Gå til innhold

Første "back to work vors" i ny jobb


Anbefalte innlegg

Kan det være mulig at du føler at det er en big deal at du ikke drikker, og derfor svarer litt anspent om det, og i tillegg overtolker andre sin oppførsel etter at du har sagt det? Jeg har flere i min omgangskrets som ikke drikker, av ymse årsaker, men jeg kjenner ikke til noen som bryr seg om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å drikke alkoholfri øl, selvom det inneholder svært små mengder alkohol - hvis ikke så ødelegger du festen. Jeg vil tro det er flere her som vil være uenig fordi jeg forteller sannheten blant min vennekrets. 

 

Og trenger ikke å bekymre deg for at både far og mor skal finne ut av det når kommer hjem (dersom dette er noe du tenker på).

Ingen legger merke til at du drikke alkoholfri øl hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvorfor ødelegger han festen fordi at han ikke drikker alkohol av religiøse årsaker? Hvis du har så liten respekt for dine venners holdninger og religiøse tanker så er du en ganske shitty venn! Til TS, reis på festen, kom på et passende tidspunkt, si gjerne ifra på forhånd når du er på jobb at du ikke drikker alkohol, men gjerne er med på festen likevel slik at du slipper evig gnål og spørsmål og kos deg :)

Lenke til kommentar

Jeg hsr tenkt å være der rundt 18 fordi min kusine kommer til meg senre på kveld for å overnatte . Hender det at folk kommer kl 18 eller absolutt 20? --'

Det kommer an på når du er invitert det da. Inviterte til fest for noen dager siden, og skrev da at folk kunne kommer fra kl 19 og utover. Alltid noen som da kommer 19:00, de fleste rundt en time etter invitasjon, men også de som er der nærmere 22-23. Jeg vil tro at det er tydeligst om du er der når det starter, altså før folk selv har begynt å bli fulle.

 

Det er litt varierende hvor lett/vanskelig det er å være diskret med hva man drikker. Er det kaffe og baileys, så kjører du bare på med kaffe. Er det sprit og blandevann, så kjører du bare blandevann, osv. Litt vanskeligere med vin og øl, og er dette det eneste det går i, så bør du kanskje ha med deg noe, slik at du ikke blir gående og nippe til vann hele kvelden. Kommer også endel an på hva slags vors det er snakk om, og din egen personlighet. Om du går rundt og gjør litt ut av deg, så er det dette folk vil legge merke til, og ikke hva du drikker. Men sitter du helt rolig i en sofa, så blir hva du drikker tydeligere.

 

På byen så er det gjerne egne glass for alkoholfritt øl, altså blir det veldig tydelig. Men ber du om tonic-tonic i baren (altså Gin Tonic uten gin), så er det ingen som vil legge merke til det.

Lenke til kommentar

 

Jeg hsr tenkt å være der rundt 18 fordi min kusine kommer til meg senre på kveld for å overnatte . Hender det at folk kommer kl 18 eller absolutt 20? --'

Det kommer an på når du er invitert det da. Inviterte til fest for noen dager siden, og skrev da at folk kunne kommer fra kl 19 og utover. Alltid noen som da kommer 19:00, de fleste rundt en time etter invitasjon, men også de som er der nærmere 22-23. Jeg vil tro at det er tydeligst om du er der når det starter, altså før folk selv har begynt å bli fulle.

 

Det er litt varierende hvor lett/vanskelig det er å være diskret med hva man drikker. Er det kaffe og baileys, så kjører du bare på med kaffe. Er det sprit og blandevann, så kjører du bare blandevann, osv. Litt vanskeligere med vin og øl, og er dette det eneste det går i, så bør du kanskje ha med deg noe, slik at du ikke blir gående og nippe til vann hele kvelden. Kommer også endel an på hva slags vors det er snakk om, og din egen personlighet. Om du går rundt og gjør litt ut av deg, så er det dette folk vil legge merke til, og ikke hva du drikker. Men sitter du helt rolig i en sofa, så blir hva du drikker tydeligere.

 

På byen så er det gjerne egne glass for alkoholfritt øl, altså blir det veldig tydelig. Men ber du om tonic-tonic i baren (altså Gin Tonic uten gin), så er det ingen som vil legge merke til det.

 

Det hadde vært greit å vite den religiøse bakgrunnen til TS med hensyn på hva de ulike drikkene inneholder. Det kan finnes spor av svin, kjøtt etc..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

 

Jeg hsr tenkt å være der rundt 18 fordi min kusine kommer til meg senre på kveld for å overnatte . Hender det at folk kommer kl 18 eller absolutt 20? --'

Det kommer an på når du er invitert det da. Inviterte til fest for noen dager siden, og skrev da at folk kunne kommer fra kl 19 og utover. Alltid noen som da kommer 19:00, de fleste rundt en time etter invitasjon, men også de som er der nærmere 22-23. Jeg vil tro at det er tydeligst om du er der når det starter, altså før folk selv har begynt å bli fulle.

 

Det er litt varierende hvor lett/vanskelig det er å være diskret med hva man drikker. Er det kaffe og baileys, så kjører du bare på med kaffe. Er det sprit og blandevann, så kjører du bare blandevann, osv. Litt vanskeligere med vin og øl, og er dette det eneste det går i, så bør du kanskje ha med deg noe, slik at du ikke blir gående og nippe til vann hele kvelden. Kommer også endel an på hva slags vors det er snakk om, og din egen personlighet. Om du går rundt og gjør litt ut av deg, så er det dette folk vil legge merke til, og ikke hva du drikker. Men sitter du helt rolig i en sofa, så blir hva du drikker tydeligere.

 

På byen så er det gjerne egne glass for alkoholfritt øl, altså blir det veldig tydelig. Men ber du om tonic-tonic i baren (altså Gin Tonic uten gin), så er det ingen som vil legge merke til det.

 

Det hadde vært greit å vite den religiøse bakgrunnen til TS med hensyn på hva de ulike drikkene inneholder. Det kan finnes spor av svin, kjøtt etc..

 

Spiller det noen rolle? Han praktiserer en religion som ifølge han selv sier at han ikke kan drikke alkohol, da er det vel et fett hvem av religionene han praktiserer? Vil han ikke drikke alkohol så er det helt ok det, la han stå for prinsippene sine og respekter det!

Lenke til kommentar

 

Det hadde vært greit å vite den religiøse bakgrunnen til TS med hensyn på hva de ulike drikkene inneholder. Det kan finnes spor av svin, kjøtt etc..

 

Spor av svin og kjøtt i drikke?

 

 

 

 

Litt sidespor, men svært mange øl (samt vin) bruker dyreprodukter i fremstillingen - deriblant gelatin.

 

I filtreringsprosessen til Guinness brukes det svømmeblære fra fisk, som et annet eksempel.

https://en.wikipedia.org/wiki/Vegetarianism_and_beer

 

Også fruktjuice kan inneholde gelatin.

 

Vær så god, dagens trivia-lærdom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heii folkens! Det pssset å komme på det tidspunktet jeg gjorde, 19.15 så 1.5t senere. Fler kom senere og vi alle hadde en super kveld. Fikk bakoversveis da INGEN spurte om jeg drakk. Rett og slett digger jeg denne gjengen. Håper kjemien jeg har med de enkelte fortsetter fom neste uke uten at nken kommer på å spørre om alko.

 

 

Men de skulle jo seff ut etter vors. Jeg var der til 22 tiden så ja.. Kommer de i det hele tatt til å huske hvordan jeg var rundt dem/samtalene vi hadde på vorset når de er tilbake hjemme antakeligvis kl 03.00 på natta ? :p ..

Spesielt hadde han ene jeg prata mye med drukket mellom 2 og 4 Hansabokser.

 

Hvor mye promille/ bokser skal til for at man glemmer alt / husker deler av en samtale? Kan dere fortelle litt mer om åssen det der fungerer :p

 

Og hva kan jeg liksom gjøre på jobben f.eks for å sørge for at de husker el?

Lenke til kommentar

Kommer de i det heele tatt til å huske at jeg møtte opp - i det hele tatt? (Mtp det å få "poeng i boka"

 

Det gjør de nok. 2-4 øl bokser da husker du det meste, og det er mer på ut på byen at du mister hukommelsen. 

 

Dette er selvsagt avhengig av hvor mye en har drukket alkohol tidligere. De som drikker for førstegang blir vel brisen etter 2 øl-boksen, men en erfaren person trenger vel en del bokser før vedkommende blir brisen.

Lenke til kommentar

Ja alle de er jo erfarne med drikking. 

 

Så det betyr at: 

Under vors: Han drikker mellom 2-4 bokser. Han vil huske det meste. 

Når de drar ut på utested *uten meg* : De kommer til å drikke maange fler you know. 

 

Resultat: På grunn av total antall ølbokser vil de ende opp med å huske ingenting fra verken vors eller seinere? :p 

 

Haha jeg har jo ikke greie på menneskehjernen og alkohol, derfor jeg spør så analytisk ;P 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Du skal drikke ganske mye og tett for å dra på deg en blackout, med mindre vi snakker fjortisfylla da... men bare slapp av og ikke stress om det, det går bra.

Lenke til kommentar

Hahaha ok Lord Nuker. ;) hehehe...

Til Imlekk, så kan det hende jeg fjør det til em big deal oga tidligere erfaring fra gammel jobb og andre venner av min venninne (ssom da er fra tyskland og seeefff glaad i ølllll) :p

 

Men virkelig, det er en deilig følelse å være rundt såppass oppegående mennesker med sunne sosiale antenner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...