Gå til innhold

Kunshan P771 17.3" Full-HD vs Kunshan P751 15.6" 4K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den dyreste er best av de to. Den har bedre skjermkort og 4K 15,6" skjerm mot vanlig Full HD 17,3" på den rimeligste. 15 vs 16 000 kr er jo ikke så veldig stor forskjell. Ved spilling setter du selvsagt oppløsningen til Full HD på den med 4K skjerm og ytelsen blir bedre enn på den med ikke fult så bra skjermkort. Oppløsningsfordelen bruker du til alt annet enn spilling.

 

PS. Begge disse er relativt dyre maskiner der du hovedsaklig betaler for spilling. Det er digre og tunge maskiner som ikke er spesielt egnet for å drasse med seg i ryggsekken hele dagen. Tviler på at det er nødvendig med så høytytende maskiner til skolearbeidet. Har du vurdert en lett og rimelig bærbar til skolearbeid + en stasjonær spillmaskin til å ha på hybelen?

Lenke til kommentar

^^

Ja den dyreste er best og den har desktop cpu

 

 

Begge har det?

 

 

Den dyreste er best av de to. Den har bedre skjermkort og 4K 15,6" skjerm mot vanlig Full HD 17,3" på den rimeligste. 15 vs 16 000 kr er jo ikke så veldig stor forskjell. Ved spilling setter du selvsagt oppløsningen til Full HD på den med 4K skjerm og ytelsen blir bedre enn på den med ikke fult så bra skjermkort. Oppløsningsfordelen bruker du til alt annet enn spilling.

 

PS. Begge disse er relativt dyre maskiner der du hovedsaklig betaler for spilling. Det er digre og tunge maskiner som ikke er spesielt egnet for å drasse med seg i ryggsekken hele dagen. Tviler på at det er nødvendig med så høytytende maskiner til skolearbeidet. Har du vurdert en lett og rimelig bærbar til skolearbeid + en stasjonær spillmaskin til å ha på hybelen?

 

Har en gamer stasjonær, men vil bare ha en mobil gamer stasjon også :p

 

 

Vet du noen ang å programmere på en 17 vs en 15?

 

Har du noen peiling på støynivået, hvis man bare skal programmere. 

Lenke til kommentar

Jeg vurderte også sterkt P751 15.6" 4K, men havnet til slutt på P651 15.6" 4K

Fikk den i går, og har ikke rukket altfor mange inntrykk enda, men én ting er i alle fall sikkert - 4K skjermen er en nytelse!

4K vs HD er i hvert fall ikke noe jeg angrer på. 

 

Hvor mye bråker den når du bare surfer og gjør små ting? og hvor kjøpte du opperativsystemet?

Endret av igxx
Lenke til kommentar

 

Jeg vurderte også sterkt P751 15.6" 4K, men havnet til slutt på P651 15.6" 4K

Fikk den i går, og har ikke rukket altfor mange inntrykk enda, men én ting er i alle fall sikkert - 4K skjermen er en nytelse!

4K vs HD er i hvert fall ikke noe jeg angrer på. 

 

Hvor mye bråker den når du bare surfer og gjør små ting? og hvor kjøpte du opperativsystemet? og hvorfor ente du på en tidligere model?

 

Lenke til kommentar

Ved surfing og andre småting er det noe susing, men lite sjenerende og lavere enn lyden fra snurredisken når den leser/skriver (og langt lavere enn lyden fra museklikk og skriving på tastatur hører jeg nå :) ), med mindre man sneier innom noen tyngre flash-sider eller feks ser 4K video på youtube.

På det høyeste suser den nok på linje med min Macbook Air 13" (mid-2011) når den når 100 grader, men kjøler langt bedre, slik at den roer seg rimelig kjapt.

 

OS hadde jeg.

 

Tidligere modell - tenker du på 651 vs feks 751?

751 er vel både større og tyngre, og med desktop-prosessor er vel også batteritiden det halve.

Det og at jeg gjerne ville ha 980m og 4K gjorde vel at jeg havnet på P651

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...