Gå til innhold

Hvilken bok skulle du ønske ble filmatisert?


tHz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

En ny film av Dune.

Har ikke lest boka, men så dokumentaren Jodorowsky's Dune for et par måneder siden og nå har jeg sykt lyst til å se den filmen. Definitivt en av de "filmene som aldri ble laget" som jeg mest har lyst til å se, sammen med Guillermo del Toro's At the Mountains of Madness, Francis Ford Coppola's Megalopolis og Tim Burton's Superman Lives.

Lenke til kommentar

Kan ikke tenke på noen spesifik bok jeg ville ha filmatisert, men det er flere som burde ha blitt filmatisert på en måte som lever opp til boka istedenfor å håne den. Desverre altfor mange filmer der man sier "boka er sååå mye bedre" når man kunne sagt at "dæven den filmen var bra, sånn skal det gjøres når man filmatiserer en bok".

Lenke til kommentar

The Testament av John Grisham. En story som handler om en av de rikeste menneskene i usa som bestemmer seg for å ta selvmord når han er i midten av 80 årene forså og vise seg å ha et hemmelig testamente hvor ingen av barna får så mye som en cent (ikke helt korrekt, men close enough i forhold til hvor stor formuen er). Synes boken har interresante karakter, en god historie og med den rette reggisøren, talentfulle skuespillere og god screenwriter/storywriter som kunne ha hentet ut det mest viktigste fra boken for å å få det til å passe for en 2 timers film tror jeg kunne ha blitt bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...