Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Finnes det LED-ersatning til denne typen halogenpære?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt prosjektet med å bytte ut alle pærene i leiligheten min til LED.

Men i stua har jeg to lamper som bruker halogen 150w r7s pærer. Jeg kan ikke finne noen erstatning til disse?

De jeg finner på nettet, sier at disse pærene er ment for bruk i lyskastere. Finnes det en led-erstatning for disse?

-Halogen-bulb-R7s-150W-230V-78mm__277_0.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet var om han trengte dimbar pære?

Da de fleste stuelamper med så kraftig pære, jeg har vært borti har dimmer.

Men den kan fint brukes uten dimmer og.

Så hvis han har plass nok i selve lampen, så bær den kunne brukes.

Skrevet

Som jeg skriver i det første innlegget, omtales disse pærene hovedsaklig for bruk i lyskastere. Altså arbeidslamper. 

Er det noen her inne med praktisk erfaring fra disse pærene? Jeg er usikker på om den varianten der vil passe inn i de vegglampene jeg har. Den ser ikke ut til å være designet for husholdningslamper. Men kanskje bildet bedrar?

Gjest Slettet+130498
Skrevet

Er jo ikke verre enn at du plukker ut en av disse pærene og stikker til noen som selger lyspærer, gjerne lampe/lysbutikker og spør.

Skrevet

Tror ikke det spesielt viktig å følge med på disse pærene. Kommer det oksygen til brenner glødetråden fort opp og kutter strømmen på samme måte som en gammeldags sikring. Pærene innholder en gass som bremser dette.

Skrevet (endret)

Er jo ikke verre enn at du plukker ut en av disse pærene og stikker til noen som selger lyspærer, gjerne lampe/lysbutikker og spør.

Verre enn det.. Originale pærer er tynne rør. Sparepærer er bredere, og må tilpasses plassen i lampen. Derfor er det viktig å vite hvor mye plass det er oppi lampen.

Endret av PROuser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...