Gå til innhold

Hvorfor ikke gjøre det enkelt.


GamEpaL

Anbefalte innlegg

Jeg har sett en del fotballkamper og lurer alltid på hvorfor de driver med denne litt meningsløse idretten. De gir en ball til 22 personer og så begynner de å krangle om å få ballen, bare for at en mann skal skyte ballen inn i et nett. De løper frem og tilbake som skremte høns.

 

Det finnes jo en god løsning for disse forvirrede menneskene. De er tydeligvis ikke særlig problemløsere og da føler jeg at jeg forpliktet til å gi dem en løsning på det hele.

 

Den ene løsninger er at de før kampen begynner så kan de bli enig om hvem som skal vinne og hvem som skal tape. Bli enig om resultat og ta hverandre i hånda og dra hjem igjen. Med dette så slipper de løpe etter denne ballen. Og de lærer å samarbeide for menneskehetens beste.

 

En annen fordel med dette er at det blir mye enklere å tippe resultatet for oss som må se på denne rare idretten og det blir enklere å få 12 rette.

 

En annen løsninger er å gi dem en ball hver. Da slipper de å krangle om å ha ballen. Noen kan sitte på ballen for å ikke bli så sliten. De som vil kan løpe etter ballen hvis de syns det er morsomt. Og de som vil skyte ballen i mål, kan gjøre det.

 

Hvis alle gjør det siste, så blir jo resultatet litt mer spennende. Vi kan få kamper som f.ex ender med 2142392 - 2 eller noe annet...

 

Og så kan vi som ser på kampene gjøre våre ting vi også... vi kan helle i oss øl og pizza og se på den personen som gjør det vi liker best... enten om han går virreløst rundt på banen med ballen i hånda og ber til Gud... eller en annen som sitter i mål og prøver unngå å bli skyti helselaust.

 

Vi får håpe at dette endrer seg til det bedre... for slikt som det er nå, så må man jo bare lure på hvorfor det er slik som det er...

 

Hilsen fra en som elsker denne sporten, men som ikke skjønner hvorfor de ikke gjør sporten enklere...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...