Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

Spørsmål til dere som har bestått fysiske prøver tidligere:

Dersom du består de fysiske testene skal du avtale dato og tidspunkt for egnethetsvurdering. Vær oppmerksom på at de aller fleste vil måtte påregne flere dagers ventetid mellom fysiske tester og egnethetsvurdering.

Hvor mange dager måtte dere vente mellom testene og egnethetsvurderingen?

Jeg måtte vente en dag. Altså tok test på mandag og hadde intervju på onsdag. Dersom du må reise langt/har jobb/eksamen m.m, kan du be om å få intervju tidlig.Man kan altså komme med ønsker, men regn med at det kan være noen dager i mellom. Det beste er å ta de fysiske testene så tidlig som mulig fordi det er første mann til mølla.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen :D

 

Hvordan gjorde folk det med politattest? Tror dere det holder med printscreen av mailen ? :)

 

Redd for å gjøre feil hehe

 

I fjor kopierte jeg all teksten i e-posten og limte den i et Worddokument før jeg sendte det. Det var tydligvis nok. I år limte jeg det inn i et Worddokument og lagret det som en PDF-fil. Regner med at begge to er tilstrekkelig.

Lenke til kommentar

Ser et par nevner politiattest her. Vil bare minne alle her om at man  påregne 4-8 uker behandlingstid på politiattesten. Siden den senest skal være ettersendt 1. juli betyr det at man allerede i midten av mai bør bestille denne. Husker fra tidligere at man kunne ringe og purre på dersom man for eksempel trengte politiattesten veldig fort. Dette lar seg ikke gjøre lengre.

 

Vær også nøye på at den blir fylt ut riktig, da man risikerer å få avslag på attesten dersom denne blir utfylt feil. Får man avslag må man søke på nytt og påregne ny behandlingstid 

Endret av DeQu
Lenke til kommentar

 

Hei igjen :D

 

Hvordan gjorde folk det med politattest? Tror dere det holder med printscreen av mailen ? :)

 

Redd for å gjøre feil hehe

Hvis du bruker gmail, kan du lagre mailen som en pdf fil, så laster du denne opp som vedlegg i søknaden din.

 

 

Lar seg ikke gjøre i Outlook, men funket meget fint for meg å ctrl+c/v inn i et word-dokument, og så lagre som PDF. Ser meget ordentlig ut, om noen sliter med det!

Lenke til kommentar

Dere med lang reisevei:

Hvordan gjør dere andre det i forhold til bestilling av flybilletter til opptaksprøvene?

Gambler dere og bestiller hjemreisen nå, eller bestiller dere denne etter de fysiske testene?

Snakkes med politihøgskolen, og tid for egnethetsvurdering kan ikke avtales før etter de fysiske prøvene er bestått.

Litt usikker på hvor mange dager jeg bør være der hvis jeg bestiller hjemreise nå.

 

Jeg bor i Tromsø og planlegger å ta opptaksprøvene i Trondheim.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...