Gå til innhold

Samsung Galaxy S6 edge+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjedelig. MicroSD-kort står høyt på prioritetslista mi, ettersom man i det minste kan hente ut bilder osv. skulle noe gå fryktelig galt.

Har mistet en haug av bilder etter en dukkert tidligere, og har lært leksa.

Et MicroSD-kort hadde nok overlevd den dukkerten.

Jeg ser ikke hva som er problemet, fordi en kan jo bare synkronsiere alle bilder ut mot nettskyen. Vil nå heller betale litt for å få mye lagringsplass, enn å ha et MicroSD kort som har begrenset levetid.

Lenke til kommentar

 

Kjedelig. MicroSD-kort står høyt på prioritetslista mi, ettersom man i det minste kan hente ut bilder osv. skulle noe gå fryktelig galt.

Har mistet en haug av bilder etter en dukkert tidligere, og har lært leksa.

Et MicroSD-kort hadde nok overlevd den dukkerten.

Jeg ser ikke hva som er problemet, fordi en kan jo bare synkronsiere alle bilder ut mot nettskyen. Vil nå heller betale litt for å få mye lagringsplass, enn å ha et MicroSD kort som har begrenset levetid.

 

 

Greit nok det, så lenge du ikke beveger deg utenfor Norges grenser. Blir fort veldig dyrt da, spesielt om du kombinerer det med et land med ufattelig dårlig tilgang på WiFi.

Men selvfølgelig, det var jo min skyld at mobilen lå i badeshortsen idét jeg stupte uti. Men et MicroSD-kort hadde overlevd det.

 

Jeg har forøvrig 1TB skylagring, så normalt har jeg jo backup av bilder dit automatisk.

 

I tillegg er et MicroSD kort adskillig billigere enn prisdifferansen på innebygget minne i mobiltelefoner.

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar

 

 

Kjedelig. MicroSD-kort står høyt på prioritetslista mi, ettersom man i det minste kan hente ut bilder osv. skulle noe gå fryktelig galt.

Har mistet en haug av bilder etter en dukkert tidligere, og har lært leksa.

Et MicroSD-kort hadde nok overlevd den dukkerten.

Jeg ser ikke hva som er problemet, fordi en kan jo bare synkronsiere alle bilder ut mot nettskyen. Vil nå heller betale litt for å få mye lagringsplass, enn å ha et MicroSD kort som har begrenset levetid.

 

 

Greit nok det, så lenge du ikke beveger deg utenfor Norges grenser. Blir fort veldig dyrt da, spesielt om du kombinerer det med et land med ufattelig dårlig tilgang på WiFi.

Men selvfølgelig, det var jo min skyld at mobilen lå i badeshortsen idét jeg stupte uti. Men et MicroSD-kort hadde overlevd det.

 

Jeg har forøvrig 1TB skylagring, så normalt har jeg jo backup av bilder dit automatisk.

 

I tillegg er et MicroSD kort adskillig billigere enn prisdifferansen på innebygget minne i mobiltelefoner.

 

Jeg skjønner godt at mange av leverandørene fjerner minnekort i fra telefon. Det finnes så mange kort som ikke passer til telefonen, som gjør at opplevelsen blir dårlig. Så begynner folk å tro at telefonen er noe galt med, og både mobilprodusent og Android får skylden til lang responstid osv. Har vært der selv, kjøpt noen minnekort som ikke er helt bra. Utrolig irriterende.

 

Har forøvrig en Lumia telefon uten minnekort - beste telefonen ever. Aldri noe kluss, masse lagringsplass. Kan ikke si det samme med Android og minnekort. Kan også tenke meg at Apple brukerne er strålende fornøyd med sin telefon. Ja, en trenger mer lagringsplass med tiden - og ytelsesmessig så er det mest med fast minne. Ulempen er selvfølgelig prisen, men en har mange valgmuligheter. Jeg personlig har ikke noe problem med at nye Samsung telefonene ikke minnekort.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Det ligger nok noe i det Thinkerbell skriver her. For at minnekort skal kunne gi en positiv opplevelse må det være et veldig bra minnekort. Har selv hatt mange mobiler med både Android og Windows Phone som helt klart har fått dårligere ytelse pga minnekort med dårlig lese/skrivehastighet.

 

Men så kunne det kanskje være opp til enhver da. En som virkelig MÅ ha minnekort har kanskje vett på å kjøpe et skikkelig bra minnekort også. Men da er jo også prisen deretter i en del tilfeller.

Lenke til kommentar

8200 kr for en telefon. Det er drøyt! Samme hvor bra den er.

Det er uten abonnement og binding og er faktisk ikke værst pris (500kr mere enn forgjengeren). Men over 8000 er dyrt for en mobil imho. De sier du sparer 700 på å forhåndsbestille.

edge+ med 64 GB lagringsplass til prisen av 32 GB (Du sparer 700,-)! Du kjøper da kun telefonen uten abonnement eller bindingstid

da passerer den antagelig såvidt iPhone 6 plus 64GB

 

Telenor butikken:

iPhone 6 plus 64GB u/abo 8599,-

Galaxy S6 Edge 64GB (vanlig) u/abo 7699,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...