums skriver folk at edge+batteriet så vidt varer en dag.. Hva skal man forholde seg til?

Lenke til kommentar

Er vel nesten håpløst og sammenligne strømforbruk etc. når det er såpass mange faktirer som spiller inn. Temperatur, bruk, programmer som kjører, lysstyrke på skjerm etc. etc.

 

Selv har jeg S6 Edge og det skal sies at jeg ikke er noen hardcore bruker, men sjekker mail/facebook samt surfer litt på mail fra tid til annen. Fra klokken 06:00 til 17:30 så har jeg godt over 50% igjen. Ofteste rundt 60-70%

 

Jeg har lademuligheter både på jobb og flere steder hjemme, samt i bilen, og skal jeg ut på tur med motorsykkelen etc. så har jeg batteribank som jeg kan koble den til. Så personlig bekymrer jeg meg ikke veldig angående batteriforbruket, men det skal nevnes at iPhone er flere hestehoder forran på nettopp strømforbruk. I standby modus er det ingen som slår iPhone når det kommer til lavt strømforbruk. Min gamle iPhone 5S knuser S6 Edge når det kommer til batteriforbruk.

Lenke til kommentar

Standby kan man gjøre mye med. Doze vil hjelpe når den ligger i ro, og Samsung har vel en innebygd app optimizer, som reduserer bruken for apper man sjelden bruker. Så er det vel tredjeparts-apper som kan hjelpe.

 

På reise har jeg alltid en batteripakke med meg, just in case. Men så blir det ofte mye tid med skjermen på også.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har dagen jeg lenge har fryktet, har sliti som mange andre med at den er veldig treg ved oppstart og henger seg ved bruk av fingeravtrykk. men nå har den hengt seg HELT opp, jeg får ikke gjort noenting, selv ikke hardreset (volum up+home+power). skulle gjerne hatt tilgang til batteriet for å ta strømmen nå... noen som har hatt samme problemet? eller vet om noe jeg kan prøve? 

Den har stått slik i over en time nå (siden 0714). kanskje bare vente til at den er tom for strøm for å så lade den opp igjen? eller ender det med at den må service? hmm... håper på det beste

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, så venter vi da på Android 6 Marshmallow...

 

Noen dato er vel ikke klar, men fra januar og utover i første kvartal skal det visst skje på en del modeller. Samsung har masse telefonmodeller, og en rekke utgaver for ulike markeder, men de har virkelig en vei å gå for å yte mye bedre service med hensyn til oppdateringer.

 

Har en Galaxy S6 Edge+ som jeg vurderer om jeg skal beholde, men kunne vært greit å se hvordan den blir med Marshmallow.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Så, mora til ei venninne har en Galaxy S6 Edge+, men hu har klart å få et virus på den, så hu får ikke gjort noe som helst. Ingen respons eller noe. Hu var innom Elkjøp med den, men der hadde de (selvfølgelig) ikke noe brukbart å si, annet enn "Ikke koble den til en PC, for da får du viruset på den også.".

 

Noe hold i dette, og er det noen som har hørt om noe virus til Android-telefoner som fryser dem helt?

Lenke til kommentar

Dette er mitt siste Samsung produkt, og her er hovedgrunnene:

 

1) dårlig batteri.

2) Elendig oppdateringsfrekvens.

3) Funksjoner som bare virker i USA selv om vi betaler mye mer for produktene i andre land.

 

Jeg liker best WP mobiler, IOS på andre plass og Android langt nede.

Er for fragmentert og dårlig laget.

Lenke til kommentar

Dette er mitt siste Samsung produkt, og her er hovedgrunnene:

 

1) dårlig batteri.

2) Elendig oppdateringsfrekvens.

3) Funksjoner som bare virker i USA selv om vi betaler mye mer for produktene i andre land.

 

Jeg liker best WP mobiler, IOS på andre plass og Android langt nede.

Er for fragmentert og dårlig laget.

 

 

Føler akkurat det samme. Solgte min Samsung Galaxy S6+ Edge bare etter en mnd. Alt for dårlig brukeropplevelse, APPer henger, telefonen henger, dårlig batteri. Liker også veldig godt WP, men gikk over til IOS - pga APP utvalget. Angrer ikke et sekund. Skal aldri kjøpe Samsung telefon mer

Endret av ThinkerBell
Lenke til kommentar

Det begynner å bli en stund siden Android 6 ble lansert.

 

Nå kommer tydeligvis omsider Samsung med denne androidutgaven på hele to modeller; S6 og S6 Edge. Vi som har betalt ekstra mye for flaggkskipet S6 Edge+ må vente ennå en stund.

 

Til Samsungs "forsvar" kan sies at det har tatt altfor lang tid for de fleste produsenter å få ut Android 6 til de respektive kundenes mobiler. Det er enkelt og greit for dårlig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...