Gå til innhold

Windows Phone - hvorfor selger det ikke mer?


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Hadde bestemt meg Samsung Note 5, men spes er jo nesten lik Note4, så skjønner jeg at prisen blir minst 8000 kr, men da pga prisen dropper jeg den planen, så nå fikk jeg Windows 10 på begge bærbare pc, frister det meg en stor WP10 mobil, og kan tenke meg en 6" til 7". Kanksje en 8"Jeg skal eller kan ikke snakke i med den, så ser jeg en slik med sim kort, og usb c type!
Da venter jeg heller en slik derfra, tipper jeg slipper å betale over 5000 kr, det er mere overkommerlige pris for meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå en Lumia 1520 og det er en toppmodell fra Nokia. Den er nå 19 måneder gammel og ny toppmodell er rett rundt hjørne.

...

 

Jeg hadde håpet å finne denne billig, eventuellt brukt siden du sier den er så bra.

Ingen selger den. Annonsene på Finn er "ønskes kjøpt"-annonser, altså ingen til salgs.

Kunne vært artig å prøvd den. Er den sjelden?

 

Jeg er så fornøyd med min Xperia at jeg neppe bytter. Men det er artig å sjekke markedet.

Nytt telefonkjøp ligger forhåpentligvis langt frem i tid, men man vet jo aldri med Sony-telefoner. Plutselig sprekker skjermen, og reparasjonen tar så lang tid at man like godt kan kjøpe ny enhet og selge den gamle. Ellers er man uten telefon så lenge.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg er en sånn som sitter med toppmodell av IOS, Android og WP samtidig. Liker å følge utviklingen og ettersom jeg har råd til det(røyker ikke), så kan jeg kose meg med alle sammen.

 

Synes IOS har en del fordeler, men også en del ulemper. Men telefonene er av høy kvalitet.

 

Android har en del flere fordeler enn IOS, men også flere ulemper. Og jeg synes ikke telefonene i toppsjiktet er så "driftssikre" dessverre. Mye reparasjoner og turer på verksted for mitt vedkommende i alle fall.

 

WP har topp telefoner og et topp OS, men de mangler det lille ekstra som sier "bruk meg!". Mangelen på apper er tydelig og mange av appene som finnes er litt svakere enn de på IOS og Android. Mulig at dette vil bedre seg med WP10. Så jeg beholder min Lumia 930 inntil videre.

 

Må også nevne at jeg hadde en Blackberry Z10 og den var også et godt produkt.

 

Så jeg står med et bein i tre leire, noe som er ganske imponerende i og med at jeg bare har 2 bein.

Lenke til kommentar

 

Jeg har nå en Lumia 1520 og det er en toppmodell fra Nokia. Den er nå 19 måneder gammel og ny toppmodell er rett rundt hjørne.

...

 

Jeg hadde håpet å finne denne billig, eventuellt brukt siden du sier den er så bra.

Ingen selger den. Annonsene på Finn er "ønskes kjøpt"-annonser, altså ingen til salgs.

Kunne vært artig å prøvd den. Er den sjelden?

 

Jeg er så fornøyd med min Xperia at jeg neppe bytter. Men det er artig å sjekke markedet.

Nytt telefonkjøp ligger forhåpentligvis langt frem i tid, men man vet jo aldri med Sony-telefoner. Plutselig sprekker skjermen, og reparasjonen tar så lang tid at man like godt kan kjøpe ny enhet og selge den gamle. Ellers er man uten telefon så lenge.

 

 

Den er litt sjelden pga størrelsen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg er en sånn som sitter med toppmodell av IOS, Android og WP samtidig. Liker å følge utviklingen og ettersom jeg har råd til det(røyker ikke), så kan jeg kose meg med alle sammen.

Hmm, kanskje jeg skulle tømme sparegrisen i morgen og få meg en WP-telefon. Uansett godt å møte noen med like interesser.

Lenke til kommentar

Jeg kan jo også ta kortversjonen: når noen skal kjøpe en ny mobil, spør de seg selv: hva kan WP gi meg som ikke iOS og Android kan? Og når de ikke får et godt svar er løpet kjørt for WP.

Et par kjappe. En god telefon til en billig penge, integrasjon med Windows miljøer som ingen andre kan. De fleste bruker i dag Microsofts systemer på jobb og i tillegg hjemme og man kommer en lang vei med å tilby god native integrasjon som fra andre bærer preg av halvhjertet 3. part støtte. Joda, man "klarer" seg med alternativer på ditt og datt, men en ting jeg liker godt med et homogent Apple miljø er den flotte og sømløse integrasjonen på kryss av plattformer, så her har MS et enormet potensiale jeg som tar i mot med åpne armer.

 

Og det siste Windows 10 og WP 10 ligger ann til å bli en gamechanger. 

 

Jeg vurderer derfor å kjøpe 640XL nå. En telefon til kun 2000,- og som dermed innebærer minimal risiko for "bomkjøp". I en periode ser jeg på dette som et eksperiment og beholder hovedtelefonen med privabbet.

Kom litt sent inn i tråden så dette er sikkert diskutert til døde for lengst :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Det er nok lurt av Microsoft å få applikasjonsutviklerne til å ta tak i de sære og obskure applikasjonene, men jeg har en mistanke om det ikke utgjør så alt for stor andel av markedet. 

 

Det er jo problemet. For utviklerene er dette en bitteliten og uinteressant markedsandel. For brukerne og Microsoft er det alfa og omega. 

 

 

Eller fra et annet perspektiv, at man ikke evner å se det enorme utappede potensialet som ligger her. Med appstores for Android og iOS som drukner av overflod og 150 apper for hver oppgave ville jeg som apputvikler tatt WP mer seriøst nå fremover og forsøkt å være tidlig inne med god timing ift. Win10, WP10, OneDrive og Azure som brygger opp til storm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Jeg kan jo også ta kortversjonen: når noen skal kjøpe en ny mobil, spør de seg selv: hva kan WP gi meg som ikke iOS og Android kan? Og når de ikke får et godt svar er løpet kjørt for WP.

Et par kjappe. En god telefon til en billig penge, integrasjon med Windows miljøer som ingen andre kan. De fleste bruker i dag Microsofts systemer på jobb og i tillegg hjemme og man kommer en lang vei med å tilby god native integrasjon som fra andre bærer preg av halvhjertet 3. part støtte. Joda, man "klarer" seg med alternativer på ditt og datt, men en ting jeg liker godt med et homogent Apple miljø er den flotte og sømløse integrasjonen på kryss av plattformer, så her har MS et enormet potensiale jeg som tar i mot med åpne armer.

 

Og det siste Windows 10 og WP 10 ligger ann til å bli en gamechanger. 

 

Jeg vurderer derfor å kjøpe 640XL nå. En telefon til kun 2000,- og som dermed innebærer minimal risiko for "bomkjøp". I en periode ser jeg på dette som et eksperiment og beholder hovedtelefonen med privabbet.

Kom litt sent inn i tråden så dette er sikkert diskutert til døde for lengst :p

 

 

En grei måte å gjøre det på. Jeg har selv en Lumia 630, som jeg kjøpte for å teste ut Windows Phone 8, samt at jeg kunne bruke den som telefon nr 2. Bruker tvilling-sim i den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan jo også ta kortversjonen: når noen skal kjøpe en ny mobil, spør de seg selv: hva kan WP gi meg som ikke iOS og Android kan? Og når de ikke får et godt svar er løpet kjørt for WP.

Det sier ikke noe om oset det sier mer om selger. Jeg har gått inn butikken og spurt selger om en telefon de anbefaler så viser de Iphone eller Galaxy. Jeg spør om de har windows phone, da sier de, beklager det har me ikke. Jeg går bort til veggen og viser at de 6 forskjellige modeller. Då blir han overasket. Husk en selger går ut ifra personlig erfaring. Hvis selgeren ikke har erfaring med Windows så vil han ikke anbefale en Windows telefon. Det er en ting og tenke på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...