Gå til innhold

Windows Phone - hvorfor selger det ikke mer?


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Artige refleksjoner her,mye riktig som blir sagt.

 

Jeg tror også vi må se på butikkene som selger telefoner, hva vil de selge? Hvor mye får de for å selge "den" telefonen.

Hva kunnskap sitter de inne med de som skal selge telefonene.

Jeg er IKKE imponert over hverken Telenor eller Netcom sine butikker med mannskap.

Det er di som til syvende og sist har en stor finger med i spillet om hvem som kjøper hva.

 

Jeg har i 2 år prøvd å høre om bla. en sånn Telenorbutikk på senteret vil selge meg en WP.

"Nah, drit i WP...det er ikke noe å satse på, det er snart borte det" ...sier de.

Men , "se på denne lækre Samsungen, Android..den er bra, den skal du ha"... up youres...hade bra, useriøse selgere.. da er det lov å hate bittelitt...eller xD

 

2 andre Netcombutikker har samme holdning som overstående.

Tingen er, jeg vet hva jeg vil ha, skal du jalle på meg masse BS...så går jeg ut døra.

 

Her (på forumet) er vi techhoder alle mann, men vi er en liten minioritet hvis vi sammenligner oss med resten av befolkningen, som er generellt litt mere uvitende.

 

Jeg har en WP, kjøpte en Nokia Lumia 735 i desember i fjor (2014)

Etter 5 år med android så kjøper jeg meg en oransj wp???

IOS og andriod kompisene mine så litt skeivt på meg, nesten litt som "har du fått skabb" blikk...

 

Jeg digger min nye WP, den er snappy og lekker,allt ligger liksom tilgjengelig på startsiden, trenger liksom ikke å rulle å klikke noe jevli hver gang jeg skal fåreta meg noe på telefon. Og det skjer raskt, WP er kjappt, kan multitaske hvis jeg vil...og det er kjappt det også.

 

WP har blitt voksent, endelig. Og ennå så har vi ikke win10 på enhetene våre (kun betatestere)

 

Hvorfor ikke flere har WP i dag er for meg meg en gåte.

 

Integrering mellom din desktop windows og WP går glatt i dag, takk for det.

Onedrive gjør at alle bildene som jeg tar på min WP blir tilgjengelig på min PC så fort den lukter wifi tilgang.

 

Skal du bytte ifra din Android til WP, så finnes en genial app forhandsinstallert på WP som gjør at du får ALLE dine kontakter og meldinger med over på din nye WP når du bytter, bilder og musikk også hvis du vil...ikke noe stress det. Men hvem vet om det? Ikke han som står i Telenorbutikken å selger telefoner iallefall.

 

Ok, skal slutte å messe om WP, men skal du inn med et nytt mobil OS, så MÅ folk få vite hva og hvorfor de burde bytte, og hvor enkelt det faktisk er å bytte.

Står du bak disken hos Telenor eller Netcom, ferdig programert til å selge KUN det som dere vil selge...drit å dra....

 

WP fortjener livets rett nå som Windows 10 endelig er her, det digitale livet ditt vil bli litt lettere å holde oversikt over.

 

Mye usammenhengende og tåkete meninger hos meg i dag, bare lufta litt tanker bak WP.

Skal bli spennende å se hvor det ender.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener MS burde satset mye mer mot bedriftsmarkedet. Hvis folk hadde fått WP via jobben så kunne det godt hende at en del hadde gått over til WP privat. En annen ting er pris, jeg jobber i oljebransjen og der skal jo kostnadene ned for en hver pris. Likevel så "deler" de ut Samung og Iphone som koster fra 5000 og oppover, når de kunne klart seg med en WP til 1500.

En annen ting er at hvis du går inn i en butikk som selger mobiltelefoner så er vel ikke WP det første du blir anbefalt.

Markedsføringen har vel også vært elendig.

Lenke til kommentar

Artige refleksjoner her,mye riktig som blir sagt.

 

Jeg tror også vi må se på butikkene som selger telefoner, hva vil de selge? Hvor mye får de for å selge "den" telefonen.

Hva kunnskap sitter de inne med de som skal selge telefonene.

Jeg er IKKE imponert over hverken Telenor eller Netcom sine butikker med mannskap.

Det er di som til syvende og sist har en stor finger med i spillet om hvem som kjøper hva.

 

Jeg har i 2 år prøvd å høre om bla. en sånn Telenorbutikk på senteret vil selge meg en WP.

"Nah, drit i WP...det er ikke noe å satse på, det er snart borte det" ...sier de.

Men , "se på denne lækre Samsungen, Android..den er bra, den skal du ha"... up youres...hade bra, useriøse selgere.. da er det lov å hate bittelitt...eller xD

 

2 andre Netcombutikker har samme holdning som overstående.

Tingen er, jeg vet hva jeg vil ha, skal du jalle på meg masse BS...så går jeg ut døra.

 

Her (på forumet) er vi techhoder alle mann, men vi er en liten minioritet hvis vi sammenligner oss med resten av befolkningen, som er generellt litt mere uvitende.

 

Jeg har en WP, kjøpte en Nokia Lumia 735 i desember i fjor (2014)

Etter 5 år med android så kjøper jeg meg en oransj wp???

IOS og andriod kompisene mine så litt skeivt på meg, nesten litt som "har du fått skabb" blikk...

 

Jeg digger min nye WP, den er snappy og lekker,allt ligger liksom tilgjengelig på startsiden, trenger liksom ikke å rulle å klikke noe jevli hver gang jeg skal fåreta meg noe på telefon. Og det skjer raskt, WP er kjappt, kan multitaske hvis jeg vil...og det er kjappt det også.

 

WP har blitt voksent, endelig. Og ennå så har vi ikke win10 på enhetene våre (kun betatestere)

 

Hvorfor ikke flere har WP i dag er for meg meg en gåte.

 

Integrering mellom din desktop windows og WP går glatt i dag, takk for det.

Onedrive gjør at alle bildene som jeg tar på min WP blir tilgjengelig på min PC så fort den lukter wifi tilgang.

 

Skal du bytte ifra din Android til WP, så finnes en genial app forhandsinstallert på WP som gjør at du får ALLE dine kontakter og meldinger med over på din nye WP når du bytter, bilder og musikk også hvis du vil...ikke noe stress det. Men hvem vet om det? Ikke han som står i Telenorbutikken å selger telefoner iallefall.

 

Ok, skal slutte å messe om WP, men skal du inn med et nytt mobil OS, så MÅ folk få vite hva og hvorfor de burde bytte, og hvor enkelt det faktisk er å bytte.

Står du bak disken hos Telenor eller Netcom, ferdig programert til å selge KUN det som dere vil selge...drit å dra....

 

WP fortjener livets rett nå som Windows 10 endelig er her, det digitale livet ditt vil bli litt lettere å holde oversikt over.

 

Mye usammenhengende og tåkete meninger hos meg i dag, bare lufta litt tanker bak WP.

Skal bli spennende å se hvor det ender.

Måten ms overfører innholdet fra Android er topp. Det skal de ha?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg byttet ut min G2 med en 930 for 9 mnd siden så bestilte jeg tvillingsim, jeg tenkte at dette kommer ikke til å gå bra, men jeg var lei Android problemene. Jeg ville ha noe som bare funket, jeg ville ha Nokia. På de 9 mnd så har jeg praktisk talt ikke rørt G2.

 

Det eneste jeg "savner" er google hangouts, jeg savner det forde det er enkelt å kontakte visse personer, jeg savner det ikke forde det er digg å få fri fra det der maset på telefon også. WindowsPhone gir en meget god ut av boksen opplevelse, mye bedre enn android, ting bare funket. Men som med så mye annet, lett å lære - tar tid å mestre. I hele min tid med android har jeg letet etter en bra aksje ticker - innebygt i WP. Svare på tlf når man står utenfor bilen, funka ikke på G2 da hadde blåtann kontrollen, WP gir meg valget hvor jeg vil svare. Det er slike småting. Men alt er ikke perfekt, WP har sine banale mangler det også.  Men det har alle os, jeg prøvde nå nettopp å overføre ett bilde via blåtann på ios, glem det, ikkenoe håp, slik støtter ikke apple (finnes sikkert noe apper). Integreringa mellom IE på telefon og PC funka mye bedre enn Chrome på Andoid/PC. Håper det også blir tilfelle med Edge. Alt Sync'er mye raskere enn jeg opplevde med Android, selv om jeg syns MS sine servere ofte virker tregere enn Google sine.

 

Windows phone har sine begrensninger, men begrensningene gir også fordeler

https://www.microsoft.com/en-us/store/apps/antivirus-for-winphones/9nblgggxz8lf

 

Selv om jeg er dekket er det umulig å komme utenom app utvalget, det er dårligere, men for veldig mange så hadde ikke det hatt noe betydning. Og som andre har vært inne på her har nok butikkpersonalet mye å si, jeg tror veldig mange hadde hatt det bedre med en windowsphone, spesielt de eldre. Jeg er selv selger, og det er ikke en spøk når vi sier at i de fleste tilfellene så er det selgeren som bestemmer hva kunden skal ha, ikke kunden.

 

Jeg er spent på Win10 mobile, har brukt det selv en måneds tid nå og det er mye forbedringer der, men MS skal ikke beskyldes for å ha det travelt. Det skjedde ikke all verdens med OS'et i min tid med Android 2.3 -> 4.4 heller men skal MS hente inn konkurrentene så må de få opp farta. Det har laget ett godt grunnlag i Win10 mobile, men nå må de følge opp fremover. Slutt på "comming soon" lovnader, få det ut.

 

PS! Det var nok ikke heldig for WP at Nokia knuste all konkurranse og tok 99% av markedet.

Endret av Insomnis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En meget interessant tråd!

 

Jeg har en Nokia Lumia 630 som reservetelefon. Bruker iPhone som hovedtelefon. Grunnen til at jeg i det hele tatt har en WP-telefon, er at jeg vil følge litt med i utviklingen av denne plattformen.

 

Liker i utgangspunktet WP godt, nemlig. Kunne meget godt tenkt meg å satse på den plattformen, men dessverre er ikke tiden inne ennå. Har satt opp en sammenligning over de egenskapene, og ikke minst de appene jeg trenger. Apple vs WP. På gledelig mange områder kunne jeg like gjerne valgt WP, men på noen områder faller WP gjennom for mitt bruk.

 

Jeg har gjennom flere år vendt meg til kalenderen CalenGoo. Det er en av de ytterst få kalenderne som har har en varslingsfunksjon, hvor man blir påmint hendelser f.eks en gang i minuttet, selv om man ikke foretar seg noe. Dermed unngår man å å glipp av en påminnelse, dersom man skulle glemme å sjekke telefonen og snooze hendelsen. Denne kalenderen finnes ikke til WP.

 

Dessuten har jeg en Pebble smartklokke, som jeg bare kan drite i å bruke med WP. Det finnes apper til den, men de må kjøres i forgrunnen for at de skal kunne fungere med påminnelser på klokka. Dermed risikerer man fort å måtte restarte appen for å ha denne funksjonen; en viktig grunn til i det hele tatt å ha smartklokke. Her ligger begrensningen i selve WP som operativsystem. Pebble lager ikke apper for WP.

 

Da er vi ved en grunn til at ikke flere velger WP: App-utvalget. Det finnes et godt utvalg, men blant annet for de som er fanget i Google-verdenen, vil det ikke være godt nok. Dessuten er det ennå for dårlig tilbud fra de viktige utviklerne (en litt dum formulering). Google, blant annet, skyr jo WP. Enten må man ty til alternative, tredjeparts utgaver, eller må man ta til takke med versjoner med redusert funksjonalitet. FlightRadar24 er et eksempel. Begrensninger i selve operativsystemet, som nevnt ovenfor, kan være en av grunnen til begrenset funksjonalitet.

 

Derfor sitter jeg fortsatt på gjerdet, og følger med på WP-utviklingen med min Lumia 630. Tiden er ennå ikke inne til å satse helt på WP for min del, dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Uten å lese hele tråden så hadde jeg en slik telefon og den ble ganske fort lagt i skuffen fordi jeg ikke fikk appene til å virke skikkelig. Ikke engang facebook-appen virket ordentlig. Ikke fikk jeg app til banken jeg brukte, ei heller det lokale drosjeselskapet og busselskapet.

 

Så appene var årsaken men bortsett fra det en bra telefon, og jeg likte os'et. Den ble noe varm under bruk og batteritiden var ikke så bra mener jeg å huske.

 

Enkelte elementære ting som ringeminutter og antall sms sendt inneværende måned var det vanskelig å få oversikt over, og selvsagt manglet apper til dette formålet også, eller at de ikke virket. Ikke fikk jeg kontaktgruppene fra google over heller og måtte importere/eksportere til outlook. Karttjenesten synes jeg var bra og opplevd kvalitet på talatuten virket også svært god.

 

Ordet smarttelefon gjør jo at folk bruker telefonen til mye forskjellig, og etter min mening så vil man alltid møte på problemet med manglende apper selv om man fokuserer på hva man får som android ikke tilbyr. Det kan hende at integrering med Windows og epost er svært viktig, men det hjelper jo lite når det stopper på andre områder.

Lenke til kommentar

Jeg kan jo også ta kortversjonen: når noen skal kjøpe en ny mobil, spør de seg selv: hva kan WP gi meg som ikke iOS og Android kan? Og når de ikke får et godt svar er løpet kjørt for WP.

Svaret for min del er mindre irritasjon. Ettersom jeg ikke bruker noe fra Google lenger er det heller ingen apper jeg savner. Synes i det hele at WP fungerer bedre enn både iOS og Android, så ser ingen grunn til å gå tilbake.
Lenke til kommentar

 

Jeg kan jo også ta kortversjonen: når noen skal kjøpe en ny mobil, spør de seg selv: hva kan WP gi meg som ikke iOS og Android kan? Og når de ikke får et godt svar er løpet kjørt for WP.

Svaret for min del er mindre irritasjon. Ettersom jeg ikke bruker noe fra Google lenger er det heller ingen apper jeg savner. Synes i det hele at WP fungerer bedre enn både iOS og Android, så ser ingen grunn til å gå tilbake.

 

 

Ingen av appene som er dealbrakere for meg er google-apper, WP har jo en stor app-mangel utenfor googles produkter.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hadde windows phone i omtrent et år og det var i grunn bare filleting som fikk meg til å bytte. Hadde de tatt i mot tilbakemeldingene fra brukerne, så hadde dette vært løst for lenge siden, men microsoft er seg selv like.

Nettleseren hadde problemer med blant annet video og tilbudsaviser. Jeg er ikke interessert i å switche mellom forskjellige moduser for at det skal gå ann å se et 20 sekunders klipp fra vgtv.

Manglende støtte for chromecast.

 

Apper som er dårlige eller ikke eksisterer: Facebook, tripadvisor, snapchat, mitt lokale treningssenter (nettleseren fungerte ikke på denne sida heller) for å nevne noen.

Utover dette så var jeg veldig fornøyd med både 930 og 1520. Opplevd kvalitet var høyere på disse enn med z3 compact og min nåværende galaxy s6. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm. Dagens oppvoksende generasjon er helt avhengig å ha de appene som deres venner har. Og som er fremtidsrettet. Nytter ikke med alternativer når det fortsatt mangler en del som man kan bruke til å bestille reiser, få hver femte kaffe gratis på kiosken og så videre. Samt at appene til Windows ikke oppdaterer seg ofte nok til å få med de kule effektene til Snapchat og Instagram.

 

Nei, skal man vinne markedet så er man nødt til å satse på ungdommen og ikke bare på aksjemeglere og lærere.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner folk ikke. Du går for en telefon som ikke varer en dag med bruk, som har et kamera som er dritt og som ikke kan tenker fremover teknologisk "trådløs lading, nfc og slik".

 

Apper er ikke hva som lager telefonen. For hvis alle tenker slik så kommer vi til og få telefoner som er overpriset og at batteriet varer i 1 time slik at du sjekke om du har fått den nyeste snapchaten.

 

Til dere som klager over apputvalget på WP/WM så tenk at Microsoft har bekreftet at med WM10 skal du kunne kjøre android apper i "karantene" slik at de ikke skader telefonen.

 

Telefonen til Nokia/Samsung/Microsoft/HTC/ASUS er knallgode telefoner men folk tenker mest på apper. Du kjøper ikke en indrefilet og tenker, nei fanden jeg har ikke kjøpt bearnaisesaus. Du kjøper en indrefilet for den er god. Jeg personlig har hatt over 30 telefoner på 3 år. For og forklare har jeg ikke kjøpt telefoner men har brukt kompiser sine for og teste. Jeg føler at som sagt apper er ikke viktigst. Det er hvor god telefonen er.

 

Greit nok jeg kan innrømme jeg har windows tablet, windows pc og windows phone. Men er til stadig i kontakt med både apple og android produkter, Jeg er en storebror som er teknogeek

Lenke til kommentar

Du snakket om indrefilet, men jeg synes ikke hardwaren i Windows-telefonene er så bra. De har ingen toppmodeller som kan konkurrere med min Sony Xperia Z3, for eksempel. Den har bra kamera og batteri, i tillegg til at den er vanntett og kan kjøre alle appene jeg trenger.

 

Jeg skriver dette innlegget på markedets kanskje aller beste telefon, og er veldig fornøyd med den.

Jeg kan vurdere Windows Phone neste gang, men da må de lage en toppmodell. Dagens Windows-mobiler konkurrerer hovedsaklig i lavpris- eller "mye for pengene"-segmentet.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Du snakket om indrefilet, men jeg synes ikke hardwaren i Windows-telefonene er så bra. De har ingen toppmodeller som kan konkurrere med min Sony Xperia Z3, for eksempel. Den har bra kamera og batteri, i tillegg til at den er vanntett og kan kjøre alle appene jeg trenger.

 

Jeg skriver dette innlegget på markedets kanskje aller beste telefon, og er veldig fornøyd med den.

Jeg kan vurdere Windows Phone neste gang, men da må de lage en toppmodell. Dagens Windows-mobiler konkurrerer hovedsaklig i lavpris- eller "mye for pengene"-segmentet.

Jeg har nå en Lumia 1520 og det er en toppmodell fra Nokia. Den er nå 19 måneder gammel og ny toppmodell er rett rundt hjørne.

 

Hvis du sjekker specs på din Z3 og min 1520 så er din et år nyere og såvidt et hakk bedre

http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_1520-5760.php

http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z3-6539.php

 

Jeg kan innrømme at jeg savner en toppmodell fra Microsoft.

Her er en link om at Windows skal kunne kjøre android apps og ios apps

http://www.theverge.com/2015/4/29/8511439/microsoft-windows-10-android-ios-apps-bridges

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...