Gå til innhold

Beste fjernkontroll


Anbefalte innlegg

Jeg er på utikk etter en fjernkontroll til å styre den ene HTPCen min, i utgagnspunktet trenger jeg ingen IR-funksjonalitet, så det må ikke være en universalfjernkontroll som sådan, men jeg foretrekker om fjernkontrollen er relativt enkelt, med ikke enormt mange taster, lar seg koble til PC på et vis, gjerne via bluetooth eller RF. Noen som har noe tips?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logitech Harmony-produktene er meget greie.

Kan legge opp sekvenser slik at man trykker en knapp, så starter flere devices (f.eks. TV, PC og forsterker).

 

Har en Harmony One selv, og bytter nok i Harmony Touch eller Harmony Ultimate etter hvert.

 

Finnes også plugins til bl.a. HomeSeer har jeg sett, om du driver med sånt.

Lenke til kommentar

Logitech Harmony-produktene er meget greie.

Kan legge opp sekvenser slik at man trykker en knapp, så starter flere devices (f.eks. TV, PC og forsterker).

 

Har en Harmony One selv, og bytter nok i Harmony Touch eller Harmony Ultimate etter hvert.

 

Finnes også plugins til bl.a. HomeSeer har jeg sett, om du driver med sånt.

 

Er de så greie? De er relativt dyre, og den som virket best (harmony smart control) har ingen direkte tilkobling til PC om jeg forsto det rett, og man må ha en dyr ir-blaster jeg ikke trenger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes de er veldig greie, men prisene er jo noe stive.

Kjører IR-receiver på PCen, og IR-blaster er innebygd i Harmony Hub som følger med om du kjøper en pakke (fjernkontroll + hub).

 

Men, det avhenger jo av hvor mye utstyr du har. Selv kontrollerer jeg følgende med Harmony:

- TV

- PS4

- Forsterker

- HTPC

- TV-decoder

 

Har også planer om å begynne med hjemmeautomasjon (Homeseer), og integrere det der.

 

Blir gjerne litt overkill om det eneste du skal styre er HTPC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...