Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

jeg fikk avslag om bil fra nav, men kjøper egen bil i morgen.


Anbefalte innlegg

 

At du kjøper bil uten hjelp fra NAV viser jo bare så altfor tydelig at avslaget var korrekt.

At du skriver dette viser jo bare altfor tydelig at du ikke aner hva du snakker om...

 

 

Trådstarter sier selv at NAV avslo søknaden.

Har du noen opplysninger om at avslaget ikke er korrekt, så må du komme med dem.

Inntil da antar jeg at avslaget var basert på normale undersøkelser av fakta, og riktig saksbehandling.

 

Har man spesielle behov kan NAV dekke bil for privatpersoner. Men har man en halv million i banken som ikke er nødvendig til livets opphold, sier det seg selv at man først må bruke av dem før skattebetalernes penger blir brukt til bil for denne personen.

 

Han kjøpte bil selv, så han hadde tydeligvis råd til det likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Nå har det seg slik at denne brukeren bor på en omsorgsbolig, og slik jeg har forstått det har brukeren egne assistenter til hjelp i hverdagen. Det ble søkt om bil pga mer frihet da bilen/ene på bostedet som oftest er opptatt, og ikke kan benyttes til lengre turer. Så til TS, gratulerer med ny bil, og jeg håper du får mange gode opplevelser med denne :)

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Men har man en halv million i banken som ikke er nødvendig til livets opphold, sier det seg selv at man først må bruke av dem før skattebetalernes penger blir brukt til bil for denne personen.

 

Det sier seg absolutt ikke selv. Det er faktisk helt mot norske lover og NAVs retningslinjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har man spesielle behov kan NAV dekke bil for privatpersoner. Men har man en halv million i banken som ikke er nødvendig til livets opphold, sier det seg selv at man først må bruke av dem før skattebetalernes penger blir brukt til bil for denne personen.

-------------------------------------------

Nei,det sier ikke seg selv dessverre...

 

Klippet fra NAV : 

 

"Ved behovsprøving tas det hensyn til eventuell ektefelles inntekt og forsørgelse av barn under 18 år. Dersom alminnelig inntekt før særfradrag overstiger 6G (grunnbeløpet i folketrygden), gis det ikke tilskudd til bil."

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...