Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Forsinket fly gjør at jeg mister neste fly. Hva gjør jeg?


Zash

Anbefalte innlegg

Hei! 

Skulle i kveld fly fra Geneva til Oslo, via København. Billettene er bestilt gjennom SAS som én reise. 

Fikk nettopp beskjed om at flyet fra Geneva til København er forsinket grunnet 'sent inkommende fly'. Forsinkelsen er på rundt halvannen time, men dette gjør at jeg mister flyet fra København til Oslo 

 

Har flydd utallige ganger tidligere, men dette er første gangen jeg mister et fly. Hva gjør jeg nå? SAS har meg bekjent ikke personale på flyplassen i Geneva, og kundeservice er stengt. Informasjonen på hjemmesiden deres er heller dårlig. 

Planen er og kontakte SAS i København, hvis jeg finner noen der. Flyet lander ikke før nesten midnatt. 
Hvem ordner med hotell, og ny billett? Må jeg fikse selv, og gjør de det? 
Fantastisk start på ferien dette... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Skulle i kveld fly fra Geneva til Oslo, via København. Billettene er bestilt gjennom SAS som én reise.

Fikk nettopp beskjed om at flyet fra Geneva til København er forsinket grunnet 'sent inkommende fly'. Forsinkelsen er på rundt halvannen time, men dette gjør at jeg mister flyet fra København til Oslo

 

Har flydd utallige ganger tidligere, men dette er første gangen jeg mister et fly. Hva gjør jeg nå? SAS har meg bekjent ikke personale på flyplassen i Geneva, og kundeservice er stengt. Informasjonen på hjemmesiden deres er heller dårlig.

Planen er og kontakte SAS i København, hvis jeg finner noen der. Flyet lander ikke før nesten midnatt.

Hvem ordner med hotell, og ny billett? Må jeg fikse selv, og gjør de det?

Fantastisk start på ferien dette...

 

Sas ordner dette, har aldri opplevd problemer med de i det heletatt. Ring dem når du ankommer om det ikke finnes personale der. Har opplevd problemer en gang(fikk bare ny billett, ikke hotel) og det var i USA og da var det united mener jeg på ellers har det alltid ordnet seg problemfritt :)

 

Edit: jeg har tilgang til 24/7 servicen deres så tenkte ikke på at det ikke var åpent eller mulig å ringe når du lander. Men sannsynligvis er du sjekket inn på neste avgang og noen fra star a. Vill hjelpe dere når dere lander.

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ordnet seg. Flyet fra Køben til Oslo ble såpass forsinket at de bestemte seg for å holde det igjen litt til, slik at vi kom med. :) 

Dog kom ikke bagasjen, men det er et annet kapittel!

 

Om du ikke allerede har gjort det, ring reiseforsikringen. Gratis penger når bagasjen ikke når frem:)

Lenke til kommentar

gjelder vel ikke på hjemreisen?

Gjelder vell så lenge man ikke kommer hjem, det er jo penger som skal dekke klær til å bruke der og da. Er man kommet hjem har en jo sannsynligvis mer i skapet, er man en tilfeldigplass på hjemreisen er det verre. Har dog aldri hatt det problemet på vei hjem:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...