Gå til innhold

Intel har lansert «Skylake»


Anbefalte innlegg

De der nye mobile Xeon-variantene man leste om i dag, når kommer de? Må man vente til avsløringen for å få vite det, eller har noen synset? Passer de i en stasjonær PC sokkel, og vil hovedkortets BIOS ha støtte for dem?

 

Er det snakk om 1,5 Gigahertz?

Tipper de annonseres under IDF.

I bunn og grunn er det samme prosessor som Skylake-S (som har blitt lansert). Mulig de aktiverer noen andre instruksjoner som ikke er på desktop-variantene. I tillegg før nok også Xeon-variantene støtte for ECC minne regner jeg med.

 

Vanligvis er det bare en BIOS-oppgradering som skal til, men det er ikke alltid produsentene gidder å gjøre dette på alle hovedkortene.

 

E3-1500Mv5 er bare modellnavn, ikke frekvens... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvordan har det seg at prisene stiger såpass som de gjør?

Regner også med at det har noe med å gjøre at Intel har monopol for øyeblikket i toppsjiktet.   AMD har ingen prosessorer som kan konkurrere direkte med i5-6600K og i7-6700K.

 

Tipper heller det har noe å gjøre med at den norske kronen har svekket seg veldig mye det siste året.

Det er ikke lenge siden en dollar kostet rett under 6 kroner. Nå koster den 8,3.

Lenke til kommentar

Dollaren var nede på 4,95 kroner i 2008. Altså en økning på hele 68% fram til nå. Ser man prisene i dollar har de mer eller mindre stagnert.

 

En stor forskjell i forhold til tidligere er prisutviklingen på den enkelte prosessor. Typisk var lanseringsprisen i dollar høy som i dag, men  etter et halvår på markedet ble den kanskje satt ned med 20-30% og etter ett år fikk man samme prosessor til nesten halv pris. Det ser man aldri lenger.

Lenke til kommentar

 

Nå planlegger Nvidia en alternativ ny SLI implementasjon som kommer til å bruke NVLink som er Nvidia sitt eget GPU-GPU (i første omgang) interconnect. Da kommer selv ikke PCIe 4.0 til å gi nok båndbredde.

Er det noe håp for at vi får se noen som helst konsumentversjon (premium) av det?

 

Ja
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

 

Hvordan har det seg at prisene stiger såpass som de gjør?

Regner også med at det har noe med å gjøre at Intel har monopol for øyeblikket i toppsjiktet.   AMD har ingen prosessorer som kan konkurrere direkte med i5-6600K og i7-6700K.

 

Tipper heller det har noe å gjøre med at den norske kronen har svekket seg veldig mye det siste året.

Det er ikke lenge siden en dollar kostet rett under 6 kroner. Nå koster den 8,3.

 

Litt seint besvart fra min side men...  Ja, at dollaren har styrket seg og krona svekket seg, det vet jeg jo også. Men en i7-4790K koster ikke på langt nær så mye som en i7-6700K.  Så jeg står litt på konspirasjonsteorien min og mener at Intel priser litt som de selv vil.

 

Lenke til kommentar

Litt seint besvart fra min side men...  Ja, at dollaren har styrket seg og krona svekket seg, det vet jeg jo også. Men en i7-4790K koster ikke på langt nær så mye som en i7-6700K.  Så jeg står litt på konspirasjonsteorien min og mener at Intel priser litt som de selv vil.

Vel... Intel må jo passe seg de og. De kan ikke prise seg ut for marginal ytelsesøkning. Og kostet ikke 4790k og 6700k like mange $ ved lansering?

 

BOX : $350.00

TRAY: $339.00

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...