Gå til innhold

Hjelp ! Ledningene mine !


Anbefalte innlegg

Hei, vi har en Shi-tzu hannhund på litt over 1 år, han har plutslig begynnt å tygge på ladere og lignende ! jeg har prøvd å smøre med allt mulig matvarer slik at det skal smake vondt men han bare slikker det av og tygger videre. Jeg kan ikke ha mobil/data lader i uten at laderen har fullt tilsyn konstant, for i det jeg snur meg tygger han på de. Gjelder kun mobil og data ledninger, de andre ledningene får være i fred. Men er litt surt med 3 mobilladere og 1 macbook lader som er ødlagt for han tygger. Han har aldri gjort dette før har begynnt de siste ukene. Han får flere gå turer til dagen, trener triks med han så han skal være godt stimulert og han har 1000 tyggeleker som ligger rundt i leiligheten som han har lov å tygge på. Har prøvd å bytte tyggeleke med ledningen når han tygger på den, men da er ikke tyggeleker intressangt. 

 

Noen som har gode tips ? 

 

hilsen meget frustrert hunde eiger !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hva med å dressere hunden?

Er jo det jeg spør om hjelp til. Har du virkelig ikke noe å hjelpe med så kan du la vere å kommentere. Er pga folk som slenger slike kommentarer folk ikke tør om å spørre om hjelp til hundene sine.

 

Nei, det er ikke det du spør om! Virker som du er ute etter et supertips, som holder hunden unna ting, den ikke har lov til å røre. 

 

Og det naturlige svaret, er dressur! Vet du ikke hvordan, eller hvor du får hjelp, burde du ikke skaffet deg hund! Ingen dresserer hund via internett, for huden må sees og dresseres deretter.

 

Hvis du er lei av å få gode råd, burde du kanskje tenke litt selv (og det du skriver), så unngår du det.

Endret av Friluftskar
Lenke til kommentar

Herregud, hva er det for et svar.... 

 

Prøv å smør inn ledningene med eddik, det har jeg hørt at hjelper. Du kan også gjerde inn der du oppbevarer mac/ladere med kompostgriner fra Biltema. Det er bare en fase, hindrer du han i å gnage på ledninger glemmer han fort hvor artig det var. Skikkelig pøbelalder! Du kan også lade telefon/mac på et annet rom og lukke døra. Du må ikke ha i laderen på PC'n for å bruke den :)

 

EDIT: Tar du han på fersken, si bestemt nei og ta fra han ledningen. Ser du han akkurat i det øyeblikket han er på vei bort til å ta en ledning kan du være strengere, men ikke vær slem. Det beste er å fjerne/hindre han i å nå det han vil ødelegge. 

Endret av mushi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trikset er vel å alltid observere hunden til en viss grad. Går han å biter på dem så sier du bestemt nei og får han bort. Gjerne gi ham noe annet han kan leke med istedenfor. 

 

Min Border collie valp er glad i å bite på møbler men etter at jeg var konsekvent med dette så har han sluttet. 

Lenke til kommentar

 

 

Hva med å dressere hunden?

Er jo det jeg spør om hjelp til. Har du virkelig ikke noe å hjelpe med så kan du la vere å kommentere. Er pga folk som slenger slike kommentarer folk ikke tør om å spørre om hjelp til hundene sine.

 

Nei, det er ikke det du spør om! Virker som du er ute etter et supertips, som holder hunden unna ting, den ikke har lov til å røre. 

 

Og det naturlige svaret, er dressur! Vet du ikke hvordan, eller hvor du får hjelp, burde du ikke skaffet deg hund! Ingen dresserer hund via internett, for huden må sees og dresseres deretter.

 

Hvis du er lei av å få gode råd, burde du kanskje tenke litt selv (og det du skriver), så unngår du det.

 

 

Er du inne her bare for å lage kvalm ? vist du leser så har jeg prøvd å dressere, å min hund oppfører seg kjempe fint utenom akkuratt dette så kansje du skulle tenke litt selv du og ;) Han får flere gå turer til dagen, trener triks med han så han skal være godt stimulert og han har 1000 tyggeleker som ligger rundt i leiligheten som han har lov å tygge på. Har prøvd å bytte tyggeleke med ledningen når han tygger på den, men da er ikke tyggeleker intressangt.  Dette står i innlegget, og jeg har vokst opp med hund, min mor driver med hund og jeg har gått flere kurs så ikke kom her å si at jeg ikke brude ha hund. Jeg spørte bare et enkelt spørsmål da jeg trengte litt hjelp med å få han til å slutte med det. Skal du bare slenge drit kan du gå et annet sted. Å det kan være mange som har gode tips her på nett om hvordan jeg kan lære han å ikke gjøre det, var ikke snakk om noe super tips men å lære av andre, noe du kansje burde gjort og. Så takk for dine nedlatende kommentarer, det er ikke jeg som driter meg ut, da jeg bare spurte et enkelt lite spørsmål om hjelp/tips.

Lenke til kommentar

Herregud, hva er det for et svar.... 

 

Prøv å smør inn ledningene med eddik, det har jeg hørt at hjelper. Du kan også gjerde inn der du oppbevarer mac/ladere med kompostgriner fra Biltema. Det er bare en fase, hindrer du han i å gnage på ledninger glemmer han fort hvor artig det var. Skikkelig pøbelalder! Du kan også lade telefon/mac på et annet rom og lukke døra. Du må ikke ha i laderen på PC'n for å bruke den :)

 

EDIT: Tar du han på fersken, si bestemt nei og ta fra han ledningen. Ser du han akkurat i det øyeblikket han er på vei bort til å ta en ledning kan du være strengere, men ikke vær slem. Det beste er å fjerne/hindre han i å nå det han vil ødelegge. 

 

Tusen takk ! Jeg sitter å følger med, men skjer som oftest i det jeg glemmer ut at laderen står i og bare må en tur på toalettet eller inn på kjøkkenet.  Tror jeg går for det å lade tlf/pc i andre rom da :) Blir kjempe glad når noen faktiskt vill hjelpe med tips ! :)

Lenke til kommentar

Trikset er vel å alltid observere hunden til en viss grad. Går han å biter på dem så sier du bestemt nei og får han bort. Gjerne gi ham noe annet han kan leke med istedenfor. 

 

Min Border collie valp er glad i å bite på møbler men etter at jeg var konsekvent med dette så har han sluttet. 

 

Takk for svar :) ! Ja skal gi han klart nei når han gjør det vist jeg ser det! Tror jeg går for det å flytte laderene på et annet rom som han ikke er på da jeg slipper at i et øyeblikks uoppmerksomhet et uhell skjer, er skummelt med strøm :)

Lenke til kommentar

Ville alltid brukt sitron fremfor eddik. Eddik lukter vondt, mens sitron lukter friskt. 

Vi har en tispe på 1.5 år som vi har dressert til å holde seg i nærheten av oss. Dette har vi gjort ved å være sosiale med hunden og leke litt med henne ibland, kose på henne og gi henne nok trim. Det gjelder spesielt lange turer i helgene. I ukedagene kaster vi freesbee ol med henne så hun får løpt masse. 

 

Men det som hjelper best, er å være streng når han/hun gjør noe dumt. Puff han bestemt bort fra ledningen og si bestemt "NEI! Gå og legg deg!" når de gjør noe dumt hjelper veldig. Det skal ikke være vondt og voldelig, absolutt ikke! Men bare bestemt og mer for å vise kroppsspråk. Dette gjør vi når vår hund prøver å sette seg i soafen, da får hun kjeft mens jeg forsiktig dytter hun ut av sofaen sånn at hun skjønner hvorfor hun får kjeft. Bruk kroppsspråk når du kjefter, flytt f.eks ledningen vekk samtidig som han ser at du kjefter på han.

 

Venter du for lenge med å kjefte etter at du buster han, så vil han ikke skjønne hvorfor han får kjeft. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...